خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

شرایط بازگشایی مدارس اعلام شد+ویدئو

  • کد خبر: ۳۱۱۶۴
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
شرایط بازگشایی مدارس اعلام شد+ویدئو
معاون وزیر آموزش و پرورش شرایط بازگشایی مدارس را اعلام کرد.

جانقربان-دکتر سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در حالت سفید، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است که بنا به شرایط، این سناریوها اجرا خواهد شد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه به دوران کرونا پرتاب شد، گفت: آموزش و پرورش و جامعه ناگهان به دوران کرونا پرتاب شدند و هیچ‌کسی آمادگی این شرایط را نداشت، اما خوشبختانه سریع‌ترین و سنجیده‌ترین واکنش برای امر آموزش اتفاق افتاد و بعد گذشت ۳ روز، آموزش در شبکه‌های صداوسیما آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس اظهار رئیس جمهور مدارس از ۱۵ شهریورماه آغازبه‌کار خواهند کرد، افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسابرنامه‌ریزی با ۲ رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا است.

 

این مقام مسئول در آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط سفید راهبرد آموزش و پرورش راهبرد سایر ایام همراه با استفاده از فناوری‌های نوین به‌عنوان آموزش مکمل و مقوم است.

 

وی گفت: در شرایط زرد، راهبرد آموزش و پرورش راهبرد ترکیبی شامل حضور در مدرسه با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی و بستر شبکه شاد و تلویزیون است.

 

حسینی تصریح کرد: در شرایط وضعیت قرمز کرونا تمام آموزش‌ها از بستر شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی ارائه خواهد شد.

 

 

سلامت دانش‌آموزان، محور فعالیت مدارس
وی با اشاره به اینکه سلامتی دانش‌آموزان اولویت دارد، اظهار کرد: در مربع سلامت، روابط اجتماعی، شرایط اقتصادی و اشتغال و آموزش، سلامت را در مرکز قرار می‌دهیم و آموزش و روابط اجتماعی و اقتصادی را متناسب با این موضوع تعادل‌سازی خواهیم کرد.

 

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش مسائل بهداشتی به دانش‌آموزان، معلمان، والدین و آماده‌سازی مدارس باید در دستورکار تمام ادارات قرار گیرد، افزود: مدیران مدارس علاوه بر مدیریت مدرسه فیزیکی، مدیریت مدرسه مجازی را هم برعهده دارند و مدیران باید علاوه بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه ستاد، نظارت کامل بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه شاد را نیز انجام دهند.

 

حسینی با تأکید بر اینکه در هر شرایطی اهداف و مأموریت آموزش و پرورش تغییر نخواهد کرد، افزود: مدیران باید خود را برای تمام شرایط آماده کنند تا به سرعت در تغییر شرایط بتوانند راهبردها را تغییر دهند.

 

وی افزود: آموزش نکات فناوری به معلمان برای استفاده بهینه از شبکه شاد، شناسایی دانش‌آموزان که به شبکه شاد متصل نیستند و ارائه راهکارهای جایگزین برای آنان از جمله نکاتی است که مدیران ادارات و مدارس باید مدنظر قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->