سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، محمدهادی مهدینیا در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان زیرگذر شهید برونسی با بیان اینکه باید استفاده شهروندان از وسایل حملونقل عمومی به ۷۰ درصد برسد، افزود: این امر نیازمند توسعه زیرساختها، فرهنگسازی و توسعه ناوگان حملونقل عمومی است.
وی اظهار کرد: شورای پنجم در برنامه عملیاتی ۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری مشهد بهدنبال افزایش سهم حملونقل عمومی است. اکنون عدد شاخص در کشورهای توسعهیافته برای استفاده از سفرهای درونشهری بین ۷۵ تا ۱۰۰ است، در حالی که در ایران ۴۱ درصد است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه دولت باید یکسوم هزینههای تمامشده هر سفر با ناوگان حملونقل عمومی را بپردازد، افزود: اکنون شهروندان فقط یکسوم هزینه تمامشده هر سفر را پرداخت میکنند. متأسفانه چندین سال است که دولت سهم خود را پرداخت نمیکند و شهرداری مجبور است دوسوم هزینهها را پرداخت کند.
مهدینیا درباره پروژه ورودی بولوار برونسی نیز گفت: هدف ما در برنامه عملیاتی ۹۷ تا ۱۴۰۰ تکمیل این پازل بود، زیرا معتقدیم شهر انسانمحور اتفاق نمیافتد، مگر اینکه شبکههای بزرگراهی کامل شود.
وی ادامه داد: یکی از پیشنهادهایی که میتواند خلأ کمبود کمربند جنوبی را تا اندازه زیادی پر کند، اتصال انتهای بولوار نماز به بولوار شهید برونسی بهصورت تونل شهری است، زیرا اکنون بولوار نماز به بنبست میرسد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد یادآوری کرد: خوشبختانه در یک سال و نیم گذشته شاهد اتفاقات مبارکی در اجرای پروژههای عمرانی بودیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.