خودروهایی که موعد تحویلشان برای امسال نیست، مشمول افزایش قیمت نمی شوند پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴ پلمب مشاور املاک و رستوران متخلف در مشهد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) کشف ۴۰ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در گناباد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۳ مهر ۱۴۰۴) | دیگنیتی چند؟ کاهش قیمت خودرو‌های داخلی، امروز (۲۳ مهر ۱۴۰۴) + جدول کمبود گل، قیمت گل تازه زعفران را افزایش داد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت نگین زعفران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی ملزم به کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز شدند افت شدید بورس در آخرین روز کاری هفته | ازدست‌رفتن کانال ۳ میلیونی (۲۳ مهر ۱۴۰۴) فرصت نهایی بهره‌مندی از حداکثر بخشودگی جرائم مالیاتی تا پایان مهرماه در خراسان رضوی مرغ در مشهد رسماً گران شد، اما ارزان‌تر از قیمت مصوب دولتی | یک مسئول در جهاد کشاورزی استان: کمبود مرغ در بازار نداریم دستورالعمل جدید بخشودگی جرائم مالیاتی ابلاغ شد (۲۳ مهرماه ۱۴۰۴) + جزئیات ثبت رکورد جهش ۱۲ درصدی فروش ماهانه شرکت‌های بورسی (۲۳ مهر ۱۴۰۴) ویدئو | اعتبار کالابرگ در آبان‌ماه ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ سود ۱۰۰ میلیاردی فروشندگان لبوبو تقلبی در ایران قیمت دلار در مشهد چند شد؟ (۲۳ مهر ۱۴۰۴) آیا صعود طلای جهانی ادامه خواهد داشت؟ | هشدار تحلیلگران درباره احتمال اصلاح موقت طرح دولت برای اصلاح قیمت بنزین چیست؟ یارانه چند نفر از ابتدای سال تاکنون حذف شده است؟ (۲۳ مهر ۱۴۰۴) تکلیف نیرو‌های شرکتی و قراردادی تا یک ماه آینده مشخص می‌شود (۲۳ مهرماه ۱۴۰۴) آخرین وضعیت تغییرات احتمالی قیمت بنزین (۲۳ مهرماه ۱۴۰۴) بررسی نرخ امروز طلا در مشهد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) | تلاش طلا برای ماندن در سطوح بالا، با اهرم اونس جهانی نشانه‌های بازگشت اعتماد و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه | شروط تداوم روند صعودی بورس قیمت امروز اونس طلا اعلام شد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) | طلای جهانی در انتظار ثبت رکوردی باورنکردنی تداوم کاهش نرخ دینار عراق در بازار آزاد مشهد | لیر ترکیه، ریال سعودی و دینار کویت چند؟ (۲۳ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) | گلابی ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان احتیاط و انتظار، دو رفتار فعلی بازار خودرو (۲۳ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->