مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
سرخط خبرها

فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده بازداشت می‌شوند

  • کد خبر: ۳۰۱۱۶
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
  • ۱۳
فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده بازداشت می‌شوند
خرید و فروش حواله و واگذاری امتیاز خودروهای قرعه کشی شده در طرح فروش اینترنتی محصولات دو شرکت خودروساز غیرقانونی و ممنوع است.

به گزارش شهرآرانیوز، با اعلام نتایج قرعه‌کشی فروش محصولات دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا، گرچه همه تدابیر بر جلوگیری از ورود دلالان به این بازار و تعلق گرفتن خودرو به مصرف کننده واقعی بود، اما خیلی زود گزارش‌های منتشر شد که برخی افراد اقدام به فروش حواله خودروهای خود کرده‌اند. موضوعی که پلیس به آن ورود کرده و از برخورد با متخلفان چه در این دوره و چه در مراحل قرعه‌کشی‌های آتی خبر داده است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، درباره واگذاری امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا اظهارکرد: دستگاه‌های مسئول برای تعلق گرفتن خودرو به مشتریان واقعی خودرو تمهیداتی را در نظر گرفته بود که هنگام ثبت نام اعمال شد؛ اما پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی و برخی گزارش‌های دریافتی از خرید و فروش امتیاز خودرو از سوی افرادی که قرعه به نامشان درآمده بود، نهادهای مسئول از ما خواستند که به این موضوع ورود کنیم و پلیس هم به برای رسیدگی به این موضوع ورود کرد.

رحیمی ادامه داد: در همین راستا نیز پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و مشخص شد که برخی از افراد در فضای مجازی و حقیقی اقدام به واگذاری امتیاز محصولی که به نامشان درآمده، در ازای دریافت مبالغی از 10 میلیون تا 20 میلیون تومان کرده‌اند که نسبت به شناسایی این افراد با شیوه‌ها و شگردهای پلیسی اقدام شد.

رییس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه خرید و فروش حواله و واگذاری امتیاز خودروهای قرعه کشی شده در طرح فروش اینترنتی محصولات دو شرکت خودروساز غیرقانونی و ممنوع است، گفت: تا کنون چندین مورد از این اقدامات شناسایی شده و با ورود پلیس، افراد متخلف دستگیر هم شده‌اند که برای آنان پرونده ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی درباره اینکه آیا ابلاغی هم به دفترخانه‌ها برای ممنوعیت انعقاد قول نامه‌هایی برای فروش این امتیازها شده یا خیر؟ تصریح کرد: این کار غیرقانونی است و اصلا نیازی به ابلاغ نیست. دستگاه قضایی هم غیرقانونی بودن این موضوع را بارها اعلام کرده و چنین اقداماتی ممنوع و غیرقانونی است.

رحیمی تاکید کرد: افرادی که مجوز خودروهای قرعه کشی شده را خرید و فروش کنند مورد برخورد جدی قضایی و انتظامی قرار خواهند گرفت، کمااینکه تاکنون چندین نفر نیز به همین دلیل دستگیر شده اند. در مراحل بعدی قرعه‌کشی نیز چنانچه ممنوعیت‌های مشابه وجود داشته باشد، بازهم با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه یکی از محل های فروش امتیاز این خودروها در فضای مجازی است، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای پایتخت نیز نسبت به آن هشدار داده و به ایسنا گفت:  قبلا هم اعلام شد که افرادی که نامشان در قرعه کشی ثبت نامی خودرو آمده است، اگر حواله خودرو را بفروشند تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. از طرف دیگر آگهی کردن این موارد در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش کاملاً غیرقانونی است و با این موارد نیز برخورد خواهد شد، ضمن اینکه به مسئولان این سایت ها نیز گفته شده تا از انتشار چنین آگهی‌هایی خودداری کنند.

وی همچنین به شهروندانی که نامشان در قرعه کشی نیامده هم هشدار داد که فریب تماس‌ها، پیامک‌ها و تبلیغات دروغین و جعلی را نخورده و اخبار مربوط به فروش خودرو را تنها از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
1
1
امیدواریم واقعا با دلالها برخورد قاطع بشه،تاشایدفرصتی بشه که خانواده‌های بدون خودرو به آرزوشون برسن
خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
1
2
مال خودشونه.اختیارش دارن.پولشو دادن مگه مجانی دادین که بخاین بازداشت کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
1
1
هیچ کس هیچ خریدی نکنه از بازار فعلا تا قیمتو بازارو درست نکنن هیچ خریدی نکنید مردم اینای که میان اینجا میگن بخرید یامن گفتم گرونه میشه اینا فقط میخوام مالشونو ب قیمت‌های بالا بفروشن که رو دستشون نمونه خام نشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
2
1
خداکنه این طور جدی باشن تا از این کار غیراخلاقی جلوگیری بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
1
عجب ترفندی برای گران تر کردن خودرو!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
از همین روزه اول باید این اتفاق رخ میداد تا دلال ها یا همین مردم عادی بفهمند اینقدر عقده پول نباشند بابا دلال کجا بوده مردم عادی از همه بدتر هستن رحم ب خودمان ن میکنیم چون برسه دولت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
1
از همین روزه اول باید این اتفاق رخ میداد تا دلال ها یا همین مردم عادی بفهمند اینقدر عقده پول نباشند بابا دلال کجا بوده مردم عادی از همه بدتر هستن رحم ب خودمان ن میکنیم چون برسه دولت
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
سلام باید چک رو حذف نمیکردن
بيام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
سلام ،درعجبم من که ماشين ندارم مستاجرم عيالوارم توقرعه کشي برنده نميشم چطور اوني که ماشين داره وغيره برنده ميشه بعدش هم بعده اين همه سختي سفارش اقدام به فروش ميکنن لطفا بااين افراد سودجو برخوردشود که درحق کسي ظلم نکنندممنون
آقای پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
سلام.اقافروختن وسودشم خوردن تازه میخواد ورودبشه؟فردا نوبت قرعه کشی های جدیده فکرکنم.به نظر من هم فروشنده هم خریدارمادام العمربایدازخریدشرکت ایرانخودرو و سایپا منع بشن بامجازات سنگین که برا بقیه درس عبرت بشه.وماشین واقعا دست مصرف کننده برسه نه یه عده دلال سودجو.ومخصوصااونایی که در مناطق محروم با۳تا۵میلیون اعلام کردن که با کارت ملی و شناسنامه هاشون ثبت نام کردن اون دلال ها نه اون آدمهای ضعیف مناطق محروم که ازروناچاری مجبور شدن.این کاروبکنن، وتوتلویزیون نشون بدن تا درس عبرت واسه بقیه بشن.اگرنکنن فقط حرف زدن.وسودجویی هاودلال بازی ها درزمینه خودرو کماکان ادامه دارد..
لقمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
سلام والله من که برنده نشدم اما اگه اینجوری باشه خوبه این خودروها دست دلالان نیوفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
ا
ب الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
امیدوارم با دلالان برخورد بشه.
اسم ما که ماشین نداریم درنیومده اما بعضیا برای کل خانواده و فامیل ماشین گرفتن.
از یه شماره ای برای من پیام اومده که 3 تا پژو پرشیا به اسمم درومده و میفروشم
اگر حوصله شو داشتم از پلیسم پیگیری می کردم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->