ارتباط دوسویه مدیران شهرستان‌ها با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی بر رونق گردشگری تأثیرگذار است مروری بر کلاهبرداری رایج فروش بلیت جعلی | سفر ناتمام؛ روایتی از یک اعتماد نابجا! تشکیل کمیته‌های مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده آغاز فرایند اصلاح روش‌های آموزش و یادگیری در مدارس ابتدایی بهره‌گیری از اوقات فراغت دانش‌آموزان در زیباسازی فضاهای آموزشی فراخوان دانشگاه شهید بهشتی برای ارسال یادداشت اساتید در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما تا فردا رئیس سازمان مدارس غیردولتی: محاسبه ۳۰ روز بیمه برای معلمان اجباری است اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) لیست دانشگاه‌های خارجی مورد اعتماد وزارت علوم در سال ۲۰۲۶ نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار نیازمند عضو زندگی بخشید (۱۷ تیر ۱۴۰۴) آیا کاهش اشتهای کودکان در تابستان طبیعی است؟ توزیع کارت جدید بانکی برای بازنشستگان فراجا (۱۷ تیر ۱۴۰۴) حضور استان کرمان در فهرست رقابت بهترین مرکز گردشگری جهان در سال ۲۰۲۵ تورهای غیرمجاز، عامل افزایش نرخ بیکاری راهنمایان گردشگری زمان آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اعلام شد بهترین خوراکی‌ها برای پاکسازی گرد و غبار از ریه خبر جدید از پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی (۱۷ تیرماه ۱۴۰۴) مجوز داروخانه‌های متخلف در جنگ ۱۲روزه، لغو شود جریمه ۲۲ میلیارد ریالی برای دارنده ۲۰۸ دستگاه ماینر قاچاق در مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) آخرین جزئیات درمورد نوبت دوم کنکور ۱۴۰۴ | نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و مراحل رفع نقص (۱۷ تیر ۱۴۰۴) تولد ۷۰ نوزاد گاندو برای اولین بار در ایران لزوم واکسیناسیون حیوانات خانگی | اجتناب از مصرف فرآورده‌های دامی غیرپاستوریزه نتایج کنکور دانشگاه‌های افسری ارتش اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۴) | گذر موج بارشی از کشور در ۲ روز آینده هشدار وزارت بهداشت درباره خطر آلودگی سبزیجات به مدفوع سگ و گربه کارت ورود به جلسه کنکور ۲۲ تیرماه منتشر می‌شود وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد: ممنوعیت رد دانش‌آموزان میان‌پایه به بهانه افت معدل
سرخط خبرها

مهمترین ویژگی‌های نسل آلفا(متولدین سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۴) را بشناسید

  • کد خبر: ۳۰۲۱۶۷
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
مهمترین ویژگی‌های نسل آلفا(متولدین سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۴) را بشناسید
در یک تقسیم‌بندی پژوهشی رد‌ه‌های مختلف سنی در طول صد سال گذشته به ۶ دسته تقسیم شده‌اند، نسل آلفا که مربوط به متولدین سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۴ می‌شود، ویژگی‌هایی دارند که البته ثابت نیست ولی می‌تواند یک دید کلی از این نسل به ما ارائه کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک تقسیم‌بندی پژوهشی رد‌ه‌های مختلف سنی در طول صد سال گذشته به ۶ دسته تقسیم شده‌اند، نسل آلفا که مربوط به متولدین سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۴ می‌شود، ویژگی‌هایی دارند که البته ثابت نیست ولی می‌تواند یک دید کلی از این نسل به ما ارائه کند.

پژوهشگران در مطالعات مختلفی که به‌روی خصوصیات فردی و اجتماعی نسل‌های مختلف در صد سال گذشته انجام داده‌اند، به یک تقسیم‌بندی نسلی که بازه آن ۱۵ ساله است، رسیده‌اند، به‌عبارتی در هر ۱۵ سال شاهد یک نسل هستیم.

نسل خاموش (۱۳۲۴ ـ ۱۳۰۷)، نسل بیبی‌بومر (۱۳۴۵ ـ ۱۳۲۵)، نسل X ایکس (۱۳۵۹ ـ ۱۳۴۴)، نسل Y یا هزاره (۱۳۷۵ ـ ۱۳۶۰) و نسل Z ضد (۱۳۹۱ ـ ۱۳۷۶) و نسل آلفا (۱۴۰۴ ـ ۱۳۹۲).

در این متن ویژگی‌های نسل آلفا بررسی شده است. پژوهشگران ویژگی‌های زیادی را برای این نسل پیش‌بینی کرده و مورد بررسی قرار داده‌اند که مرکز پژوهشی بتا با بررسی پژوهش‌های داخلی و خارجی بعضی از ویژگی‌های اصلی این نسل را تدوین کرده است.

نکته اصلی برای این نسل این است که ویژگی‌های نسل آلفا ثابت نیست و لزوماً برای همه اعضای آن صادق نخواهد بود.

بررسی جمعیت‌شناختی نسل آلفا همچنان با چالش‌هایی همراه است؛ چرا که اعضای این نسل هنوز در حال تولد هستند، بنابراین، این مشاهدات باید به عنوان رویکرد‌هایی کلی و نه قطعی، برای تحلیل این نسل در نظر گرفته شود.

مهمترین ویژگی‌های نسل آلفا(متولدین سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۴) را بشناسید

۱. سایبرزیست‌

نسل آلفا در دوران رشد فناوری به دنیا آمده است و رشد می‌کند.

زیست‌جهانش به‌طور فزاینده‌ای با فناوری در هم آمیخته است.

به‌صورت طبیعی با دستگاه‌ها و رسانه‌های دیجیتال تعامل دارد؛ به‌گونه‌ای که فناوری، جزئی جدایی‌ناپذیر از تجارب روزمره‌اش است.

۲. پرجمعیت‌ترین نسل تاریخ

در بستر جهانی‌شدن و توسعه تکنولوژی‌های بهداشت و درمان پیش‌بینی می‌شود به‌احتمال زیاد پرجمعیت‌ترین نسل تاریخ خواهد بود.

۳. هدف از اشتغال، فراتر از درآمد

در یک محیط اقتصادی جدید رشد خواهد کرد که به‌دلیل تأمین کافی نیاز‌های اولیه در سلسله‌مراتب نیاز‌ها در سطح توقع بالاتری قرار دارد.

کار برای این نسل به‌جای تأکید صرف بر پاداش‌های مادی، به یک فرآیند تعامل اجتماعی، ارتقای فردی تبدیل خواهد شد.

۴. تحول در فرایند یادگیری

به‌دلیل زندگی در دنیای دیجیتال، به شیوه‌های نوین آموزشی همچون یادگیری مبتنی بر فناوری، بازی‌سازی و یادگیری مجازی گرایش دارد.

۵. توجه به سلامت روان و ارزشمندی خود

 بر هویت فردی، اصالت خود و فردگرایی تأکید دارد و بر این باور است که باید خودش باشد.

توجه به سلامت روان و مسائل روان‌شناختی حتی در دوران کودکی به اولویت‌هایش تبدیل شده است.

۶. زندگی در هوش مصنوعی و بازی دیجیتال

بازی‌های دیجیتال را به‌عنوان بستری برای زندگی واقعی، ابراز هویت و جایگاه اجتماعی‌اش می‌بیند.

استفاده از هوش مصنوعی و پلت‌فرم‌های تعاملی را به‌مثابه بخش مهمی از زیست حقیقی می‌داند.

۷. ارتباطات بدون مرز

ارتباطاتش محدود به مرز‌های جغرافیایی و قومی نیست و به‌واسطه فضای مجازی و فناوری با هر فردی در هر جایی از جهان تعامل دارد.

۸. جایگزنی اینفلوئنسر‌ها به‌جای گروه مرجع سنتی

به اینفلوئنسر‌ها در مسائل گوناگون مانند فرآیند انتخاب و تصمیم‌گیری و موضع‌گیری اجتماعی توجه ویژه دارد.

به‌مرور اعتماد به اینفلوئنسر‌ها حتی بیش از اعضای خانواده خواهد شد.

در تلاش برای تطابق با سبک زندگی (لایف استایل) و اینفلوئنسر‌های جهانی است.

۹. گستره توجه محدود و تصویر

به تماشا و تعامل محتوای کوتاه و بصری و آنی علاقه دارد.

دامنه توجه محدود دارد و مایل به مصرف محتوای مختصر، سریع و جذاب است.

۱۰. انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات سریع

توانایی تطبیق بالایی با محیط و شرایط متغیر نشان می‌دهد.

نسبت به تغییرات بنیادین حتی در ارزش‌های گذشته خود انعطاف‌پذیر است.

۱۱. ماجراجو و کنجکاو

با تمایل به تجربه‌گرایی و پیشروی در عرصه‌های جدید، به‌دنبال کشف مسیر‌های جدید در ابعاد مختلف زندگی است.

جست‌وجوگر است و به‌سرعت از تجربه‌های جدید و به‌روز استقبال می‌کند.

۱۲. پذیرش و مداراگری با تنوع زیست‌ها

در برابر تفاوت‌های قومی، مذهبی و جنسیتی مدارا می‌کند.

در پذیرش ارزش‌های داخلی و بین‌المللی انعطاف‌پذیر است و در همزیستی با دیگر فرهنگ‌ها محدودیتی ندارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->