برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

پلی استیشن ۵، پادشاه تازه دنیای کنسول‌ها

  • کد خبر: ۳۰۱۹۳
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
پلی استیشن ۵، پادشاه تازه دنیای کنسول‌ها
شرکت سونی در رویدادی آنلاین از پلی استیشن ۵ و بازی‌های انحصاری آن رونمایی کرد.
وفایی نیا/ شهرآرانیوز - سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار کمپانی سونی از ظاهر نهایی کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی کرد. برخلاف آنچه درباره ظاهر ساده و بزرگ کنسول شنیده شده بود، ژاپنی‌ها همه ما را غافلگیر و از ظاهر جذاب و متفاوت این کنسول رونمایی کردند. این در‌واقع اولین بار است که بعد از پلی‌استیشن ۱، نسخه پایه کنسول سونی به رنگ سفید خواهد بود. گفتنی است در همین حین سونی از پلی‌استیشن ۵ کاملا دیجیتال (فاقد درایو نوری) نیز رونمایی کرد که احتمالا ارزان‌تر از مدل دیگر خواهد بود. متأسفانه هنوز قیمت نهایی این ۲ نسخه از کنسول اعلام نشده است.
ناگفته نماند پلی‌استیشن ۵ اعضای دیگری نیز خواهد داشت که شامل هدست ویژه ۳ بعدی، استند شارژر ۲ دسته هم‌زمان، دوربین و کنترل از‌راه‌دور ویژه خواهد شد. کنترلر نسل جدید این کنسول هم دوال سنس نام دارد.

اما و اگر‌های کاربران
با رونمایی از کنسول پلی‌استیشن ۵، گیمر‌های سراسر دنیا که مشتاقانه انتظار این کنسول بازی را می‌کشیدند، جزئیات آن را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و فروم‌های بازی به بحث گذاشته‌اند. در وهله اول، طراحی پلی‌استیشن ۵ واکنش‌های متناقضی را برانگیخته است. بسیاری این طراحی سیاه و سفید و متفاوت را پسندیدند و آن را مدرن، جسورانه و پیشرو خطاب کردند. برخی آن را با آسمان‌خراش‌های دبی مقایسه کرده‌اند. عده‌ای نیز موج نامحسوس روی بدنه پی‌اس ۵ را برای قرارگرفتن در حالت افقی و عبور حداکثری جریان هوا از زیر آن و داغ نشدنش هنگام بازی مناسب دانسته‌اند. اصلا همین امکان قرارگرفتن در ۲ موقعیت افقی و عمودی برای بسیاری جالب توجه بوده است. اما علاوه بر این بازخورد‌های مثبت، بسیاری به ترکیب رنگ سفید بدنه آن اعتراض داشته‌اند و ترجیح می‌دادند که کنسول جدیدشان تماما مشکی باشد و علاوه بر این، موجی از کاربران توئیتر با ساخت تصاویری، این طراحی سیاه و سفید را تمسخر کرده‌اند.
اما طراحی پلی‌استیشن ۵ تنها موضوع بحث‌برانگیز نبوده است، وجود یا نبود درایو نوری در پلی‌استیشن دیجیتال، از دیگر اختلافات کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است. بسیاری بر این عقیده‌اند که با وجود اینکه این کنسول بدون درایو نوری جالب‌تر به نظر می‌آید، بازی‌هایی که در قالب دیسک ارائه می‌شوند بسیار ارزان‌تر از نسخه دیجیتال آن هستند، بنابراین کنسول جدید سونی قرار است برایشان گران تمام شود. نسخه دیجیتال به نظر بسیاری از این گیمر‌ها ارزان‌تر می‌آید، اما دیگران در این موضوع تردید دارند و می‌گویند بعید است سونی بخواهد از سود خود به نفع مشتریانش بکاهد. البته برخی نیز نگران این هستند که نسخه دیجیتال حافظه بسیار بالاتری را لازم داشته باشد. عده‌ای نیز عزادار این‌اند که بازی‌هایی را که بر روی هارد دیسک دارند نتوانند در کنسول جدیدشان استفاده کنند؛ و البته آن دسته از کسانی که به جزئیات این کنسول جدید بیشتر احاطه داشته‌اند، از امکان انتخاب بین بازی‌های دیجیتال و هارد دیسک ابراز خوش‌حالی کرده‌اند.
پادشاه تازه دنیای کنسول‌ها
شروع سونی با یک بازی محبوب
مراسم معرفی بازی‌های پلی‌استیشن ۵ یک شروع عجیب و جالب‌توجه داشت. نخستین تصاویر پخش‌شده همگی به بازی GTA V تعلق داشتند و کسی نمی‌دانست قرار است با چه چیزی روبه‌رو شویم. GTA V نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برای پلی‌استیشن ۳ عرضه شد. حالا مشخص شده است بازی پرفروش و محبوب شرکت «راکستار» به نسل نهم و پلی‌استیشن ۵ نیز خواهد آمد. طبق آنچه در تریلر‌های پخش‌شده نمایش داده شد، این یک نسخه بهبودیافته و گسترده‌تر از GTA V است و در سال ۲۰۲۱ برای کنسول جدید سونی عرضه خواهد شد.

هدیه‌ای به عاشقان سرعت
در جریان رویداد رونمایی از بازی‌های پلی‌استیشن ۵ نسخه جدید بازی اتومبیل‌رانی با نام Gran Turismo۷ هم رونمایی شد.
در ابتدای ماجرا استودیو Polyphony Digital تریلری سینمایی از این بازی را به نمایش گذاشت که از گرافیک بسیار بالا و تماشایی آن حکایت داشت، اما در اتفاقی جالب، بلافاصله شاهد گیم‌پلی کوتاهی از آن نیز بودیم. بازی محبوب Gran Turismo به سبک شبیه‌سازی مسابقه‌ای است که در آن می‌توانید رانندگی با انواع ماشین و وسایل نقلیه را تجربه کنید. این عنوان از ابتدا به‌طور انحصاری برای پلی‌استیشن ارائه می‌شد و تجربه آخرین نسخه آن هم تنها بر روی پلی‌استیشن ۵ امکان‌پذیر است.

مأموریت بعدی هیتمن در پلی‌استیشن ۵
سری بازی‌های Hitman از محبوب‌ترین عناوین در سبک بازی‌های اکشن و مخفی‌کاری است که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ برای PC عرضه شد و تا امروز که ۹ نسخه مختلف آن عرضه شده، توانسته است محبوبیت زیادی در بین گیمر‌ها به‌دست بیاورد. خبر خوب برای طرف‌داران این عنوان در مراسم سونی این بود که مأموریت بعدی هیتمن قرار است در کنسول تازه سونی شکل بگیرد. این بازی که با عنوان ۳ Hitman شناخته می‌شود، به ادعای توسعه‌دهندگان «جمع‌بندی دراماتیک» برای مجموعه بازی‌های مأمور ۴۷ خواهد بود. ۳ Hitman بهمن امسال عرضه خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->