بختیاری: ۵۳۱ هزار جوان مستعد اشتغال در کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند سفر هیئت تجاری اتاق بازرگانی ایران به تاجیکستان (۲۵ دی ۱۴۰۳) بیمه شخص ثالث در صدر شکایات مردمی؛ سهم بیمه درمان و بدنه چقدر است؟ فهرست جدید بدهکاران بانکی با ۷۹۰همت بدهی معوق منتشر شد آخرین جزئیات از جلسه کمیته مزد برای محاسبه دستمزد ۱۴۰۴ کارگران اعلام شد امروز کدام جایگاه‌های سوخت در تهران بنزین سوپر دارند؟ (۲۵ دی ۱۴۰۳) + آدرس زمان اعلام نتایج نهایی قرعه‌کشی آخرین طرح عرضه خودرو‌های وارداتی مشخص شد حراج سکه‌های ضرب سال ۱۴۰۳ چهارشنبه (۲۶ دی ۱۴۰۳) تداوم رشد قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۴ دی ۱۴۰۳) بررسی قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات ایران خودرو و سایپا (۲۴ دی ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی ۳ صندوق قرض‌الحسنه در خراسان رضوی پرواز‌های اروپایی از ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ از سرگرفته می‌شوند ۲ ساعت برای خرید عرضه اولیه «نیشکر» فرصت دارید (۲۴ دی ۱۴۰۳) بورس سبزپوش شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۴ دی ۱۴۰۳) خراسان رضوی همچنان رتبه نخست تولید گوشت قرمز کشور را در اختیار دارد افزایش نرخ ارز، قیمت روغن خوراکی را گران کرد | در تأمین روغن در خراسان رضوی مشکلی نداریم ۲۰۶ پروژه گردشگری در‌حال‌ساخت در خراسان رضوی قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی امروز (دوشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۳) انجام شد + جزئیات طلا در مشهد افزایش و سکه کاهش یافت (۲۴ دی ۱۴۰۳) کمبودِ همراه با گرانی پوشک اولین جلسه کمیته مزد کارگران، امروز (دوشنبه، ۲۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ دی ۱۴۰۳) | افت دلار به کانال ۸۱ هزار تومان آیا حقوق کارگران، به صورت پلکانی افزایش می‌یابد؟ بررسی هزینه‌ها و مخارج خانوارهای شهری | دخل و خرج نامیزان لبنیات در مدت ۲ ماه، ۳ بار گران شد ویدئو | آیا فروختن و واگذاری امتیاز وام شرعاً جایز است؟ تسهیلات بدون ضامن به زنان سرپرست‌خانوار اعطا می‌شود میزان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۴ مشخص شد+ جزئیات نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی تغییر کرد + جدول (۲۴ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->