ایلان ماسک از حملات شدید خود به رهبران بریتانیا به دنبال چیست؟ گوگل از مقاله‌های صفحه دیسکاور، پادکست می‌سازد یک فیزیکدان ادعا می‌کند «پارادوکس پدربزرگ» سفر در زمان را حل کرده است زمان احتمالی عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد تلگرام همکاری‌اش را با دولت‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران افزایش داده است شرکت متا رویکردش در نمایش محتوای سیاسی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را تغییر می‌دهد تریلر جدید فصل دوم سریال «آخرین بازمانده از ما» (The Last of Us) + ویدئو معاون وزیر علوم: هدف ما در برنامه هفتم توسعه کشور، رسیدن به رتبه ۱۴ تولیدات علمی جهان است تصویر ترکیبی تلسکوپ هابل و جیمز وب از برخورد دو کهکشان اضافه‌شدن دستیار هوش مصنوعی Copilot به تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی بالاخره اولین آیفون در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش شد آیا شبکه 5G گوشی‌های سامسونگ با به‌روزرسانی One UI 7 در ایران فعال می‌شود؟ توانایی‌های شگفت‌انگیز ربات انسان‌نمای چینی در چرخش ۳۶۰ درجه پا + فیلم افشاگری مدیرعامل تپسی‌فود از اقدام جدید اسنپ‌فود علیه این شرکت! قاصدک، پلی به دنیای متنوع پیام‌رسان‌ها|رمزنگاری پیام‌ها با فناوری روز دنیا توسط متخصصان ایرانی تصویر لو رفته از گلکسی S25 اولترا لبه‌های گرد و حاشیه‌های بسیار نازک آن را نشان می‌دهد نسل جدید ماهواره‌های استارلینک پهنای باند دانلود ۱ ترابیتی دارند ضرورت حکمرانی منطقی در فضای مجازی سال ۲۰۲۵ و تولد نسل جدیدی به نام بتا + لیست کامل نسل‌ها چینی‌ها بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را در بیابان‌ می‌سازند لینک‌های ماهواره‌ای جایگزین کابل‌های اینترنت زیر دربا می‌شوند!
سرخط خبرها

اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!

  • کد خبر: ۳۰۵۵۰
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افشای داده‌های کاربران در برخی اپراتور‌ها تاکید کرد: مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر آن را از دست بدهد، دیگر چیزی ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال جاری اخباری از نشت اطلاعات کاربران سازمان‌ها و اپلیکیشن‌ها شنیده شد و مرکز ماهر نیز در بیانیه‌ای در رابطه با روند افشا داده‌های سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها در فضای مجازی، با اعلام این نکته که ارتقای هر سیستمی، از جمله امنیت و حفاظت از داده‌های شهروندان نیازمند دریافت بازخورد‌ها و تصحیح آن سیستم است، تاکید کرد «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، بر عهده بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.».

اما آخرین خبر از جدیدترین موارد مربوط به نشت اطلاعات به نشت اطلاعات ۵.۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل مربوط بود که حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره آن اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته پس از آن رایتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این راستا فلاح جوشقانی با بیان اینکه به این اپراتور اخطار داده شده است، گفت: ما از شنبه گذشته به رایتل اخطار دادیم و آن‌ها طبق پروانه ۱۰ روز وقت دارند که به ما پاسخ بدهند. نهاد‌های مسوول هم در حال بررسی موضوع هستند و نتایج را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جریمه‌ای که برای موارد افشای داده در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر طبق آنچه که در پروانه اپراتور‌ها وجود دارد، تخلفی محرز شود، متخلف جریمه نقدی هم می‌شود. ولی اینکه اعتماد عمومی یک اپراتور خدشه وارد شود، جریمه سنگین‌تری است.

فلاح جوشقانی در پاسخ به اینکه حفاظت از داده‌های شخصی در اپراتور‌ها چقدر جدی گرفته می‌شود؟ گفت: آن‌ها تمام توانشان را می‌گذارند که این موضوعات تکرار نشود، اما در این مورد باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده، اگر قصوری بوده، باید بررسی شود و با آن برخورد خواهد شد. اما مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر این را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->