واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است
سرخط خبرها

فعالیت چراغ‌خاموش تالار‌های عروسی در اطراف مشهد/ زنگ خطر شیوع کرونا در خانواده‌ها

  • کد خبر: ۳۰۴۱۵
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
  • ۸
فعالیت چراغ‌خاموش تالار‌های عروسی در اطراف مشهد/ زنگ خطر شیوع کرونا در خانواده‌ها
در حالی که ممنوعیت فعالیت تالار‌های پذیرایی هنوز برداشته نشده است، شنیده‌ها و دیده‌ها حاکی از آن است که برخی تالار‌ها و باغ‌تالار‌ها در گوشه‌وکنار مشهد در حال فعالیت، نوبت‌دهی و رزرو مراسم برای چند روز آینده هستند.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، پیش از آنکه کرونا به ایران برسد، خیلی از دختران و پسران برنامه‌های مختلفی را برای برگزاری جشن عروسی شان تدارک دیده بودند، اما کرونا که آمد و دولت از مردم خواست تا در خانه‌هایشان بمانند و مراسمی برگزار نکنند و مراسم ازدواج خود را به تأخیر بیندازند، چنین شد که تقریبا تمام مراسم‌های عروسی لغو شد.


با گذشت حدود ۴ ماه از شیوع کرونا در ایران، هنوز هم برخی جوانان شهرمان ازدواج خود را بر سر دو راهی کرونا قرار داده‌اند و تصمیمی نگرفته‌اند و تشکیل زندگی‌شان در بلاتکلیفی است. آن‌ها هنوز هم امیدوارند که بتوانند مراسم خود را در یکی از همین روز‌های نزدیک در یکی از تالار‌های شهر برگزار کنند.

 

عروسی‌هایی که معلق مانده است


اواسط اسفندماه سال ۹۸ بود که رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی مشهد از ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ازدواج و عزاداری در تالار‌های پذیرایی شهر مشهد خبر داد. بر این اساس شد که تقریبا قرارداد تالار‌های پذیرایی برای برگزاری مراسم‌ها در مشهد لغو شد و پول بیعانه به مردم برگشت داده شد.


در این بین برخی عروس و داماد‌هایی که مراسم آن‌ها در این مدت لغو شده بود، با تالارداران مذاکره کردند و با توافق دوطرفه قرار شد مراسم خود را معلق نگه دارند و در زمان و تاریخ دیگری آن مراسم را برگزار یا به‌طورکلی آن را لغو کنند. حال که به گفته مسئولان قرار نیست کرونا به این زودی‌ها از ایران برود، بسیاری از خانواده‌ها آستین بالا زدند و جشن عروسی فرزند خود را در منزل و با تعداد زیادی میهمان برگزار می‌کنند که این دوباره زنگ خطری برای شهر محسوب می‌شود و دوباره باید ابتلای بالای کرونا را در خانواده‌ها انتظار داشت.


برخی دیگر هم بی‌توجه به کرونا، در همین روز‌هایی که گذشت سوروسات مراسم عروسی خود را هر چند محدود در یکی از باغ‌تالار‌های اطراف مشهد چیدند و راهی خانه بخت شدند.

 

اجازه فعالیت به تالار‌ها داده شده است؟!

 

حدود ۷۰ باغ‌سرا و باغ‌تالار در اطراف مشهد وجود دارد که در تماس تلفنی با مدیر چند تالار در مشهد مشخص شد که مدیران تالار‌ها باتوجه‌به اینکه امیدوار به بازگشایی تالار‌ها در آینده‌ای نزدیک هستند، درصدد نوبت‌دهی و رزرو مراسم از اول تیرماه هستند.

 

مدیر یکی از تالار‌های پذیرایی در بولوار توس می‌گوید: اجازه فعالیت از اول تیرماه به ما داده شده است و شما می‌توانید مراسم‌های خود را در تالار ما برگزار کنید. ظرفیت تالار ما ۵۰۰ نفر است که باتوجه‌به دستورالعمل باید با نصف ظرفیت پذیرای شما باشیم. ظرفیت این تالار ۵۰۰ نفر است که شما می‌توانید ۳۰۰ نفر میهمان دعوت کنید. ورودی ۷۰۰ هزار تومان است و هزینه هر پرس غذا ۱۶ هزار تومان و هزینه شیرینی و میوه بستگی به انتخاب شما دارد که ۲ نوع میوه و یک نوع شیرینی هر پرسی ۴۰۰۰ تومان و بستنی هم هر نفری ۲۰۰۰ تومان می‌شود.


به گفته وی ۲ سالن جدا برای بانوان و آقایان وجود دارد که هزینه دی‌جی و فیلم‌برداری برای هر سالن ۲۰۰ هزار تومان برای ۴ ساعت است.


زمانی که از او می‌پرسم آیا از نظر کرونا با این تعداد جمعیت مشکلی پیش نمی‌آید، می‌گوید: خانم نگران نباشید. قرار است تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها در مراسم‌ها رعایت شود!

تالارهای مشهد همچنان تعطیل هستند

دراین‌باره، ابراهیم حقیقی، رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه تا این لحظه هیچ مجوزی برای بازگشایی تالار‌های پذیرایی صادر نشده است و فعالیت آن‌ها غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود، گفت: تالار‌های پذیرایی در مشهد همچنان تعطیل‌اند و اجازه فعالیت ندارند و اگر موردی مشاهده شود، حتما آن را بررسی و با آن برخورد می‌کنیم.


وی با توصیه به شهروندان درباره حاضرنشدن در تالار‌ها تأکید کرد: از طرف اتحادیه هیچ‌گونه اطلاعیه و مجوزی مبنی بر فعالیت تالار‌ها ارائه نشده است و اگر مشاهده شود، حتما برخورد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا، تالار‌های پذیرایی تا دریافت مصوبه از این ستاد حق هیچ‌گونه فعالیتی شامل برگزاری مراسم عروسی یا ترحیم را ندارند. درنتیجه اکنون تالار‌های پذیرایی حق فعالیت ندارند.


فعالیت تالار خلاف قانون است


در همین زمینه هم دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز گذشته به ایرنا گفت: به‌دلیل برخی ضرورت‌ها، تعدادی از اماکن با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شده است، اما فعالیت تالار‌های عروسی تا اعلام این ستاد خلاف قانون است.


وی با بیان اینکه درباره بازگشایی تالار‌های عروسی نیز اقدامات کارشناسی در وزارت بهداشت انجام شده است، گفت: قرار است هفته آینده نشست مشترکی میان وزارت بهداشت و وزارت کشور برگزار شود، اما هنوز مجوزی برای بازگشایی تالار‌های عروسی داده نشده و تاکنون چند تالار عروسی متخلف پلمب شده است.


وی افزود: به‌دلیل رعایت‌نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا بودیم که این اتفاق نگرانی را برای افزایش تعداد بیماران بستری در هفته آینده افزایش می‌دهد.
قلیان ادامه داد: مردم آگاه باشند که هرگونه محدودیت در شهر برای حفظ سلامتی آن‌هاست و اگر مجوز بازگشایی اماکن جدید صادر شود، ضمن اطلاع‌رسانی به جامعه، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن دارای مجوز به‌طور مستمر نظارت می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
از امروز مجوز تالارها و باغسراها در اطراف مشهد صادر شده
من
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
2
کی همچین حرفی زده،روبروی موج های خروشان برید ببینین چه خبره،تو فضای سر بسته 500 نفر آدم رو تو دهن هم...
خود من این هفته 11 تیر عروسی دعوتم اونجا...
از خدا بترسید جلوی این تالارهارو بگیرید...به خدا کرونا برای همه میتونه خطرناک باشه
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
1
2
متاسفانه منم عروسی دعوتم وقتی هم زنگ میزنی به میزبان که بگی بخاطر کرونا امکان حضور نداری ازت ناراحت میشن
بریم سلامت خودمون در خطره نریم عزیزانمون ناراحت میشن
اگر تالارها بسته باشه هیچکدوم از این مشکلات پیش نمیاد
عروس و دامادهای عزیز!!!!!!! لطفا مراسمتونو کنسل کنید
تعطیلی تالارهای طرقبه شاندیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
1
لطفا به سلامتی خودتون و مردم اهمیت بدید
تالارهای مشهد و طرقبه شاندیز شدن مرکز شیوع بیماری
لطفا تعطیلشون کنید
خانواده های محترم لطف عروسی هاتونو کنسل کنید
ساحل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
1
خواهشن ایناهایی که مجردن وخونه خودشونن نظر ندن فکر ماجون هارو بکنید که پنج‌ساله تو عقدم مخایم یه مجلس کوچولو بگیرم بریم سرخونه وزندگیمون شماها حایه مانیستین درک کنید
از شماها خواهش میکنم تالار هارو باز کنید من عروسیم برج پنجه خواهشن باز کنید تورو جون بچه هاتون بهداشت و رعایت میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
1
س من خودم تالار داشتم چند سال بخدا به همه جونها هم کمک میکردم توشهرم بود باغ تالار اما بخاطر کرونا بخاک سیاه نشستم هم خودم هم نیروم بیکار شدن مجبوریم تحمل کنییم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
1
من عروسیم 20روزدیگه همه تدارکات عروسی هم فراهم هست لطفا بازکنید تالارهارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
1
من عروسیم 20روزدیگه همه تدارکات عروسی هم فراهم هست لطفا بازکنید تالارهارو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->