تحقیقات جدید: روابط اجتماعی بیشتر از غذا یا نوشیدنی به طول عمر کمک می‌کند ستار هاشمی: دولت به اینترنت طبقاتی اعتقادی ندارد رگولاتوری درباره قطعی‌های اینترنت: باید مشکل برق حل شود گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا زودتر از گوشی‌های دیگر آپدیت‌ نرم‌افزاری دریافت می‌کنند اولین جزئیات از گلکسی S۲۷ اولترا منتشر شد زنگ خطر برای ذخایر ماچا با افزایش عطش جهانی برای این چای خاص ژاپنی تأثیر کیف پول سرد (Cold Wallet) بر امنیت صرافی‌ها رونمایی مایکروسافت از هویت بصری جدید هوش مصنوعی کوپایلت طرح ژاپن برای تولید جنین انسانی از سلول‌های بنیادی چرا نباید مشکلات عاطفی و مسائل خصوصی‌مان را با هوش مصنوعی در میان بگذاریم؟ مشاهده تولد یک سیاه‌چاله بزرگ برای اولین بار (۴ مرداد ۱۴۰۴) ماهواره مخابراتی ناهید ۲ با موفقیت به فضا پرتاب شد+ فیلم سامسونگ برای گلکسی A17 از همان پردازنده گلکسی A16 استفاده می‌کند اضافه‌شدن چند قابلیت هوش مصنوعی به آپدیت جدید ویندوز ۱۱ (۱ مرداد ۱۴۰۴) سه نگرانی سم آلتمن درباره آینده هوش مصنوعی برای هیدراته ماندن بدن چه بنوشیم و از چه چیزی اجتناب کنیم؟ همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری برای مقابله با تهدیدات سایبری ۵۱ درصد دستگاه‌های اجرایی به ارتقای امنیت شبکه نیاز دارند رئیس سازمان فناوری اطلاعات از مذاکره برای صادرات پیام‌رسان‌های بومی خبر داد ویدئو | ربات انسان‌نمایی که می‌تواند خودش باتری‌هایش را تعویض کند با شکایت صدا و سیما، دادگاه بدوی به توقف فعالیت آپارات‌اسپرت رأی داده است (۳۱ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از خدمات ارزش افزوده

  • کد خبر: ۳۱۶۴۴
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از خدمات ارزش افزوده
طبق اعلام رگولاتوری در سه ماه نخست سال ۹۹ نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل ۷۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در سال گذشته ۹۵۳ شکایت در مورد خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۳۳۱ شکایت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از این تعداد ۴۴ شکایت در فروردین ، ۱۵۷ مورد در اردیبهشت و ۱۳۰ شکایت در خرداد سال گذشته ثبت شده است.

 

پیمان قره داغی افزود: این در حالی است که در سه ماهه اول سال جاری ۸۹ شکایت ثبت شده است، که تعداد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۷، ۴۲ و ۲۰ شکایت بوده و این نشان می‌دهد که نارضایتی مشترکان از خدمات ارزش افزوده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که تلاش‌های وزارت ارتباطات در راستای آگاهی‌رسانی مردم از نحوه فعال و غیر فعال‌سازی خدمات ارزش افزوده و ایجاد موانع برای سوءاستفاده از این خدمات به نتیجه رسیده و علاوه بر این، اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزش افزوده و هزینه آن به مشترکان اطلاع‌رسانی کنند.

 

قره‌داغی با اشاره به اینکه رگولاتوری روش‌های مختلفی را برای اطلاع مردم از هزینه‌های خدمات ارزش افزوده و فعال یا غیر فعال‌کردن آن در نظر گرفته است، بیان کرد: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* از خدمات ارزش افزوده فعال خود و هزینه‌های آن آگاه شوند و در صورتیکه تمایلی به دریافت خدمات ندارند، آنها را غیرفعال کنند. همچنین، مراکز تماس اپراتورها نیز موظف هستند که پاسخگوی مشترکان باشند و در صورت عدم تمایل مشترکان، خدمات «وس» برایشان غیرفعال شود.

 

وی افزود: علاوه بر بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی در مورد خدمات ارزش افزوده، تصویب مقررات مربوط به خدمات ارزش افزوده در قالب مصوبه ۳۰۰ و اجرای آن از ۱۹ خرداد سال جاری نیز در کاهش شکایات مربوط به «وس» بسیار موثر بود، براساس این مصوبه، مشترکانی که به استفاده از خدمات ارزش افزوده تمایل دارند، باید بسته‌های مخصوص این خدمات را خریداری کنند، در نتیجه اپراتورها نمی‌توانند بدون اطلاع، از شارژ مشترکان کم کرده و یا هزینه سرویس‌های «وس» را روی قبض آنها محاسبه کنند. به همین دلیل روند کاهشی شکایات مربوط به «وس» طبیعی است و امیدواریم به مرور زمان به صفر برسد.

 

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری عنوان کرد: بیشترین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به عضویت ناخواسته در سرویس‌های ارزش افزوده و بی‌اطلاعی از هزینه‌ها است که با اجرایی شدن مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیگر نمی‌توان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه خدمات ارزش افزوده کرد.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->