آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد
سرخط خبرها

خداحافظی با دلال‌ها در پایانه مسافربری

  • کد خبر: ۳۰۸۷
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
خداحافظی با دلال‌ها در پایانه مسافربری
با آغاز طرح فروش بلیت اینترنتی ظرف سه ماه آینده در پایانه‌های مسافربری مشهد، طبق وعده مسئولان، حضور جارچی‌ها به پایان می‌رسد

حاشیه و متن شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد پربار بود؛ از بررسی تفریغ بودجه چند سازمان گرفته تا قدردانی رئیس شورا از شهردار به دلیل پیگیری مشکلات مسافران پایانه در نیمه شب، تعیین تکلیف کرایه تاکسی های اطراف حرم، اجرای طرح فروش تمام اینترنتی بلیت در پایانه مسافربری و حذف کامل دست دلال ها از فروش بلیت از سه ماه آینده، اعلام زمان انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر و بالاخره موافقت شورای همتا با تغییر ماهیت خط 3 بی آرتی و ایجاد خط ویژه به جای آن. در جلسه علنی دیروز شورای شهر، بررسی تفریغ بودجه 97 چند سازمان شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفت. تفریغ بودجه سازمان پایانه های مسافربری به عنوان یکی از این سازمان ها طرح شد و پس از اعلام نظرات اعضای شورای شهر مشهد به تصویب رسید.در جریان بررسی این دستور کار، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: در تفریغ بودجه 97، این سازمان از حیث منابع و مصارف تغییر نداشته و آنچه در اصلاح بودجه مصوب کردیم، محقق شده است.
بتول گندمی درباره تبصره های ماده واحده کمیسیون حمل ونقل به عنوان کمیسیون تخصصی نیز گفت: در یکی از تبصره ها کمیسیون حمل ونقل شهرداری، طرح ارتقای الگوی خدمات در پایانه امام رضا(ع) را با هدف کاهش دلالی ارائه کرد و از آن ها خواسته شد گزارش اقدامات لازم را ارائه کنند.

تقدیر از پیگیری نیمه شب شهردار
در جریان بررسی این دستور کار، رئیس شورای شهر با تمجید از پیگیری شهردار مشهد برای بررسی مشکلات بلیت فروشی در پایانه مسافربری این شهر، گفت: قرار بود شب گذشته (یکشنبه شب) ساعت4:15صبح در جمع شورای عالی شهرسازی حاضر شویم، اما متوجه شدیم شهردار مشهد ساعت2:30شب سرزده به پایانه مسافربری مشهد رفته است تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم برای خرید بلیت قرار بگیرد. امیدواریم دیگر معاونان و رؤسای سازمان های شهرداری نیز این اقدام شهردار مشهد را به منظور رصد حوزه های کاری خود در دستور کار قرار دهند.معاون حمل و نقل شهردار نیز در ادامه بررسی این دستور کار از حذف فروش بلیت در پایانه مسافربری مشهد خبر داد و گفت: طرح فروش بلیت اینترنتی ظرف سه ماه آینده در پایانه های مسافربری مشهد اجرایی می شود تا دلالان بلیت در پایانه های مسافربری، جای خود را به بلیت های اینترنتی و گیت های عبور بدهند.
خلیل ا... کاظمی افزود: پس از ارائه و اجرایی شدن، گیت هایی همانند فرودگاه در پایانه نصب می شود تا مسافران بتوانند با ارائه بلیت از گیت عبور کنند.
بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال97 سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد، دیگر دستور کار صحن علنی شورای شهر بود؛ دستور کاری که گندمی طی توضیحاتی در باره آن، به کاهش 22 درصدی بودجه این سازمان از حیث منابع و مصارف اشاره کرد. لایحه تفریغ بودجه سال 97 سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی نیز، یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه شورای شهر بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در توضیحاتی درباره این دستور کار گفت: تفریغ بودجه این سازمان از حیث منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال 97 در حدود 11 درصد کاهش داشته است.
گندمی ضمن قرائت ماده واحده و تبصره ها بیان کرد: شهرداری مشهد (سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی) مکلف به ثبت قراردادهای خود در سامانه قراردادهاست. در این زمینه تعدادی از قراردادها توسط سازمان میادین ثبت نشده است. بنابراین باید تمام قراردادها در سامانه ثبت و رونوشت آن به شورا ارسال شود. همچنین شهرداری مشهد مکلف است سامانه قراردادها را به منظور کنترل و نظارت، حداکثر ظرف یک ماه در اختیار شورای شهر مشهد قرار دهد.
در ادامه جلسه نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت ها با اعلام تذکری، بیان کرد: سال گذشته، تبصره هایی برای سازمان های شهرداری مشهد مبنی بر زیان انباشته شده داشتیم. با این حال گویا شهرداری مشهد تمایل ندارد موضوع زیان انباشته را رسیدگی کند و در این راستا شاهد اجرا نشدن تبصره ها در حوزه زیان انباشته هستیم.
محمدحسین ودیعی ادامه داد: در بسیاری از سازمان ها وضعیت زیان انباشته داریم که ناشی از اجرا نشدن تبصره 141 قانون تجارت است؛ می توان گفت برخی از سازمان های شهرداری مشهد مشمول ماده 141 قانون تجارت هستند. وی افزود: شهرداری مشهد درباره زیان انباشته، قرار است چه سیاستی در پیش بگیرد؟ ما در تفریغ و اصلاح بودجه سال گذشته به این موضوع (زیان انباشت) اشاره کردیم، اما در تبصره هایی که برای سازمان ها می آید، این موضوع همچنان وجود دارد.
مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد توضیح داد: درباره اساسنامه های سازمان های شهرداری های کشور، اختلاف هایی با وزارت کشور وجود دارد که این موضوع از طریق دبیرخانه شهرداری های کشور در حال پیگیری است.
جمال حسن بارانی ادامه داد: ثبت شرکت ها منوط به تأیید وزارت کشور است. با لحاظ کردن این نکته در حال حاضر و به دلیل همین اختلاف ها، امکان ثبت دفتری و افزایش سرمایه نیست و موضوع خارج از اختیار شهرداری مشهد است. این دستور کار پس از بررسی و طرح نظرات اعضای شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

انحراف بودجه بیشتر از 10 درصد نباشد
تفریغ بودجه سازمان فردوس ها، دیگر دستور کار صحن علنی شورای شهر مشهد بود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در توضیحاتی برای این دستور کار به موضوع انحرافات بودجه ای اشاره کرد و گفت: در جریان بررسی تفریغ بودجه سازمان فردوس ها مغایرت هایی بین صورت های مالی و آلبوم وجود داشت که توسط حسابرسان بررسی و اصلاح شد.
گندمی ادامه داد: در تفریغ بودجه سال 96 تبصره ای مبنی بر انحراف های مالی داشتیم که بر اساس آن تبصره، مقرر شد انحرافات مالی مساعد و نامساعد بیش از 20 درصد توضیح داده شود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که سازمان ها اصلاح بودجه خود را پایان سال ارائه می دهند؛ بنابراین باید به سمت وسویی حرکت کنیم که در حوزه اعتبارات هزینه ای انحرافات بیشتر از 10 درصد نداشته باشیم.
حمیدرضا موحدی زاده، نایب رئیس شورای شهر، نیز در ادامه با طرح سؤالی گفت: برای سازمان در اصلاح بودجه 17 درصد و در تفریغ هم 15 درصد افزایش منظور شده است؛ این افزایش دوباره ناشی از افزایش پرسنل است یا افزایش حقوق ها؟
جمال حسن بارانی، مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد، این انحراف را فنی دانست و گفت: انحرافی که اشاره شد، مربوط به نوع محاسبه و روشی است که استفاده شده است. نکته دیگر این انحراف، ناشی از حقوق دستمزد نیرویی است که به مدت 6 سال تعیین تکلیف نشده بود.
این دستور پس از طرح نظرات به رأی گذاشته شد که به اتفاق آرا به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.اصلاح اساسنامه سازمان اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، تصویب لایحه اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای پروژه های منطقه ۳ و احداث چمن مصنوعی در زمین ورزشی مجموعه شهدای طرق تا سقف 6 میلیارد ریال از طریق انعقاد موافقت نامه با شورای معتمدین طرق، از دیگر مصوبات روز گذشته شورای شهر مشهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->