وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

آلبوم «آکالیتوس»، اولین آلبوم ترانه-داستان ایران/ صدای پردردِ آبادانِ این روزها

  • کد خبر: ۳۱۱۲۲
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
آلبوم «آکالیتوس»، اولین آلبوم ترانه-داستان ایران/ صدای پردردِ آبادانِ این روزها
گروه «کیو ۲۸» در توضیح آلبوم «آکالیتوس» نوشته‌اند: «ما همنشینی ادبیات و موسیقی را برای یک اولین‌شدنِ دیگر شهرمان برگزیدیم؛ شما هم صدایِ این صدا بشوید؛ صدای پردردِ آبادانِ این روزها.»

کاظم کلانتری/ شهرآرانیوز؛ «کیو ۲۸» پیش‌تر ۳بار در کیش، ۴بار در آبادان و ۲بار در بوشهر آثارش را روی صحنه برده است. حالا آلبوم «آکالیتوس» روایتی است از داستان‌های آبادان و خرمشهر، و البته ترانه‌هایی که در پایان هر قطعه شنیده می‌شود. آن‌ها آلبومشان را به پرستاران بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تقدیم کرده‌اند. «کیو ۲۸» می‌خواهد سفیر آبرومند و با ‌اصالتی باشد برای هنر آبادان. بهروز نشان، تهیه‌کننده این اثر، گفته است: «این آلبوم صرفا به دنبال القای لذت‌بردن از شنیدن یک تولید هنری نیست و دغدغه‌های دیگری را نیز به‌صورت جدی دنبال می‌کند.»

 

بیشتر بخوانید: گفت‌وگو با محمد لاریان، خواننده و ترانه‌سرای گروه«سیریا»: دلیل سرفه‌های «شعر یادم ر...» را نمی‌گویم

 

هدف آن‌ها زنده‌نگه‌داشتن اتفاقاتی است که در طول تاریح بر آبادان گذشته است: «جستارهایی در خصوص تاثیر نفت در شکل‌گیری آبادان مدرن، حوادث تاریخی‌ مانند آتش‌سوزی سینما رکس، جنگ، مصائب جنگ‌زدگی، روزگار بازگشت به موطن، دلدادگی‌های بی‌کام و مهجور مانده در دل کاستی‌های شهر من، مشکلات بعد از آن و آبادان پس از جنگ»

 

آلبوم «آکالیتوس»، اولین آلبوم ترانه-داستان ایران/ صدای پردردِ آبادانِ این روزها

 

درواقع «کیو ۲۸» نام مجموعه‌داستان‌های امین جوکار است که دوسال پیش انتشارات «ایزدقلم» منتشر کرده بود. در پیش‌گفتار کتاب آمده است:

«وقتی پایت در خاطراتی جا می‌ماند که بارزه‌های آن «گرزه»، ویرانی، تنهایی، پوستر پاره‌ی بهروز وثوق وسط اطلاعلاتِ تکه‌تکه‌شده و بیماری‌ست؛ یادمانه و لذت از مستی در غم گذشته درد است، دردی محصولِ جنگ.
این مجموعه داستان کوتاه تقدیم می‌شود به بلندیِ قدِ «کت کراکر» پالایشگاه، ایستاده‌ای که بیشتر از همه شاهد خمیدگی قامت آبادانی‌ها بوده است.»

 

مهدی عباسی هم در هر قطعه ترانه‌های امین اتمان‌زاده را می‌خواند. بنابراین در این مجموعه، پنج داستان و پنج ترانه که مکمل یکدیگر هستند، آمده است. ملودی کارها را داریوش اسماعیلی نوشته و اسماعیل حسینی نیز قطعات را تنظیم کرده است. محمود قلعه‌گلاب، طاها علیخانی، دانیال دانشور، سینا اسدی، مهدی عمادنیا و پرهام پیمانپور در این آلبوم نوازندگی کرده‌اند.

 

«آکالیتوس» محصولی از آبادان است؛ محصولی تولیدشده در روزهای جان‌فرسای مبارزه شهرمان با تنگیِ نفس، محصولی که فرزندان همین شهر با صورتی سرخ‌شده از سیلی، آن را به دنیا تقدیم می‌کنند.

ببینید: تیزر آلبوم «آکالیتوس»

 

برای شنیدنِ رایگان آلبوم کلیک کنید:

آلبوم «آکالیتوس» از گروه «کیو 28»

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->