دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود | ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
سرخط خبرها

تراکم ملخ در سطح خراسان رضوی به اندازه آفت نیست

  • کد خبر: ۳۰۲۵۶
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تراکم ملخ در سطح خراسان رضوی به اندازه آفت نیست
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: مبارزه با ملخ کوهان‌دار تاغ در این استان در تراکم بالا و در حد مواجهه با آن به عنوان آفت نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صحرایی افزود: شیوع این ملخ در تراکم بالا و به شکل آفت در استان نرسیده است و به حالت محدود در جنگل‌های تاق استان مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه ملخ کوهاندار تاغ با نام علمی (Dericorys Albidula) از جمله آفات منوفاژ یا تک خوار، تاغ‌زارهاست که عمدتا از گونه بیابانی تاغ تغذیه می‌کند، گفت: این افت در کشور‌های همسایه و غربی نیز پراکنش دارد و دارای ۵ سن پورگی است که حدود ۵۰ تا ۶۰ روز طول میکشد و بعضا نیز حشره بالغ تا شهریور ماه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ملخ صرفا از درخت تاق تغذیه می‌کند در حد تراکم پایین حتی برای محیط زیست مفید است و موجب هرس درختان تاق هم می‌شود و صرفا در شرایطی که جمعیت این گونه بیش از حد معمول و تراکم بالا برسد به عنوان آفت محسوب شده و مورد مبارزه قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: مبارزه با این آفت در صورت نیاز به صورت شیمیایی نیست و به صورت مکانیکی به عنوان یکی از ابداعات استان به وسیله تله‌های چسبی در وسعت بالا مورد مبارزه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان رضوی بیان کرد:در حال حاضر این گونه و زیست آن در استان کاملا تحت کنترل قرار دارد و به محض شناسایی تبدیل آن به آفت، مبارزه به حد مطلوب انجام می‌شود.

ملخ کوهاندارتاغ ازجمله آفات مهم تاغ‌زار‌ها می‌باشد که در سال‌های اخیردرمناطق تاغ کاری با جمعیت‌های متفاوت و بعضا به صورت طغیانی بروزنموده است. این ملخ از جمله ملخ‌های منوفاژ بوده که فقط ازتاغ تغذیه نموده وطبق بررسی‌های انجام شده زراعت‌های کشت شده در مجاورت تاغ‌زار‌ها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرارنگرفته است.

از مجموع ۱۱میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
از این میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->