ثبت رایگان مبایعه‌نامه فروش ملک در سامانه خودنویس قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان برای اولین بار؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود
سرخط خبرها

ادامه سبزپوشی بورس/چگونه نماگر اصلی بازار با رشد ۱۴ هزار واحدی رکوردساز شد؟

  • کد خبر: ۳۰۶۷۴
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ادامه سبزپوشی بورس/چگونه نماگر اصلی بازار با رشد ۱۴ هزار واحدی رکوردساز شد؟
بازار سهام دیروز را با هیجان آغاز کرد، اما هرچه به پایان معاملات نزدیک شدیم، از شدت هیجان کاسته شد.
مسعود سلطانی/ شهرآرانیوز - بازار سهام دیروز را با هیجان آغاز کرد، اما هرچه به پایان معاملات نزدیک شدیم، از شدت هیجان کاسته شد. تقاضا‌ها که از ساعات پایانی معاملات یکشنبه جان گرفته بود، دیروز دوباره رشد کرد. یکشنبه شاخص افت کرده بود و زیر کانال یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید، اما دیروز در کانال بالای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شد.
شاخص کل بورس و اوراق بهادار سومین روز کاری هفته را با رشد مثبت ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحدی طی کرد و با قرار گرفتن در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی، به پایان رسید. درمجموع ۸ میلیارد و ۲۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان داد و ستد شد که رکورد خوبی محسوب می‌شود. نقشه بازار دیروز در گروه سیمانی‌ها حسابی سبز بود. زیرا اخباری از رشد قیمت مصالح ساختمانی به‌ویژه سیمان منتشر شده است. امروز هم شاهد رشد خوب شرکت‌های سیمانی در بازار بودیم.
شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۸۷۴۱ واحدی، معادل ۲.۳۰ درصد رشد را تجربه کرد و بیشتر از شاخص کل قرار گرفت و این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران به شرکت‌های کوچک فرابورسی بیشتر توجه کرده‌اند.
نکته مهم معاملات دیروز افزایش حجم و ارزش معاملات بود که باید دید با توجه به معاملات فردا (آخرین روز کاری هفته) نوسان‌گیران به چه میزان از بازار خارج می‌شوند. همچون روز یکشنبه نماد‌های کوچک بازار به دنبال برخی از بزرگان بازار با اقبال خرید مواجه بود. با بحث تجدید ارزیابی‌ها دارایی‌ها و اصلاحات قیمتی در بسیاری از صنایع که لاستیکی‌ها، سیمانی‌ها و دارویی‌ها پیش‌قراولان آن هستند، بازار همچنان میل به صعود دارد. انتظارات تورمی موجود در بازار خودرو نیز موتور سوخت رشد در بسیاری از نماد‌ها شده است.
«شستا» و «وغدیر» ۲ نماد هم‌گروه مشابه هم با دامنه نوسان مثبت دنبال شدند. در بانکی‌ها نیز «وپست»، «سامان»، «وسینا»، «ونوین»، «وبصادر» و «وتجارت» با سقف قیمتی روند مثبتی را از سر گرفتند.
در پالایشی‌ها به‌جز «شتران» و «شپنا» که خریداران فعال بودند، دیگر نماد‌های پالایشی با موقعیت‌های فروش دنبال شد. به‌تازگی تصمیم‌های جدیدی برای قیمت‌گذاری فراورده‌های نفتی (محصولات پالایشی‌ها) در انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نفت گرفته شده که نیازمند تأیید ستاد تنظیم بازار است. در خودرویی‌ها نیز زور خریداران بالاست. «خودرو» با تشکیل صف بالای ۸۰ میلیون سهمی نیز مواجه بود و خریداران با وجود تقاضای بیش از ۱.۲ میلیارد سهمی برای «خساپا»، شاهد عرضه از سوی فروشندگان در سقف دامنه قیمتی با همان قیمت ۲۱۰ تومانی خریداران بودند.
جذابیت بازار سرمایه به آزادسازی سهام عدالت و به تبع آن ورود مشمولان سهام عدالت به بازار سرمایه به یکدیگر گره خورده است تا این روز‌ها بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری میزبان کد‌های جدید بورسی باشد؛ به‌طوری‌که آخرین آمار حاکی از آن است که تعداد بورسی‌ها به بیش از ۴۸میلیون نفر رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->