سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت کمترین میزان پلمب واحد‌های صنفی در کارنامه دوره پنجم شورای شهر مشهد

  • کد خبر: ۳۲۰۲۵
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
ثبت کمترین میزان پلمب واحد‌های صنفی در کارنامه دوره پنجم شورای شهر مشهد
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تخفیفیات و بخشودگی‌هایی که از ابتدای سال تاکنون برای اصناف در نظر گرفته شده، نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری و شهردار در حمایت از اصناف است.
به گزارش شهرآرانیوز، احسان اصولی  اظهار کرد: تلاش ما در این دوره از شورای اسلامی شهر مشهد این است که اصناف و فعالیت‌های مربوط به این قشر را شریک در کار مدیریت شهری بدانیم.

وی افزود: در این راستای کارگروهی با عنوان «میادین، اصناف و تبلیغات محیطی شورای شهر مشهد» ایجاد شد که محور مباحث آن مرتبط با اصناف است. تلاش ما در این کارگروه تسهیل روابط، مصوبات و تصمیمات است تا به این وسیله از اخذ تصمیم بدون حضور و نظر مشورتی این شرکا جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در این شرایط به خوبی متوجه این موضوع شده ایم که اصناف ستون فقرات اقتصاد شهر را تشکیل می‌دهند بنابراین اگر به این ستون فقرات آسیبی وارد شود، بی تردید اقتصاد شهر دچار آسیب جدی می‌شود.

اصولی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن بر اقتصاد از روز‌های ابتدایی بر آن شدیم تا با اقداماتی نظیر بخشودگی سه ماهه به واحد‌های تجاری موقت، مباحث حمایتی از برخی صنوف و تهیه اقلام و محرک‌هایی که برای اقتصاد شهر طراحی شده، سهم خود را در این راستا ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: بار‌ها تأکید کرده‌ایم که مبادا طراحی‌های ما در شهر به‌گونه‌ای باشد که به اصناف و کسبه که ریشه در شهر دارند، آسیبی وارد شود و اگر قرار است اعتباری برای اصناف درنظر گرفته شود، حتما به اصناف داخل شهر اختصاص یابد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تخفیفیات و بخشودگی‌هایی که از ابتدای سال تاکنون برای اصناف در نظر گرفته شده، نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری و شهردار در حمایت از اصناف است.

اصولی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی راهبردی را با عنوان تقویت هویت شهر مشهد به سمت مرمت و احیای چند بافت تاریخی از جمله بازار سرشور و بازار فرش حرکت کردیم که در این راستا خود اصناف کمک کردند که دستاورد آن بازسازی این دو مکان تاریخی که قدمت آن به دوره تیموریان می‌رسد، است. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای آماده سازی خانه‌های تاریخی و واگذاری آن به اصناف هستیم تا از این طریق کاربری آنان را عمومی‌تر کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: همچنین در زمینه طرح جامع سامان‌دهی فضای تبلیغاتی شهر دغدغه‌هایی از سوی کسبه وجود داشت که پس از بررسی طرح متوجه نگاه بالا به پایین موجود در این طرح شدیم و درخواست کردیم تا انعطاف بیشتری در این طرح لحاظ شود، زیرا زیبایی شهر در تنوع و تکثر است و وحدت باید در عین کثرت ایجاد شود.
اصولی خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره کمترین میزان پلمب واحد‌های صنفی را در کارنامه خود ثبت و بیشتر به سمت اصلاح و استانداردسازی صنوف حرکت کرده‌ایم.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->