سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

۲ ستاره مشهدی کنکور ۹۸

  • کد خبر: ۳۱۱۵
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
۲ ستاره مشهدی کنکور ۹۸
با اعلام برترین‌های کنکور سراسری پارسا امینی‌فر، رتبه هفتم رشته ریاضى و امیررضا بســکابادى، رتبه ششم رشته تجربی را از آن خود کردند

زهرا اسکندریان - دیروز رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۸ اعلام شد و بر این اساس از میان ۴۰ نفر برتر این آوردگاه، ۲ دانش آموز نخبه مشهدی نیز دیده می‌شود.
پارسا امینی فر، رتبه هفتم رشته ریاضی و امیررضا بسکابادی، رتبه ششم رشته تجربی را از آن خود کرده اند و احتمالا در این میان خراسان رضوی رتبه سوم یا چهارم را در میان استان‌های کشور به دست آورده است.
بر اساس آمار‌های موجود، استعداد نخبه‌های مشهدی در کنکور سال‌های اخیر معمولا در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی متبلور بوده است. در سال ۹۷ سه نفر رتبه‌های ۱، ۲ و ۸ تجربی را به دست آورده بودند و یک نفر در رشته زبان اول شده بود.
در سال ۹۶ هیچ رتبه تک رقمی از خراسان رضوی وجود نداشت، اما در سال ۹۵ چهار نفر از این استان توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند که ۲ نفر آن‌ها در رتبه‌های ۱ و ۲ علوم تجربی و ۲ نفر دیگر در رتبه‌های ۶ و ۱۰ علوم انسانی بودند. امیررضا بسکابادی که رتبه ششم رشته علوم تجربی را از مشهد به دست آورده است، سال اولی بوده که کنکور می‌داده و دانش‌آموز یک مدرسه تیزهوشان بوده‌است. به گفته خودش به جز شرکت در چند همایش که استاد آن از تهران می‌آمده، کلاسی افزون بر کلاس‌های مدرسه نداشته است. او به شهرآرا این طور گفت که با وجود فشار‌های روانی اواسط سال تحصیلی، داشتن اعتمادبه نفس در موفقیتش بسیار تأثیرگذار بوده است. او که به گفته خودش قصد دارد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد، مادرش پزشک عمومی و پدرش متخصص اورولوژی است.
بسکابادی که ساکن منطقه یک شهرداری مشهد است این را هم اضافه کرد که در طی سال و قبل از تعطیلات عید هر هفته به اندازه ۴۰ تا ۴۵ ساعت درس می‌خوانده و این عدد در روز‌های قبل از کنکور به ۵۰ تا ۶۰ ساعت افزایش یافته است. پارسا امینی هم که رتبه هفتم کنکور ریاضی را کسب کرده است، در رابطه با افتخارآفرینی اش گفت: مهم‌ترین و اولین عامل موفقیتم کمک خداست و بعد از خدا خانواده ام که محیطی آرام را برایم فراهم
کردند.
به گزارش فارس، او با بیان اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است، افزود: فقط درس خواندم؛ روز‌های قبل از عید نوروز، روزی حدود ۷ساعت و بعد از آن روزی ۱۴ساعت مطالعه داشتم. امینی درباره ادامه تحصیلش در دانشگاه هم اظهار کرد که قرار است رشته مکانیک دانشگاه شریف را انتخاب کند. مادرپارسا امینی کارشناس رشته پرستاری و پدرش مهندس برق است.
«ما هم خوش حالیم که دانش آموزان استان در کنکور افتخارآفرینی می‌کنند، اما نظام آموزش وپرورش به دنبال این نیست که دانش آموز را برای کنکور تربیت کند.» این را نیز رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش خراسان رضوی به شهرآرا گفت و افزود: بر اساس نظام جدید آموزش وپرورش دانش آموز باید به عنوان یک شهروند خوب تربیت شود. رویکرد این نظام جدید به دنبال مهارت آموزی دانش آموزان است.
او با بیان اینکه آموزش وپرورش خراسان رضوی به سمت تربیت دانش آموز تمام ساحتی جهت گیری می‌کند، افزود: با این حال نباید از نبوغ و استعداد برخی دانش آموزان غافل شد.
توجه به آن‌ها باعث می‌شود افراد نابغه به موقعیت‌های خاصی دست پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->