آیفون ۱۷ پرو مکس، قدرتمندترین گوشی اپل، رونمایی شد + مشخصات و قیمت اپل از آیفون ۱۷ پرو رونمایی کرد + مشخصات و قیمت مقایسه قیمت آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس اپل واچ سری ۱۱ معرفی شد + مشخصات و قیمت ایرپاد پرو ۳ اپل معرفی شد + مشخصات و قیمت آیفون ۱۷ اپل رونمایی شد + مشخصات و قیمت Nothing Ear 3 چه زمانی رونمایی می‌شود؟ سامسونگ تا ۲۰۳۰ نود درصد محصولاتش را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند OpenAI می‌خواهد با هوش مصنوعی، انیمیشن بلند بسازد سهم کاربران اینترنت سیار ایران از شبکه 4G و 5G چقدر است؟ بانک مرکزی پیش‌نویس ضوابط فعالیت صرافی‌های رمزارزی را منتشر کرد بودجه یک میلیون دلاری دولت برای حمایت از فناوری‌های جدید تصاویری از ماه‌گرفتگی و ماه‌سرخ در مشهد + فیلم (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) ردوبدل‌شدن ۷۰ درصد ترافیک کشور در بستر VPN و فیلترشکن‌ها ماه‌گرفتگی شهریور ۱۴۰۴ | تاریخ و زمان دقیق آغاز، اوج و پایان خسوف رصد ماه‌گرفتگی در بوستان کوهسنگی مشهد + جزئیات (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) کاربران تلفن همراه و اینترنت درگیر قطعی برق لورفتن تصاویر گلکسی S25 FE یک روز پیش از رونمایی رسمی قابلیت Picture-in-Picture به بخش نمایش ریل‌های اینستاگرام می‌آید گفتگو با ارشیا میرشمسی، برنده مدال طلای المپیاد نجوم ۲۰۲۵ | هیچ‌کجا مرکز عالم نیست اداره پست خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند
سرخط خبرها

اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!

  • کد خبر: ۳۰۵۵۰
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افشای داده‌های کاربران در برخی اپراتور‌ها تاکید کرد: مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر آن را از دست بدهد، دیگر چیزی ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال جاری اخباری از نشت اطلاعات کاربران سازمان‌ها و اپلیکیشن‌ها شنیده شد و مرکز ماهر نیز در بیانیه‌ای در رابطه با روند افشا داده‌های سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها در فضای مجازی، با اعلام این نکته که ارتقای هر سیستمی، از جمله امنیت و حفاظت از داده‌های شهروندان نیازمند دریافت بازخورد‌ها و تصحیح آن سیستم است، تاکید کرد «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، بر عهده بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.».

اما آخرین خبر از جدیدترین موارد مربوط به نشت اطلاعات به نشت اطلاعات ۵.۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل مربوط بود که حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره آن اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته پس از آن رایتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این راستا فلاح جوشقانی با بیان اینکه به این اپراتور اخطار داده شده است، گفت: ما از شنبه گذشته به رایتل اخطار دادیم و آن‌ها طبق پروانه ۱۰ روز وقت دارند که به ما پاسخ بدهند. نهاد‌های مسوول هم در حال بررسی موضوع هستند و نتایج را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جریمه‌ای که برای موارد افشای داده در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر طبق آنچه که در پروانه اپراتور‌ها وجود دارد، تخلفی محرز شود، متخلف جریمه نقدی هم می‌شود. ولی اینکه اعتماد عمومی یک اپراتور خدشه وارد شود، جریمه سنگین‌تری است.

فلاح جوشقانی در پاسخ به اینکه حفاظت از داده‌های شخصی در اپراتور‌ها چقدر جدی گرفته می‌شود؟ گفت: آن‌ها تمام توانشان را می‌گذارند که این موضوعات تکرار نشود، اما در این مورد باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده، اگر قصوری بوده، باید بررسی شود و با آن برخورد خواهد شد. اما مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر این را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->