نشست هم‌اندیشی شهردار مشهد مقدس با کارآفرینان و فعالان اقتصادی شهردار مشهد: نمایشگاه بین المللی مشهد متعلق به همه فعالان اقتصادی است زمان صدور مجوز‌های ساختمانی در مشهد از ۱۲۹ به ۶۲ روز کاهش یافت شهردار مشهد مقدس: با خروج زندان مرکزی از بافت شهری، سرانه‌های خدماتی برای شهروندان افزایش می‌یابد شکایت از بوی نامطبوع خودرو‌های تخلیه زباله حوالی پارک خورشید مشهد تکمیل خط انتقال متمرکز آب از شوریجه به مشهد تا پایان تابستان سال ۱۴۰۴ جشنواره «طعم و رنگ پاییزی مشهد» با استقبال گرم شهروندان در حال برگزاری است + فیلم اضافه‌شدن ۱۲ هکتار فضای سبز به سرانه شهری با انتقال زندان مرکزی مشهد شهردار مشهدمقدس: پروژه کلیدی پارکینگ میدان شهدا (توحید) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ آبان ۱۴۰۳) طرح «طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی و اصلاح نگرش شهروندان مشهدی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در این طرح توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۴ درصد، سهم استفاده از قطارشهری در سفر‌های درون‌شهری مشهدی‌ها / هر شهروند یک‌سوم هزینه تمام‌شده سفر‌های درون‌شهری را می‌پردازد

  • کد خبر: ۳۲۰۹۲
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
۴ درصد، سهم استفاده از قطارشهری در سفر‌های درون‌شهری مشهدی‌ها / هر شهروند یک‌سوم هزینه تمام‌شده سفر‌های درون‌شهری را می‌پردازد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد گفت: سهم استفاده از قطارشهری در سفر‌های درون‌شهری شهروندان مشهدی ۴ درصد، تاکسی ۲۳ درصد و اتوبوس ۱۷ درصد است.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، محمدهادی مهدی‌نیا در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان زیرگذر شهید برونسی با بیان اینکه باید استفاده شهروندان از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به ۷۰ درصد برسد، افزود: این امر نیازمند توسعه زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است.
وی اظهار کرد: شورای پنجم در برنامه عملیاتی ۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری مشهد به‌دنبال افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی است. اکنون عدد شاخص در کشور‌های توسعه‌یافته برای استفاده از سفر‌های درون‌شهری بین ۷۵ تا ۱۰۰ است، در حالی که در ایران ۴۱ درصد است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه دولت باید یک‌سوم هزینه‌های تمام‌شده هر سفر با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را بپردازد، افزود: اکنون شهروندان فقط یک‌سوم هزینه تمام‌شده هر سفر را پرداخت می‌کنند. متأسفانه چندین سال است که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند و شهرداری مجبور است دوسوم هزینه‌ها را پرداخت کند.
مهدی‌نیا درباره پروژه ورودی بولوار برونسی نیز گفت: هدف ما در برنامه عملیاتی ۹۷ تا ۱۴۰۰ تکمیل این پازل بود، زیرا معتقدیم شهر انسان‌محور اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه شبکه‌های بزرگراهی کامل شود.
وی ادامه داد: یکی از پیشنهاد‌هایی که می‌تواند خلأ کمبود کمربند جنوبی را تا اندازه زیادی پر کند، اتصال انتهای بولوار نماز به بولوار شهید برونسی به‌صورت تونل شهری است، زیرا اکنون بولوار نماز به بن‌بست می‌رسد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد یادآوری کرد: خوشبختانه در یک سال و نیم گذشته شاهد اتفاقات مبارکی در اجرای پروژه‌های عمرانی بودیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->