سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۰ هزار خدمت فرهنگی به ۴۰۰۰ کودک کار/ تدوین مجازات‌های قانونی سخت‌تر برای به کارگیری کودکان

  • کد خبر: ۳۰۲۹۱
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۳۰ هزار خدمت فرهنگی به ۴۰۰۰ کودک کار/ تدوین مجازات‌های قانونی سخت‌تر برای به کارگیری کودکان
هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، کتابخانه ویژه کودکان کار در مرکز روزانه کودکان کار و خیابانی بهزیستی راه‌اندازی شد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، کتابخانه ویژه کودکان کار بهزیستی با حضور طاهره طهماسبی، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، و مهدی حاتمی، مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی شهرداری مشهد، افتتاح شد.
 
بیش از ۱۰۰۰ کودک در مراکز حمایتی روزانه نگهداری می‌شوند
 

در این مراسم، دکتر غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، با اشاره به وضعیت کودکان کار در این استان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ کودک در مرکز حمایتی مرکز روزانه و مرکز سامان‌دهی کودکان خیابانی صدف نگهداری شده‌اند که در مجموع ۳۰ هزار خدمت به این کودکان ارائه شده است و در شرایط معمول هزینه‌های چشمگیری از طریق دولت کمک شده است که بخشی شامل اعتبارات دولتی و بخشی اعتبارات استانداری برای بحث آموزش و بهداشت و درمان و بخشی در شرایط بهداشتی کرونا و برای کنترل کرونا اقدام شد و خوشبختانه ۹ سازمان مردم‌نهاد در قالب ۲۶ تیم به ۴۰۰۰ کودک آموزش ارائه دادند. همچنین مساجد، بسیج و کانون‌های فرهنگی شهرداری نیز خدماتی را به کودکان کار در این ایام ارائه دادند.

حقدادی ادامه داد: همیشه نگران این موضوع بودیم که ضمانت اجرایی درباره کودکان کار وجود ندارد و ساختار‌ها کمک‌کننده نبود و انسجام در سازمان‌های متولی وجود نداشت. در سال‌های گذشته حرکت خوبی از جانب دادگستری و کانون پرورش فکری کودکان با عنوان کنوانسیون حقوق کودک و دفتر بانوان امور استانداری شروع شد و سبب شد تا به موضوع کودکان بیشتر پرداخته شود و خوشبختانه قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان روز گذشته از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد.
 
بیش از ۱۰۰۰ کودک در مراکز حمایتی روزانه نگهداری می‌شوند
 

وی تصریح کرد: شناسایی کودکان کار از سوی اورژانس اجتماعی، سامانه ۱۳۷ شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم‌نهاد بود و ما در شناسایی همیشه دچار مشکل بودیم و کودکان کار شناخته نشده زیادی داریم که در کارگاه‌های زیرزمینی و انبار‌ها و کارگاه‌ها فعالیت دارند و اداره کار در این قانون وظیفه‌مند شده است تا دقیق گزارش دهد و مجازات‌هایی که در قانون جدید تعریف شده، سخت‌تر است.

حقدادی تأکید کرد: بیشتر بهره‌کشی کار و کودک‌آزاری‌ها از جانب خانواده‌هاست و در قانون به این موضوع نیز توجه زیادی شده است.

در حاشیه این مراسم، طاهره طهماسبی، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، نیز گفت: کودکان کار و خیابانی معلول هستند و ما باید علت‌ها را پیدا کنیم و به آن‌ها بپردازیم. بخش بزرگی از علت‌ها فقر اقتصادی است و کودکان مجبور می‌شوند به‌جای کودکی‌کردن و بهره‌مندی از فرایند کودکی خود در رشد و تقویت آموزشی و فکری، کار کنند.

وی افزود: بسیاری از کودکانی که کار می‌کنند جلو چشم ما نیستند و کار‌های سخت و دشواری را روزانه انجام می‌دهند. بخشی از کار کودکان برمی‌گردد به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی‌ای که در جامعه وجود دارد، مانند طلاق والدین، اعتیاد والدین و گروهی نیز به‌دلیل باور‌های غلط والدین شکل گرفته است که به کار فرهنگی نیاز دارد و تنها ویژه کودکان نیست، بلکه پدران و مادران نیز باید این آموزش‌ها را فرا بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->