قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) | ساینا اتوماتیک حدود ۶۷۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) | تیگو ۸ افت کرد خوزستان دارای بیشترین و خراسان جنوبی کمترین نرخ بیکاری در کشور محدودیت سکوهای اینترنتی طلا به پایان رسید؟ آیا قانون «مالیات بر سوداگری» دست دلالان و بخر و بفروش‌ها را از بازارها کوتاه می‌کند؟ حرکت رفت و برگشتی بورس در نقطه شروع | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) نحوه پیگیری موجودی کالابرگ الکترونیک چگونه است؟ کارگران بخوانند: برداشت بدهی از مزایای غیرمستمر ممنوع است پیش‌بینی مهم تحلیلگران درباره قیمت طلا | طلا گرانتر می‌شود؟ (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) واردات ۷۰۰ هزار تن برنج | بازار برنج به ثبات می‌رسد؟ پول بنزین ۱۵۰۰ تومانی چطور توزیع می‌شود؟ | بنزین ۱۵۰ تومان برای دولت سود دارد، گازوئیل فقط ضرر! صعود قیمت دلار به ۹۷ هزار تومان در مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) رشد بسیار قیمت طلا در مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) بیت کوین پیشتاز بازار رمزارز‌ها | توکن‌های کوچک رشد خیره‌کننده‌ای ثبت کردند! (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) نظر دستیار رئیس جمهور درباره حذف یارانه پردرآمدها | کاهش ارزش یارانه‌ها به‌دلیل نوسانات نرخ ارز هزینه ساخت مسکن از ۳۰ میلیون تومان گذشت | رویای دور خانه‌دار شدن اختلاف بیش از ۳۰ هزار تومانی قیمت سیب در تره‌بار و میوه‌فروشی‌های سطح شهر مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت وزیر صنعت از عبور حجم تبادلات ایران و پاکستان از مرز ۳ میلیارد دلار خبرداد پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافربری مهرماه از امروز(۲۴ شهریور ۱۴۰۴) آغاز شد قیمت یک کیلو برنج گران‌تر از دستمزد روزانه یک کارگر شد پیش‌بینی قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو پیش‌بینی بورس برای روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ رئیس شورای رقابت: برخی قضات دیوان عدالت به مسائل اقتصادی مسلط نیستند نمایش بخشی‌نگری در مدیریت | بالاخره عرضه خودرو در بورس کالا خوب است یا بد؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۳ شهریور ۱۴۰۴) | افت شدید قیمت جک S۳ قیمت خودرو‌های داخلی کاهش یافت (۲۳ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->