کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری
سرخط خبرها

آخرین یافته‌ها درباره شناسایی ویروس کرونا، امروز سوم تیرماه

  • کد خبر: ۳۱۴۸۴
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
آخرین یافته‌ها درباره شناسایی ویروس کرونا، امروز سوم تیرماه
آخرین یافته‌های جهانی درباره شناسایی ویروس کرونا و معرفی آخرین نرم‌افزار‌های مرتبط با این بیماری را در این خبر بخوانید.

طنین همتی/شهرآرانیوز، کارشناس پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کیانوش کاظمی محب از آخرین دست‌یافته‌های شیوع جهانی ویروس کرونا و نظارت بر بیماری همه‌گیر کرونا می‌گوید:

پوشش: جمهوری چک

Mapy.cz یک برنامه نقشه‌برداری است که در رابطه با COVID-19 به روز شد. این برنامه شهروندان را از برخورد مخاطره آمیز بالقوه از طریق به اشتراک گذاری مکان هشدار می دهد. داده موقعیت مکانی کاربر ناشناس است و از دیگر ویژگی های نقشه جدا می شود. توسعه دهندگان همچنین در تلاشند تا داده های ناشناس را درباره افرادی که آزمایش مثبت کرده اند و آن را با مکان کاربران مقایسه می کنند ، بدست آورند. سپس الگوریتم های پیشرفته امکان شناسایی موارد تماسهای احتمالی با یک فرد آلوده مثبت را می دهند.

جهت استفاده نرم افزار از Google Play و Apple Store بارگیری کنید. ( ارائه دهنده: Seznam.cz، a.s)

 

هاماگن

پوشش: اسرائیل

Hamagen برنامه ای است که امکان شناسایی مخاطبین بین بیماران تشخیص داده شده COVID-19 و افرادی که در 14 روز قبل از تشخیص بیمار از این بیماری با آنها در تماس بوده اند ، امکان پذیر است. برنامه اطلاعات مربوط به مکان های کاربر را ذخیره می کند و این اطلاعات را با اطلاعات اپیدمیولوژیکی به روز شده وزارت بهداشت که مرتباً به روز می شود و برای اهداف ارجاع متقابل ارسال می شود ، حفظ می کند. وقتی یک مسابقه در دستگاه مشخص می شود ، کاربر به پیوندی به وزارت بهداشت هدایت می شود تا به او اطلاع دهد چه اقداماتی را انجام دهد و گزارش مسابقه را به وزارت گزارش دهد.( ارائه دهنده: وزارت بهداشت اسرائیل)

 

دفتر خاطرات بیماری همه گیر COVID-19

پوشش: ایتالیا

"دیجیتال آریانا" ، DiAry ، یک برنامه وب است که امکان ردیابی حرکات مربوط به مهار انتشار COVID-19 را فراهم می کند. برای افزودن انتشار ویروس ، برنامه همه مکان ها و افرادی را که کاربر در طی دوره انتقال ملاقات کرده است ، نشان می دهد. کلیه داده ها در دستگاه شخصی کاربر ذخیره می شود ، که می تواند تصمیم به بررسی ، صادرات و نهایتا تقسیم آنها با اطلاعات مربوط به ابزار عمومی بگذارد. اتخاذ رفتارهای مسئولانه و پیگیری از آنها مؤثرترین روش برای کمک به هر فرد در بهداشت عمومی است.

 

این سهم از نظر Worth One Minute (WOM) ، گواهی نامه های ویژه ای که ارزش اجتماعی اقدامات فردی را به رسمیت می شناسند ، شناسایی و تعیین می شود. WOM ها می توانند به عنوان کوپن استفاده شوند که بازرگانان و تهیه کنندگان خدمات می توانند یک ارزش را به آنها اختصاص دهند و تخفیف ها و امتیازات را اعطا کنند. این مکانیسم پاداش ساده به انسجام اجتماعی کمک می کند ، ارزش آن را به پیروی از اقدامات محدودیت نسبت می دهد و یک مکانیزم ساده برای پیوند دادن این عمل مسئولیت با اقتصاد سرزمین های درگیر ارائه می دهد.( ارائه دهنده: Universita 'di Urbino)

 

 IAP یا   INCIDENT ACTION PLAN در عملیات بحران چیست؟ (یادآوری در خصوص بند فوق دفتر خاطرات بیماری)

ضرورت تدوین IAP در EOP  به بیان مبانی، سیاست ها و دستورالعمل ها می پردازد و بخش های مبانی عملیات و پیوست کارکردهای آن در تمام حوادث اعم از انسان ساز و یا طبیعی قابل استفاده هستند. لیکن این برنامه در فاز آمادگی تدوین می شود، یعنی قبل از وقوع بحران. در این برنامه می توان سناریوهای پایه یا شایع را در نظر گرفت ولی امکان پیش بینی تمام سناریوهای ممکن وجود ندارد. تعداد این سناریوها بی شمار است. برای تجسم بهتر، تعداد سناریوهای ممکن را بر اساس فرمول زیر حساب کنید:

 

تعداد انواع مخاطرات و بحرانها × تعداد استان ها × تعداد شهرها × تعداد روستاها × میزان آسیب × میزان آمادگی × میزان منابع در دسترس ×.......

تعریف و مشخصات: IAP مکتوبی دینامیک است که در آن اهداف مدیریت پاسخ حادثه و تاکتیک های لازم برای تحقق اهداف بیان می شوند و بسته به تغییرات نیازها و منابع فیلد عملیاتی، بازبینی می گردند. IAP بیان می کند که برای پاسخ به یک حادثه، چه اقدامی، توسط چه کسی و در چه زمانی انجام شود. نوع اقدام در IAP، بر اساس کارکردهای مشخص شده در EOP و با در نظر گرفتن مبانی آن تعیین می شود. مشخصات IAP به شرح زیر می باشند:

 

  • زمان تدوین: زمان تدوین IAP به محض دریافت اولین گزارش وضعیت از منطقه بحران زده می باشد.
  • دوره زمانی: دوره زمانی IAP معادل طول زمان عملیات پاسخ است. طول زمان عملیات پاسخ توسط فرماندهی بحران تعیین ‏می‏شود. بسته به تغییرات در منطقه بحرانی (از نظر خسارت جدید جانی و یا مالی و منابع در دسترس و حتی در اپیدمی های زیستی) IAP باید بازبینی شود. توالی بازبینی توسط فرمانده حادثه تعیین می شود.
  • سطح تدوین: IAP در سطح تعیین شده حادثه است. مثلا ملی، منطقه ای، استانی، شهرستانی و محلی
  • مسئولیت تدوین: مسئول تدوین IAP بخش برنامه ریزی (Planning) سامانه فرماندهی حادثه است که باید به تایید فرمانده حادثه برسد. تدوین IAP فرآیندی مشارکتی است و با حضور کلیه واحدهای عملیاتی مربوطه انجام می شود.
  • مکان تدوین برنامه: مکان مناسب برای تدوین IAP، EOC می باشد اما با حضور مدیران سازمان.
  • تعداد IAP در هر برنامه: هر بحران تنها یک IAP دارد. لیکن لازم است هر واحد جغرافیایی-کارکردی برای خود IAP داشته باشد که در واقع جزیی از IAP حادثه است که در این دستورالعمل به آن برنامه میدانی یا IAP مشترک گفته می شود.

               

تولید یک شبه واکسن توسط دانشمندان و محققان ایرانی

یک تیم تحقیقاتی پزشکی در استان مازندران شهرستان نور موفق گردید تا یک شبه واکسن گیاهی (از گرده برخی گیاهان خاص) برای تقویت سیستم ایمنی بدن با طول اثر یکسال تهیه کند. این شبه واکسن بر اساس وضعیت سنی افراد مصرف کننده(زیر 5 سال، 5 تا 20 سال ، بالای 20 سال و خانمهای باردار ) از دز مصرف متفاوتی برخوردار می باشد. این ماده در مرحله آزمایش بالینی می باشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->