خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تأکید معاون وزیر میراث فرهنگی بر اجرای طرح‌های زیرساختی آرامگاه عطار

  • کد خبر: ۳۱۵۰۹
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
تأکید معاون وزیر میراث فرهنگی بر اجرای طرح‌های زیرساختی آرامگاه عطار
معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی بر اجرای طرح‌های زیرساختی و آماده‌سازی آرامگاه عطار و سایت‌موزه شادیاخ نیشابور تأکید کرد و برای تخصص اعتبار قول مساعد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین طالبیان در جلسه با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ضمن اشاره به اهمیت مشاهیر نیشابور در عرصه ملی و جهانی، خصوصا عطار نیشابوری، بر لزوم پاسداشت این مفاخر توسط دستگاه‌های فرهنگی متولی تاکید کرد.»
او ادامه داد: «ضمن ابراز خرسندی از اقدام یونسکو در برگزاری مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در سال ۲۰۲۱ میلادی، آمادگی وزارت میراث فرهنگی را در زمینه آماده سازی و ساماندهی و تامین زیرساخت‌ها در مجموعه آرامگاه عطار و سایت موزه شادیاخ اعلام می‌کنیم.»
هم چنین در این جلسه که با موضوع برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری مراسم جهانی بزرگداشت عطار نیشابوری در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، از قرار گرفتن نام ابونصر فارابی و عطار نیشابوری در فهرست گرامی‌داشت کمیسیون ملی یونسکو خبر داد.
حجت‌الله ایوبی با اشاره به بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی و گرامی‌داشت ۱۷۵۰امین سالروز تاسیس دانشگاه جندی‌شاپور از سوی کمیسیون ملی یونسکو در سالی که گذشت اظهار کرد: هر دوسال یک‌بار کشور‌ها می‌توانند دو شخصیت برجسته خود را که تولد و وفات آنان در مضربی از ۵۰ است به یونسکو معرفی کنند و بزرگداشت این شخصیت‌ها برگزار شود.
او گفت: پس از بررسی گروه‌های کارشناسی در نهایت دو شخصیت ابونصر فارابی و عطار نیشابوری برای معرفی به یونسکو به منظور درج در فهرست گرامی‌داشت انتخاب شدند. ابونصر فارابی از مفاخر ایران در علوم زبان و ریاضیات و کیمیا و هیات و موسیقی و طبیعیات و الهیات و علوم مدنی و فقه و منطق بوده است. بزرگداشت این نابغه اندیشمند که در سراسر عمر در راستای پیوند و تلفیق دین و فلسفه در تاریخ اندیشه اسلامی تلاش کرد اتفاقی بزرگ است و خرسندیم نام معلم ثانی در فهرست گرامی‌داشت یونسکو قرار گرفت.
ایوبی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع عطار نیشابوری و قرار گرفتن این عارف و شاعر نامی ایران در فهرست گرامی‌داشت یونسکو تصریح کرد: جای خرسندی است که نام عطار که عمر خود را در سده شش و هفت قمری در راه سیر سلوک گذاشت در این فهرست قرار گرفته و شاهد برپایی بزرگداشت این عارف و شاعر نام‌آور ایران هستیم.

او با بیان اینکه هریک از مشاهیر می‌توانند برای هر منطقه و کشور هویت بسازند تاکید کرد: برنامه‌های متنوعی در بزرگداشت ابونصر فارابی و عطار نیشابوری در دست خواهد بود که به‌زودی اعلام می‌شود.
هم چنین در این جلسه علیرضا قامتی معاون استاندار و فرماندار نیشابور، علی نجفی شهردار نیشابور، رضا مهرداد عضو شورای اسلامی شهر نیشابور، محمداسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور، علیرضا سیدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، یعقوب محمدی فر عضو کمیسیون ملی یونسکو و رییس دانشگاه بوعلی همدان، جبرئیل نوکنده عضو کمیسیون ملی یونسکو و مدیر موزه ملی ایران، و میهمانانی از شهر خوی وتعدادی دیگر از اعضای کمیسیون ملی یونسکو در محل سالن جلسات کمیسیون ملی یونسکو در تهران حضور داشتند.
در ادامه جلسه مقرر شد اعضای کمیسیون ملی یونسکو، ظرف مدت یکماه آینده ضمن بازدید از نیشابور، جزئیات برنامه‌های بزرگداشت جهانی عطار را بررسی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->