آیا تجربه سال ۹۷ درباره نرخ دلار تکرار می‌شود؟ | ریزش قیمت دلار چقدر محتمل است؟ سرپرست گروه موسیقی بیدل: موسیقی مقامی خراسان نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان زبان‌زد است مصرف ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی در ۲۴ ساعت اخیر (۲۱ بهمن۱۴۰۳) احتمال افزایش زمان معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه قیمت خودرو‌های خارجی در مدار رشد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | شاهین اتوماتیک ۹۵۰ میلیون تومان شد تا پایان هفته، ۴ حراج جدید سکه برگزار می‌شود (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) زمان عرضه‌اولیه «الکتروماد» تغییر کرد دوئل طلا در برابر بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی: یک هیئت اقتصادی به ازبکستان اعزام می‌شود طلا در مشهد به گرمی ۶.۵ میلیون تومان رسید (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | حباب سکه افزایش یافت بررسی وضعیت حرکت قطارها از ایستگاه راه‌آهن مشهد هم‌زمان با بارش برف (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) دلار ۹۰ هزار تومان شد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | ورود سکه به کانال ۷۶ میلیون تومان ویدئو | مدیرعامل بورس کالا: به‌زودی گواهی سپرده خودرو عرضه می‌شود کارت رفاهی ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + شرایط پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده ۸ محصول ایران‌خودرو ویژه دهه فجر ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات و جدول محاسبه درست سبد معیشت ملاک تعیین مزد کارگران باشد خرمای موردنیاز ماه رمضان با قیمت‌های تنظیم‌بازاری تأمین است | تورم به انواع رطب هم رسید طلا از بیت کوین پیشی گرفت (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) رشد ۵۰ درصدی بیت کوین در راه است؟ (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) شایعه عرضه خودرو‌های مدل ۱۴۰۴ تکذیب شد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | بادمجان چند؟ پیش‌فروش لاماری ایما بنزینی از امروز با تحویل فوری (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) + جزئیات پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مشهد در حال انجام است (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) + ویدئو جزئیات حراج گسترده سکه در مرکز مبادله از فردا (یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۳۶ کلان‌پروژه برق‌رسانی شهری و روستایی هم‌زمان با دهه فجر در خراسان رضوی (۲۰ بهمن ۱۴۰۳) بخشودگی جرائم کشاورزان خسارت‌دیده خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۲
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->