تشویق ۵ دقیقه‌ای برای «ماموریت غیرممکن» تام کروز نقدپذیری به سبک فراستی؛ «هیچی، مزخرف می‌گویند» فروش ۳۵۰ میلیاردی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اعتراض کارکنان جشنواره فیلم کن به وضعیت حقوقی خود نام‌آوران شاهنامه بر روی پرده تبارشناسی آمدند ابراز همدردی و اظهارات رئیس صداوسیما در بازدید از محل انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم احیای سازمان کشور‌های فارسی‌زبان با محوریت مشهد معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: نباید بین هویت ملی و مذهبی تقابل ایجاد کرد | شاهنامه ظرفیتی مغفول در گردشگری فرهنگی رئیس انجمن نسخ خطی ایران از روشی جدید برای تعیین قدمت اسناد خبر داد نقالی، صدای امروزِ فردوسی | گفت‌وگو با پریسا سیمین‌مهر، نقال بین‌المللی شاهنامه فردوسی یاحقی: شاهنامه با نقش‌آفرینی در ساخت هویت فرهنگی ایرانیان، از دیگر آثار متمایز شده است فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) نشست‌های علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد برنامه‌های تلویزیون در اولین سالگرد شهادت شهید جمهور برگزاری آیین قرآنی ابراهیم به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید جمهور در مشهد
سرخط خبرها

علی نصیریان: سینما فقط سرگرمی نیست

  • کد خبر: ۳۲۰۰۰۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
علی نصیریان: سینما فقط سرگرمی نیست
بازیگر پیشکسوت سینما گفت: سینما نه تنها سرگرمی و تفنن بلکه مجالی برای شناخت مسائل انسانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی نصیریان در آیین رونمایی و اکران فیلم «هفت بهارنارنج» به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی و تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور گفت: خیلی خوشحالم که این فیلم اکران می‌شود و در آن حضور دارم.

وی ادامه داد: درست است که بخشی از سینما تفنن و سرگرمی است، اما همه سینما تفنن و سرگرمی نیست؛ به‌ویژه از جوان‌ها می‌خواهم که این مسئله را تبلیغ کنند که سینما صرفاً محل تفریح و تفنن نیست. درست است که سینما جذابیت‌های سرگرم‌کننده‌ای دارد، اما سینما یک موضوع و یک مسئله انسانی است و در فیلم و سینما است که مسائل جامعه‌شناختی و روانشناختی مطرح و باز می‌شوند و کالبدشکافی انسانی رخ می‌دهد.

نصیریان تاکید کرد: نباید با تاکید بر تفنن و سرگرمی، جامعه و مخاطب را از ذوق و زیبایی که باید در هنر باشد و مسائل اجتماعی و انسانی جدا کنیم. بالاخره مخاطب وقتی فیلمی را می‌بیند باید یک مفهوم و معنایی را برداشت کند. به قول یک کارگردان تئاتر آلمانی، تئاتر یک نویسنده ندارد، نویسنده اول متن را می‌نویسد، کارگردان با کارگردانی‌اش متن را بازنویسی می‌کند و بعد از آن بازیگر با بازی‌اش و در نهایت تماشاگر با نگاه به اثر و برداشتی که از آن دارد دوباره کار و محتوا را بازنویسی می‌کند، در نتیجه مردم باید وقتی که یک فیلم را می‌بینند از محتوا و مضمون آن چیزی به همراه داشته باشند و چیزی در ذهن آنها شکل بگیرد. ما نباید صرفاً به سرگرمی و تفریح اکتفا کنیم و آن وقت فیلم‌هایی که مفاهیم و محتوایی در بر دارند محروم بمانند، دیده نشوند و در نهایت باعث ضرر و زیان تهیه‌کنندگانشان شوند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر افزود: جامعه باید از سینمای واقعی و درست و هنرمندانه که دارای مضامین، محتوا و زیبایی هنر است، بهره‌مند شود؛ خواهش من این است که از این قبیل آثار حمایت کنید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->