ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

خراسان هم غیزانیه دارد! کم‌آبی در نزدیک‌ترین نقطه به نیشابور

  • کد خبر: ۳۰۰۷۰
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
خراسان هم غیزانیه دارد! کم‌آبی در نزدیک‌ترین نقطه به نیشابور
مردم حسین‌آباد جنگل از توابع بخش میان‌جلگه حدود ۲۰ روز است که آب آشامیدنی ندارند و علاوه بر آن امکان شست‌وشو و استحمام نیز در این هوای گرم وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین‌آباد جنگل، روستایی از توابع بخش میان‌جلگه شهرستان نیشابور است و این روستا در دهستان غزالی قرار دارد و جمعیتی بیش از ۲۳۰ خانوار دارد.

حدود ۲۰ روز است که مردم روستای حسین‌آباد جنگل آب آشامیدنی ندارند و بارها برای مشکل آب به بخشداری مراجعه و جواب قانع‌کننده و درستی دریافت نکرده‌اند.

مردم حسین آباد جنگل در اقدامی با در دست داشتن سطل با حضور در ورودی روستا خواستار وصل آب مانند قبل شدند.

قطع آب روستا عادلانه نیست

قدسی یکی از اهالی روستای حسین‌آباد جنگل اظهار کرد: واقعاً از این شرایط خسته شده‌ایم، عادلانه نیست در این اوضاع گرما، مردم از آب محروم شوند.

وی افزود: اوضاع روستا خیلی خراب است و ما حدود ۲۰ روز است که فقط وعده می‌شنویم. مردم روستا به آب وابسته‌اند و انتظار داریم زودتر حل شود.

یک ماه است مردم روستا نمی‌توانند حتی استحمام کنند

علی محسن آبادی، عضو شورای اسلامی روستای حسین آباد جنگل نیشابور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه ساله از اوایل خرداد تا اواسط مهر، آب لوله کشی روستای حسین آباد و روستاهای حصارسرخ، پاباز، ریزآب و چاه سالار قطع می‌باشد اظهار کرد: قطعی آب باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم روستاها به ویژه در این روزهای گرم و کرونایی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر نبود آب آشامیدنی، نزدیک به یک ماه است که اهالی روستا امکان شستشوی لباس و حتی استحمام خود را ندارند.

این عضو شورای روستای حسین آباد جنگل نیشابور افزود: تأمین و توزیع آب آشامیدنی توسط تانکر نیز که همه روزه در ساعات میانی روز و با تشکیل صف‌های طولانی انجام می‌شود، نارضایتی اهالی روستا را در پی داشته است.

با حفر چاه فعلاً مشکل حل می‌شود

علیرضا اخویان، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور در رابطه با مشکل آب روستای حسین آباد جنگل  اظهار کرد: آب حسین آباد جنگل و روستاهای همجوار از مجموعه آب وحدت سبزوار تأمین می‌شود و علت قطعی آب مشکل برقی در دستگاه‌ها است.

وی افزود: این مجموعه آبی به جهت اینکه از ابتدای مخزن پر و روستاهایی که در ابتدا است را آبرسانی می‌کند و ۷ روستای نیشابور که در انتهای آبرسانی این مجموعه قرار دارد، با مشکل روبرو شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور بیان کرد: در تماسی با مدیر شرکت آب سبزوار ایشان گفتند که ما مشکل را حل کرده‌ایم و در حال تأمین آب مجموعه هستیم.

وی ابراز کرد: شرکت آب شهرستان به دنبال مجوز حفر چاه در منطقه است ولی مشکلی که وجود دارد، این است که آب شرب دشت نیشابور به شیرینی آب شرب دشت سبزوار نیست.

اخویان تاکید کرد: در حال حاضر برای رفع مشکل بی آبی روستا مجوز حفر چاه در منطقه را اخذ کرده‌ایم که از روز یکشنبه هفته آینده دستگاه حفاری در منطقه نصب و شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: حفر این چاه فقط به منظور یک بازوی کمکی برای مجموعه تأمین آب اصلی است که از سبزوار می‌آید و فعلاً فقط جهت رفع مسائل بهداشتی مردم است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه مردم حسین آباد جنگل اقدام به تجمع کردند، بیان کرد: هم اکنون مردم روستا از آب شرب برخوردار هستند و قطعی آب به دلیل مشکل برقی بوده است و باید حق بدهیم به پرسنل آب سبزوار چرا که لوله‌های آب از راهی صعب العبور به روستاهای نیشابور می‌رسد که باید مسافتی را پیاده طی کرد.

وی گفت: دغدغه تأمین آب منطقه میان جلگه با نیشابور هیچ فرقی نمی‌کند و آب شیرین مجتمع سبزوار باید برای منطقه میان جلگه برقرار باشد و به همین جهت ما نمی‌توانیم به یک منبع آب بسنده کنیم بلکه باید دو منبع آب وجود داشته باشد تا در مواقع بحرانی مردم به مشکل برنخورند.

به نظر می‌رسد برنامه ریزی دقیق برای حل مسائل مردم منطقه و پاسخگویی منطقی و مستدل به مطالبات و پرهیز از دادن وعده‌هایی که تحقق آن هاممکن نیست باید بیش از پیش در دستور کار مدیران و مسئولان قرار گیرد و همین امر قطعاً موجب جلب مشارکت بیشتر مردم در روند حل مسائلشان خواهد شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->