سرخط خبرها

فرهنگ‌سرا و سالن ورزشی نیازهای مهم فرهنگی منطقه

  • کد خبر: ۳۰۲۲
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
فرهنگ‌سرا و سالن ورزشی نیازهای مهم فرهنگی منطقه
در جلسه شورای اجتماعی مهدی‌آباد بیان شد

مدرسه عدالت یکی از مکان‌های ثابت جلسات شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد در این سال‌ها بوده است. هفته گذشته نیز پنجمین جلسه شورای مهدی‌آباد با موضوع برنامه‌های دهه ولایت و استقبال از مهر در همین مدرسه برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای اجتماعی محله، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی، رئیس ناحیه و کارشناس فرهنگی ناحیه2شهرداری منطقه5 حضور داشتند.

علیرضا حیدری، کارشناس فرهنگی ناحیه2، در ابتدا با بیان مصوبات جلسه گذشته از اعضا خواست تا ایده‌ها و طرح‌های خود را درباره دهه ولایت و استقبال از مهر ارائه دهند و پیگیر برگزاری آن‌ها باشند.
سید مجید محمدی، رابط بهداشت محله، در این جلسه و پس از سخنان کارشناس فرهنگی ناحیه2 از اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد صحبت کرد و گفت: هنوز 2ماه به شروع مدارس مانده است و متأسفانه باید بگویم بیشتر مخاطبان مساجد ما افراد مسن هستند. پیشنهاد من فعال کردن کانون‌های فرهنگی مساجد به‌ویژه در تابستان است. دانش‌آموزان با حضور در این کانون‌ها افزون بر فعالیت و تشکیل گروه‌های مختلف علمی و فرهنگی مساجد را از حالت رکود خارج می‌کنند. می‌توان با الگو گرفتن از دیگر مساجد سطح شهر، به تشکیل این کانون‌ها اقدام کرد.
خلیل‌ا... نیازی، رابط پیش‌کسوتان محله نیز در تکمیل صحبت‌های محمدی گفت: درست است که فعالیت مساجد ما محدود است اما یکی از کمبود‌های مهم مساجد نداشتن فضای کافی و امکانات در اجرایی کردن طرح کانون‌های فرهنگی است. افزون بر آن با توجه به زمین‌های بایر در محله و نبود هیچ مکان فرهنگی و ورزشی در اینجا مثل فرهنگ‌سرا یا سالن ورزشی و کتابخانه از شهرداری منطقه تقاضا داریم تا با صاحبان زمین‌های بایر وارد مذاکره و تعیین تکلیف شوند. با احداث یک فرهنگ‌سرا و سالن ورزشی تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محله سامان‌دهی می‌شود.
وی افزود: مشاوره و کلاس‌های مهارت زندگی برای خانواده‌ها، تسهیل ازدواج جوانان در ستاد ازدواج آسان، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کارآفرینی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر در این مکان اجرا می‌شود. به طور قطع این پروژه‌ها زمانبر است و صبوری شهروندان محله و پیگیری اعضای شورای اجتماعی محله را می‌طلبد.
هاشم مهدی‌پور، رابط تشکل‌ها در شورای اجتماعی محله نیز در این جلسه گفت: در صورتی که تشکل‌های محله و شهرداری همکاری کنند امسال نیز در محله جشن غدیر را در فضای سبز عباس‌آباد برگزار می‌کنیم. طرح بعدی من برای مناسبت‌های مذهبی نصب پرچم‌های یک دست برای ایام مختلف در محله به‌ویژه سردر مغازه‌هاست. این امر با همکاری کسبه و کمک شهرداری اجرا می‌شود. مهرماه امسال مصادف است با ایام محرم در صورتی که مدارس، تعدادی از دانش‌آموزان خود را به ما معرفی کنند، می‌توانیم آن‌ها را برای اجرا در این ایام آماده کنیم و تعزیه و نمایشی کوتاه درباره عاشورا اجرا کنیم.
رابط مدارس و مدیر مدرسه عدالت هم در این جلسه گفت: سپاسگزارم که هر سال و پیش از شروع مدارس جلسه‌ای با موضوع استقبال از مهر در شورای اجتماعی محله در نظر می‌گیرید. امیدواریم تا قبل از نیمه شهریور با همکاری شهرداری منطقه بخشی از نیازهای مدارس محله را برطرف کنیم. با دیگر مدیران مدارس محله در این‌باره جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و نیاز آن‌ها را تا پایان این ماه به اطلاع شهرداری می‌رسانیم.
قدیر ابراهیمی در ادامه بیان کرد: هر ساله و قبل از شروع مهرماه از سوی خیران به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها در این محله کمک‌های زیادی می‌شود. با توجه به تعدد کمک‌ها از اعضای شورای اجتماعی و رابط خیران تقاضا دارم فهرستی از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که به آن‌ها بسته اهدایی مهرماه تعلق گرفته است، درست شود و در اختیار مدارس و دیگر خیران قرار دهیم تا بتوانیم به تعداد افراد بیشتری در محله کمک کنیم.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش امسال روی ورزش باستانی تأکید زیادی دارد و آن را به عنوان یکی از سرفصل‌های ورزشی مدارس برای دانش‌آموزان تعریف می‌کند. شهرداری منطقه با هماهنگی گود زورخانه رستم دستان و همکاری مدارس می‌تواند، معرفی این ورزش باستانی را در مراسم استقبال از مهر برای دانش‌آموزان داشته باشد. همچنین دانش‌آموزان علاقه‌مند به این رشته می‌توانند در زورخانه رستم دستان واقع در شهید آوینی5 با هزینه‌ای بسیار پایین ثبت‌نام کنند و با این ورزش باستانی و ملی و مذهبی آشنا شوند و آن را به دیگر دوستان خود معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->