جاده هراز مسدود شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قتل راننده تهرانی با یک گلوله در سرش هفت آسیب خطرناک تاتو و خالکوبی که از آن بی خبر هستید کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در تهران بازداشت یک زن به دلیل سرقت پست‌های مخابراتی حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان
سرخط خبرها

پیش‌بینی‌های خطرناک از جمعیت ایران؛ رشد جمعیت سال ۱۴۱۵ به صفر می‌رسد

  • کد خبر: ۳۰۰۸۰
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
  • ۴
پیش‌بینی‌های خطرناک از جمعیت ایران؛ رشد جمعیت سال ۱۴۱۵ به صفر می‌رسد
رئیس کمیته سیاست‌های جمعیتی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش بینی ها حاکی از این است که بین سال های ۱۴۱۰ تا ۱۴۱۵ نرخ رشد جمعیت کشور به صفر برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیته سیاست‌های جمعیتی شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به مهاجر فرستی سالی 100 هزار نفر در کشور گفت: این عامل باعث می‌شود نرخ رشد جمعیت میهن اسلامی کمتر از نرخ رشد طبیعی شود.

«محمد جواد محمودی» افزود: پارسال یک میلیون و 196 هزار تولد و 400 هزار فوت در کشور اتفاق افتاده است و هم اکنون نرخ باروری در کشور کمتر از دو فرزند رسیده است.

رئیس کمیته سیاست‌های جمعیتی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جمعیت کشور در حال حاضر رو به کاهش نیست.

وی افزود: سال گذشته 800 هزار نفر به جمعیت کشور اضافه شد البته نباید فراموش کرد که از سال 90 تا 95 نزدیک به 950 هزار نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شد.

محمودی بیان داشت: کشور هر چه به سمت جلو حرکت می‌کند با توجه به اینکه ساختار سنی به سمت سالخودگی می‌رود تعداد مرگ و میرها به شکل طبیعی افزایش و زاد و ولد ها هم به طور طبیعی در حال کاهش است.

وی ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از این است که بین سال های 1410 تا 1415 نرخ رشد جمعیت کشور به صفر برسد.

رئیس کمیته سیاست‌های جمعیتی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: زمانی که نرخ جمعیت کشور به صفر می رسد طبق سناریوی متوسط سازمان ملل جمعیت ایران 95 تا 96 میلیون نفر باشد.

وی افزود: در سال 1430 از این 96 میلیون نفر ممکن است یک سوم بالای 60 سال سن داشته باشند.

محمودی بیان داشت: هم اکنون 69 درصد جمعیت کشور در سن کار هستند یعنی بین 15 تا 64 سال دارند.

وی ادامه داد: این آمار و ارقام ممکن است در سال 1430 به عدد 52 تا 53 درصد برسد.

رئیس کمیته سیاست‌های جمعیتی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر 69 درصد جمعیت کشور در حال کار یا در سن کار هستند یعنی اگر سه میلیون نفر بیکار هم باشند 20 میلیون نفر در حال کارند.

وی افزود: نرخ افرادی که در گروه جمعیت فعال هستند در سال 1430 به شدت کاهش پیدا می‌کند.

محمودی در ادامه یادآورشد: نگرانی اصلی برای آینده اینکه نرخ رشد جمعیت کشوربه صفر می رسد و جامعه به سن سالخوردگی می‌رود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
7
تا وقتی مسئولین سرشون مثلِ کبک تو برف باشه و شعار پشت شعار بدن این وضعیت تعقیری نمیکنه!!!
اینقدر وضعیت جامعه نابسامان شده که کسی دیگر جرات اینکه دُم به تله بده رو نداره و ازدواجی به اون صورت سر نمیگیره،یه زمانی یادمه در ماه حداقل شبی نبود که صدای بوق ماشین عروس رو نشنوم اما الان ماه هاست که بندرت صدای بوق و جشن عروسی بگوش میرسه!!!البته ملت همیشه در صحنه ام بی تقصیرن و شرایط طوری شده که ارزش پول ملی به پایین ترین حد خودش در این ۴۱ سال رسیده و قیمت خانه و مسکن اجاره ای و وسایل اولیه زندگی و مایحتاجی مثل خورد و خوراک بقدری بالا رفته که یک جوون به سختی بتونه شکم خودشو با پولِ حقوقِ وزارت کاری سیر کنه حالا چه برسه که بخواد تشکیل خانواده بده و بچه ام داشته باشه!!!مطمئنن شرایط از این هم بدتر میشه در چندسال آینده شاهد پیرترین کشور دنیا هستیم و تا وقتی دولت و مسئولین بفکر کار و مسکن و .... برای جوونهای دم بخت نباشن نباید انتظار پیشرفت جمعیت هم داشته باشن!!
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
4
با وضعه اسف باره اقتصاده ایران طرف تو خرجه خودش مونده چه شرکت ها که ورشکست شدن وچه مهندس ها که بیکار شدن شدن مسافرکش اونوقت چه توقعی میشه داشت اینکه تو بدبختی یکی دیگرم بدنیا بیارن بدبخت کنن
فرخی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
5
سلام اشکال نداره جمعیت پیر بشه جمعیت پیر سالم و تندرست بهتر است از جمعیت جوان ناامید به امید مردم فکر کنند سلامت نشاط شادابی کار کردن سن و سال نمیشناسه
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
با این وضعیت برای چی یکی دیگهرو به دنیا بیاریم بدبخت کنیم اونم تو این وضعیت بنظر من جمعیت کم بشه خیلی بهتره چون کار هم زیاد میشه جوونا بیکار نمیمونن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->