بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ حضور دیوید کراننبرگ در فیلم «آماده یا نه ۲»
سرخط خبرها

علی نصیریان: سینما فقط سرگرمی نیست

  • کد خبر: ۳۲۰۰۰۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
علی نصیریان: سینما فقط سرگرمی نیست
بازیگر پیشکسوت سینما گفت: سینما نه تنها سرگرمی و تفنن بلکه مجالی برای شناخت مسائل انسانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی نصیریان در آیین رونمایی و اکران فیلم «هفت بهارنارنج» به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی و تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور گفت: خیلی خوشحالم که این فیلم اکران می‌شود و در آن حضور دارم.

وی ادامه داد: درست است که بخشی از سینما تفنن و سرگرمی است، اما همه سینما تفنن و سرگرمی نیست؛ به‌ویژه از جوان‌ها می‌خواهم که این مسئله را تبلیغ کنند که سینما صرفاً محل تفریح و تفنن نیست. درست است که سینما جذابیت‌های سرگرم‌کننده‌ای دارد، اما سینما یک موضوع و یک مسئله انسانی است و در فیلم و سینما است که مسائل جامعه‌شناختی و روانشناختی مطرح و باز می‌شوند و کالبدشکافی انسانی رخ می‌دهد.

نصیریان تاکید کرد: نباید با تاکید بر تفنن و سرگرمی، جامعه و مخاطب را از ذوق و زیبایی که باید در هنر باشد و مسائل اجتماعی و انسانی جدا کنیم. بالاخره مخاطب وقتی فیلمی را می‌بیند باید یک مفهوم و معنایی را برداشت کند. به قول یک کارگردان تئاتر آلمانی، تئاتر یک نویسنده ندارد، نویسنده اول متن را می‌نویسد، کارگردان با کارگردانی‌اش متن را بازنویسی می‌کند و بعد از آن بازیگر با بازی‌اش و در نهایت تماشاگر با نگاه به اثر و برداشتی که از آن دارد دوباره کار و محتوا را بازنویسی می‌کند، در نتیجه مردم باید وقتی که یک فیلم را می‌بینند از محتوا و مضمون آن چیزی به همراه داشته باشند و چیزی در ذهن آنها شکل بگیرد. ما نباید صرفاً به سرگرمی و تفریح اکتفا کنیم و آن وقت فیلم‌هایی که مفاهیم و محتوایی در بر دارند محروم بمانند، دیده نشوند و در نهایت باعث ضرر و زیان تهیه‌کنندگانشان شوند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر افزود: جامعه باید از سینمای واقعی و درست و هنرمندانه که دارای مضامین، محتوا و زیبایی هنر است، بهره‌مند شود؛ خواهش من این است که از این قبیل آثار حمایت کنید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->