تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟
سرخط خبرها

نامه مشکوک ۷ باشگاه!

  • کد خبر: ۳۰۶۶۸
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
نامه مشکوک ۷ باشگاه!
ماجرای نامه ۷ باشگاه لیگ‌برتری برای کناره‌گیری از لیگ که هیچ‌کس تأییدش نکرد.
احسان سرفرازی/ شهرآرانیوز- افزایش آمار مبتلایان به ویروس covid-۱۹ باعث شد تا باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر بار دیگر به ازسرگیری این مسابقات واکنش نشان دهند.
 
عصر دیروز بود که نامه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد که در آن بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی ۷ تیم فوتبال تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان، ماشین‌سازی، پارس جنوبی، پیکان و نساجی از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرده بودند که ادامه مسابقات امسال را لغو کند.
 
در بخشی از این نامه که البته تاریخش مشخص نیست، آمده است: سازمان لیگ درحالی اصرار به برگزاری مسابقات دارد که با استناد به مدارک موجود، وضعیت شیوع و خطر ابتلا در کشور عزیزمان به‌شدت سیر صعودی دارد و مراجع علمی و ستاد مقابله با کرونا دراین‌زمینه به‌حق هیچ‌گونه مسئولیتی را نمی‌پذیرند کمترین حق ما امضاکنندگان این نامه در شرایط حاضر آن است که تمامی عواقب ناشی از شروع لیگ توسط ریاست محترم فدراسیون فوتبال پذیرفته شود. با عنایت به مطالب فوق و مادامی که این مسئولیت صراحتا توسط عالی‌ترین مقام رسمی فوتبال کشور پذیرفته نشده است، ما بازیکنان، مربیان و دست‌اندرکاران لیگ‌های ایران به‌منظور صیانت از خانواده و به‌ویژه فرزندانمان و حفظ حیات ورزشی خود به‌عنوان تنهاوسیله امرارمعاش، از شرکت در ادامه بازی‌های لیگ معذوریم. این اتفاقات درحالی رقم می‌خورد که به نظر می‌رسد جریانی در تلاش است تا ادامه بازی‌های لیگ امسال را برگزار نکند. انجام بازی‌های دوستانه توسط تیم‌هایی که زیر این طومار را امضا کرده‌اند، مصاحبه‌های متناقض بازیکنان و کادر فنی این تیم‌ها، نداشتن تایخ و عدم ثبت این نامه و...، مسائلی است که این ادعا را اثبات می‌کند. قسمت جالب این نامه که بالاخره صحت‌وسقم آن هم ثابت نشد، جایی بود که امضاکنندگان تهدید کرده‌اند اگر به خواسته آن‌ها رسیدگی نشود، به فیفا شکایت می‌کنند!

بازی تدارکاتی به‌جای مسابقه رسمی!
چند هفته پیش بود که برخی مدیران باشگاه‌ها در مصاحبه‌های مختلف اعلام می‌کردند ۱۵ باشگاه مخالف شروع لیگ هستند،، اما حالا ۷ باشگاه پای این طومار را امضا کرده‌اند که البته صحت‌وسقم آن هم هنوز تأیید نشده است. با نگاهی گذرا به اسامی این تیم‌ها می‌توان به‌راحتی متوجه شد که برخی از این باشگاه‌ها به‌دلیل وضعیت تیم خود در جدول رده‌بندی یا اوضاع بد اقتصادی، خواهان تعطیلی مسابقات هستند. ضمن اینکه برخی دیگر از همین تیم‌ها نیز تمرینات خود را از هفته‌های گذشته آغاز و حتی چندین بازی تدارکاتی برگزار کرده‌اند و مشخص نیست امضای طومار ازیک‌سو و برگزاری تمرینات و انجام بازی تدارکاتی ازسوی‌دیگر با چه هدفی در این باشگاه‌ها دنبال می‌شود! به‌عنوان‌مثال پای این امضا اسم تیم‌های شهرخودرو و پیکان هم به چشم می‌خورد که عصر دیروز یعنی ساعاتی بعد از انتشار این نامه مشکوک با هم مسابقه دوستانه برگزار کردند!

مهدی: باشگاه‌ها انتشار نامه را تکذیب کرده‌اند
سهیل مهدی، مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، درباره طومار منتشرشده ۷ باشگاه و بازیکنان آن‌ها گفت: من هم از طریق رسانه‌ها در جریان این نامه قرار گرفتم. البته با برخی اعضای باشگاه‌ها به‌صورت تلفنی صحبت کردم که همگی انتشار متن چنین‌نامه‌ای را تکذیب کردند. وی افزود: اکنون مدیران فدراسیون و سازمان لیگ در تلاش هستند که طبق برنامه اعلام‌شده مسابقات را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده ازسوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش کشورمان و همچنین پروتکل بهداشتی فیفا برگزار کنیم. وی تأکید کرد: لیگ برتر طبق برنامه اعلام‌شده قبلی و براساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد و هیچ‌گونه تغییری در شروع مسابقات انجام نخواهد شد؛ بنابراین مسئولیت و رعایت پروتکل بهداشتی در مسابقات توسط باشگاه‌ها باید انجام شود و سازمان لیگ، هیئت‌ها و فدراسیون پزشکی‌ورزشی بر این موضوع نظارت خواهند کرد.

ویسی: نگفتیم لیگ لغو شود
سرمربی پیکان شایعه انصراف این باشگاه از شرکت در لیگ را تکذیب می‌کند. عبدا... ویسی که امضای بازیکنانش پای این نامه دیده می‌شود، دراین‌باره گفت: ما از شرکت در لیگ انصراف نداده‌ایم و این حرف‌ها دروغ است. ما فقط نامه‌ای را امضا کردیم و در آن خواستیم فدراسیون فوتبال تضمین کند که مسائل بهداشتی در تمرینات رعایت می‌شود. او ادامه داد: من چه‌کاره هستم که بگویم لیگ برگزار شود یا نه. من و باشگاه پیکان تابع تصمیم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستیم و وظیفه‌مان است از تصمیم آن‌ها تمکین کنیم. مطمئنا اگر بگویند بازی کنید، ما هم بازی می‌کنیم و اعتراضی به این موضوع نداریم. سرمربی پیکان در پاسخ به این سؤال که آیا خودش زیر این نامه را امضا کرد یا نه نیز گفت: بله، من آن را امضا کردم؛ ولی به‌عنوان‌مثال سرپرست ما آن را امضا نکرد یا ۱۰ بازیکن تیم ما با امضای آن موافقت نکردند. ما فقط گفتیم مسائل بهداشتی رعایت شود و هرگز حرفمان انصراف از شرکت در لیگ برتر نبود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->