پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه مستمری‌بگیران واریز شد، اما گله‌ها همچنان ادامه دارد/ به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم

  • کد خبر: ۳۱۵۳۹
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
  • ۳۷
مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه مستمری‌بگیران واریز شد، اما گله‌ها همچنان ادامه دارد/ به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم
مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان درحال واریز است، اما شنیده‌ها و دیده‌ها حکایت از آن دارد که کف حقوق و دریافتی برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز به ۲ میلیون تومان هم نرسیده است و این درحالی است که جدول تورم بانک مرکزی بیانگر رکورد تورم ۴۱/۲ درصدی در سال ۹۸ است.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز از بی‌مهری مسئولان به افزایش ناچیز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران گله‌مند است و می‌گوید: بازنشستگان ۳ ماه چشم‌انتظار افزایش حقوق خود بودند که درنهایت از سوی دولت تعیین تکلیف شدند، اما این تصمیم اصلا باعث رضایت و خوشایند این قشر نبود.

 

رمضانی با بیان اینکه افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان در امسال راضی‌کننده نیست، افزود: افزایش قیمت کالا‌های اساسی و رشد نرخ تورم حاکی از آن است که شرایط اقتصادی بازنشستگان روزبه‌روز برای رسیدن و عقب‌نماندن از زندگی سخت‌تر شده است و در چنین شرایطی، بازنشسته‌ای که تا دیروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌گرفته و حالا قرار است ۲ میلیون یا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بگیرد، چگونه باید مخارج زندگی خود را تأمین کند؟!

 

وی گفت: این افزایش حقوقی که اعلام کردند در ۲ بخش است، یکی درباره حداقل‌بگیر‌های ما که بر اساس ماده ۴۱ قانون کار است و دیگری با سایران است که مربوط به ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است. متأسفانه ما در این ۲ موضوع ۲ مشکل داریم. ماده ۴۱ برای حداقل‌بگیر‌های ما فقط مزد را مشخص کرده است، یعنی مزایا را به بازنشسته‌های ما نمی‌دهد. اگر ماده ۴۱ قانون کار را مطالعه کنیم، می‌بینیم که آن‌ها حقوقشان به اضافه مزایای حق عائله‌مندی همسر و... است که آن بخش را نیز به بازنشستگان نمی‌دهند و این تبعیض و ظلمی قانونی است و این ظلم قانونی درباره حداقل‌بگیر‌های تأمین اجتماعی بیشتر مشهود است. هیچ جای قانون افزایش مزد و مستمری رعایت نشده است، نه ماده ۴۱ قانون کار و نه مواد مزدی قانون تأمین اجتماعی.

رمضانی خاطرنشان کرد: واقعا چه کسانی در برابر این بی‌قانونی و سلب حقوق عمومی مسئول‌اند و می‌خواهند پاسخ‌گو باشند؟ این قانون باید به‌طور کمال و تمام اجرا شود و نقصی نداشته باشد. این قانونی که اجرا نمی‌شود، قابل پیگیری است و به احتمال زیاد اگر به نتیجه نرسیم، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد، زیرا خلاف قانون عمل می‌کنند. این ماده باید به‌صورت کامل برای بازنشستگان اجرا شود، نه اینکه آن را بخش‌بخش کنند و در نهایت آن‌طور که باید و شاید مبلغی دست بازنشستگان را نگیرد.


این موضوع با چه قانونی تطابق دارد؟ بخش دیگری از افزایش حقوق‌ها را که در ماده ۹۶ اجرا کردند، گفتند ۱۵ درصد به اضافه ۱۶۴ هزار تومان است که این دقیقا خلاف ماده ۹۶ و خلاف آمار تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده است. بانک مرکزی نرخ تورم را ۴۱/۲ درصد اعلام کرده است و این اضافه حقوق بر اساس چه قانونی است؟

 

به گفته وی، با این افزایش حقوق نابرابر، نظام بازنشستگان را به هم ریختند. بازنشستگان را در منگنه قرار داده‌اند و این درحالی است که هزینه‌های بازنشستگان از جمله دارو و درمان، ازکارافتادگی و... به مراتب بیش از سایر افراد جامعه است. زندگی بازنشستگان، نداشتن درآمد کافی و نداشتن امید به آینده در شرایطی قرار گرفته که زندگی، جسم و روحشان زیر شدیدترین فشار‌های دوران زندگی‌شان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به مواد قانونی تأمین اجتماعی در راستای احقاق حقوق مستمری‌بگیران گفت: براساس ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، باید مزایای مزدی که در سال ۹۹ به کارگران شاغل تعلق می‌گیرد به مستمری‌بگیران هم پرداخت شود تا مجموع دریافتی کف‌بگیران به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد، اما در شرایط کنونی و با افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان، دستمزد آن‌ها به ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان می‌رسد.

 

وی ادامه داد: همچنین ماده ۹۶ تأمین اجتماعی، ناظر بر افزایش مستمری متناسب با هزینه‌های زندگی است. ماده ۴۱ قانون کار ۲ شرط اساسی دارد: ۱) حداقل مزد کارگران باتوجه‌به درصد تورم اعلام شده بانک مرکزی افزایش یابد. ۲) حداقل مزد می‌باید حداقل سطح نیاز‌های زندگی یک خانوار را تأمین کند.


همچنین قانون اساسی در بند ۹ اصل ۳، دولت را ملزم کرده است به ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم در تمام زمینه‌های مادی و معنوی و بند ۱۲ آن پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه ... برای ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف‌کردن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن، کار و بهداشت و تعمیم. اصل ۲۹ نیز برخورداری از تأمین اجتماعی، از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری و ازکارافتادگی، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به‌صورت بیمه و... را حق همگانی می‌داند.


همه این باید‌های قانونی که بایستی مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرند، در مصوبات مزدی امسال زیر پا گذاشته و نادیده گرفته شدند، نه قانون کار، نه قانون تأمین اجتماعی و نه قانون اساسی هیچ یک رعایت نشدند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
2
برای ما که واریز نشده
غ بازنشست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
با سلام برای منکه واریز شده خیلی خوشحالم دیدم واز ذوغ کلی تشکر کردم آخه اینها خجالت نمیکشندبذارندتوی صندوق هایشان شاید لازم شان شود160خرده آخه اینم شده زندگی..بخداما سرکار گذاشتن..قراربودبعداز3کاری انجام بگیره..ای خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
4
یعنی این حقوق مستمری بگیرا طوری شده که از جلسات پنج بعلاوه یک هم پیچیده تر شده
ايرج
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
5
خدا پدر مادرت بیاموزد کو گوش شنوا واقعا خجالت داره شرمنده خانواده شدیم بریم دنبال کار دوم هرچی باشه وای به حال این دولت خودشه زده به خواب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
4
این همه برو وبیا برای مستمری اخرش 150تومن اضافه کردن واقعا خنده دار بینیم خودشون با همین حقوق میتون زندگی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
به این خاطره که از قشر کارگر هیچ ترس و واهمه ندارن وبراشون اصلا مهم نیستن ولی از قشر معلم میترسن اونها هم تا صدا شون می خواد در بیاد فوری حقوقشون میره بالا کدام معلم پیدا میکنی که با سابقه نسبتا 10 سال خونه نداشته باشه حتی بچه هاشون خونه دارن از بس بهشون وام میدن ولی بنده بعد از 30 سال خدمت 5ساله که بازنشسته شدم رفتم بانک رفاه اول که میگفتن ما به شما مستمره بگیرا وام نمیدیم بهر صورت با کارکرد حساب 30 تومان وام اون هم باسود 18 درصد وکلی ضامن پرداخت کردن ما براشون هیچ ارزشی نداریم ولی هر سالو به نام تولید و افزایش تولید نام گذاری میکنن ولی اخر کار ما میشیم اخی وبعد از 3ما 400 تومان افزایش حقوق دادن جالبه نمی خوام اسم ببرم همون کارمند کشوری به ریش ما میخنده انشاه الله که خدا کمک کنه که از این وضیت اسفبار نجات پیدا کنیم خدا ارشون نگدره
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
خداازشون‌نگذره
خدا جای حق نشسته نه مسئولین بی کفایت
یک راننده بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
دوست من خداجای حق نشسته ولی قرارنیست که مابشینیم تاخداحقمون رابگیره خداهدیه ای ارزشمندبنام عقل به ماهدیه کرده تاباتکیه وسودبردن ازآن برمشکلات فائق آییم ودرزندگی پیشرفت نماییم تاخودحکتی نکنیم آب هم ازآب تکان نمیخوره واونایی که حق ماپایمال میکنندفقط وقیحتروپرروترخواهندشد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
2
برادر من ی بودجه میدن به بانک رفاه تامین اجتماعی حساب کن هرشعبه چندتا رئیس ۴۰ میلیون تا به ما برسه چیزی نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
4
مرگ بر ظالمان ضمانه .
امروز حقوقی ناچیز برای باز نشستهای تامین اجتماعی زیاد میشود فردا مرغ ماشینی را باید 18/500تومان بخریم.
به این تورم فکر میکنید حقوقی که برای ما در نظر گرفتین کافی میباشد .
با دست خودتان میخواهید مردم را به کشتن بدهید یه باز نشسته مریضی داره . جوان مجرد داره . رفت آمد بچهایی که خونه پدری باید رفت آمد کنن داره . خجالت داره . شرمندگی داره وووو تا جوان بوده عرق خستکی کار رو ریخته . الان هم باید عرق شرمندگی پیش خانواده بریزه . الهی پیش خدا شرمنده باشین ای کسانی که خون مردم را توی شیشه میکنید . خدایا هر چه زودتر جوابشون رو بده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
اخه اگه حق مردم را بدهند جگونه دزدی کنند وفرار کنند مثل یه مشت مسیئول نفهم خودشون حقوق بالا میگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
تا کی باید تبعیض باشه؟
حسین امینی 2030097187
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
مثل اینکه طرفهای کارگری ما هم راه نمایندگان مجلس ومسولین سازمان ووزیر را پیش گرفته اند ،دروغگویی وقت طلب کردن چقدر مهلت دادن ،شروع کنید اینها زبان نمی فهمند اول شکایت ،نشد قانون حضرت علی رو پیاده میکنیم ،زور مان نرسید متحد میشویم و براحتی از طریق رهبر حقمان را میگیریم ببینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
5
الهی خدا ازتون نگذره که اینقدر ظلم در حق حداقل بگیرای مستمری تامین اجتماعی میکنید الهی خدا جوابتون و بده
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
آقایان متشکر با 400توان یک شونه تخم مرغ .یک کیلو گوشت وبرنج .نخود ولوبیا خریدم .شرم نمیکنید آقای وزیر کار خجالت نمیکشید .چهار ماه تموم حرف زدید .وقول دادید .چندر غاز اضافه کردید .ومیگید خبر خوش.هرروز هم اجناس روگرون میکنید .ما از خجالت زن وفرزند .میمیریم الهی شما هم بدرد ما گرفتار بشید .وحس کنید .نداری .ومستاجری .وفقر وتنگدستی چیه .آمین به حرمت این شب جمعه
,محمد سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
بابابه مردم بگید تامین اجتماعی مال دولت نیست از کارگرها جمع میشه به کارگرها میدن برابر قانونشوند، پول نفت و بودجه که تامین اجتماعی نداره
مسول بی لیاقت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
3
آقا من هر طور که حساب میکنم 26 درصد هم نمیشه من 1635000 هزار حقوق میگیرم بعد 397000 هزار اضافه شده من هر طور حساب میکنم نمیده چند درصد افزایش داشته آگه به حرف اونا حساب کنم میشه 411 تومان نمیدونم بقیه به حساب سالاری رفته یا حساب شریعتمداری سه میلیون پانصد هزار مستمری بگیران آگه حساب کنیم ضربدر 14000 هزار کم دادن میشه بملغ گمانم 49000000000 تومان حالا شما حساب کنید سواد من نمیکشه ممنونم علی برکت الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
خخخ آره منم حساب کردم ۱۶۶۴۰۰۰تومن ۲۶درصدش۴۳۲۰۰۰تومان هست ولی ۳۹۷۰۰تومن واریزکردن ۳۵۰۰۰کسری داره لابدرفته توحساب سالاری دزد
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
4
همیشه نفرینتون می کنم بی وجدانهاخداازتون نگذره
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
2
به خداقسم رفتم چشمم اب مروارید داشته بعدازعمل که بیمه تکمیلی بوده دست دکتردردنکنه ودراتمام دوعینک یکی نزدیک بین ویکی دوربین که به مبلغیک ملیون وپانصدتومان شده مشکل قلبی هم دارم من نمیدانم مسعولین خبرندارند خرج ومخارجی الان داریم به واللهوتلله انوقت سرکاربودیم نداشتیم ازخدا بترسید ملت در حد انفجارهستن وصبرجایزنیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
2
سیر از گرسنه خبر نداره اقای وزیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
2
الهی خبرنبینیدمگه مستمری گناه کبیره کرده چقدتبعیض بااین تورم وچندرغازحقوق مگه میشه رندگی کرد الهی بحق عدالت علی ریشتونوبسوزونه دزدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
سلام ملت با شرف و قانون مند ایرانم توجه .....توجه
به یک اختلاسگر جهت پرداخت فیش آب برق و گاز و همچنین اجاره خونه رو پرداخت کند نیازمندم



با تشکر
از کار افتاده کلی و مستمر بگیر ۱۹۱۱۰۰۰تومنی ام
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
0
ای خدا فقط رهبر باید دستور بده ای بزرگ عالم ایران مارا نجات بده.این آقایان توجهی به قشر بدبخت کارگران بازنشستگان ندارن فقط مارا سرکارگذاشتندبعداز 4ماه ازسال آخرش هیچ..ای عالم بزرگ دستور باشدبدادمان برسند..خداوندبشما سلامت طول عمربدهد
راضیه فتاحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
خدا وکیل ما قشر ضعیفه مطمئن باشید خدا ظلم رو خودش وعده داده تو همین دنیا حق مظلوم رو میگیره واین همسان نشدن حقوق مستمربگیران یعنی تبعیضی که شما مسئولین قائل شدین واقعا خودتون رویکماه بجای ما بذارین با این همه جلسه ورسانه کردن ابروتون رفت تهش هیج وبارم وعده وعید خدامرگتون بده بی کفایتها
ق ج پس ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
پس مابه تفاوت فروردین و اردیبهشت رو چی نمیخواین بدین؟
خواهان عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
خدایامادادبی عدالتی راازکی بزنیم
خواهان عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
خدایا فریادرسی نیست خدایا هرکه به هرکه شده خدایا ماامیدمان به تومیباشد ودراین جامعه که کسی باکسی راست نمی گوید ماوقتی رهبرمان ،قوه قضائیه مان ،دیوان عدالتمان خواهان اجرای عدالتند ومیبینند که دولت ۲۶ملیارد ازحق کارگر وبازنشسته رابرداشته وخواهان پس دادن آن نیست تکلیف مان چیست خدایا خودت فریاد مظلومیت قشر ضعیف جامعه رابشنو ونشان بده به این بی عدالت خواهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
خداهمیشه ظالم رابسزای اعمالشون میرسونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام یک فردی از این خبرنگاران به یاد بازنشتگان هست واقعیت ها رو در اینجا بیان کردن ولی متاسفانه مسئولین اجرا نمیکنند تا زمانی که منفعت خودشون و حقوق نجومی خودشون ساز و کرنا بصره در میارن ولی بمحض نوبت تغیر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هست بودجه ندارند و وعده های دروغین به سالهای بعد میدهند وای بر کارکنان تامین اجتماعی صادقانه و خالصانه زحمت کشیدن و زمان بهره هیچ حقی ندارند و بخور و تمیز هم بهشون نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
2
پیشنهاد به رییس کانون بازنشسته ها لطفا فرا خوان دهید روز 26 تیر روز تامین اجتماعی بازنشسته ها جهت اعتراض به پایین بودن حقوق وهمسانسازی جلوی تا مین اجتماعی استانها تجمع اعتراضی بپا نمایند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
حق بن و حق مسکن کی واریز میشه فکر نکنین لفتش بدین فراموش میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
ای آقا برای چندر غاز حقوق بخورونمیری که می خواهند بدهند این قدر چکه وچونه زدن برای چیه بازنشسته بدبخت را دق مرگ کردیدخدااز شما نگذرد یک دفعه بگویید سرتان را بگذارید بمیرید دولتی های ما جیبشان پراز پول بقیه مهم نیستند هر روزهم جنسا گرانتر میشه عوض این کارا جنسا رو ارزان کنید سفرهای مردم روز به روز کوچکتر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
خدا لعنت کنه ادمهای بی کفایت رو اخه اضافه شدن به حقوق مستمری بگیر 1630000تومان اونم با این همه گرونی تو مملکت
ع بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
سلام.سازمان تامین اجتماعی قبل از بازنشسته شد ن هر ماه ازحقوق 1/700/000تومان بابت بازنشستگی کسر میکرد اگر دراین 30سال این مبالغ را خودمان به حساب شخصی واریز میکرد یم خدایتومان پول داشتیم والان می خواهند پول ماهانه ما را بدهید باید گردن کج کنیم التماس کنیم حقوق مارا افزایش بدین چرا باید ب
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
از خدا بخواهید دچار کرونا بشیم تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم وقتی پول نداری کرایه خونه بدی وقتی بچت میشینه سر سفره هیچی نیست ارزوی مرگ کمترین چیزه
عبداله شیروانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
0
سلام خرداد ماه به حساب بنده 570000هزارتومن واریز شده و باز فرودین و اردیبهشت دو ماه چرا همین مبلغ واریز شد دو تا 570000هزار تومن میشه دوملیون و چهارصد هزار تومن مسخره کردین مارو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->