پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

مقایسه خودرو کوییک با ام وی ام ۳۱۵

  • کد خبر: ۳۲۱۱۲
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
  • ۴
مقایسه خودرو کوییک با ام وی ام ۳۱۵
ماشین‌های چینی، بخش بزرگی از بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده‌اند؛ در این شرایط، رقابت بین محصولات چینی با ماشین‌های تولید داخلی (محصولات مربوط به ایران خودرو یا سایپا) امری انکار ناپذیر است. با ما همراه باشید تا شما را با مزایا، معایب، تفاوت‌ها، امکانات و تجهیزات MVM ۳۱۵ و سایپا کوییک آشنا کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، در نمای جلو سایپا کوئیک تقریباً شاهد همان نمای ساینا هستیم به‌طوری‌که چراغ‌ها همان چراغ‌های ساینا هستند که تنها درون آن‌ها مانند ساندرو استپ‌وی، تریم دودی کار شده است؛ اما جلوپنجره سایپا کوئیک تغییر کرده و فرمی زیباتر پیدا کرده است درحالی‌که در میانه آن نیز یک خط کرومی طراحی شده است. همچنین سپر جلو سایپا کوئیک نیز کاملاً تغییر کرده و از آن فرم زشت و ناپخته ساینا خبری نیست. بدین ترتیب یک ورودی هوای بزرگ در میانه سپر طراحی شده و پروژکتور‌ها هم در عمق سپر قرار گرفته‌اند؛ اما در کنار پروژکتورها، چراغ‌های روشنایی در روز نصب شده‌اند که کاملاً ناهماهنگ بوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسند. همانند تمامی کراس‌اوورنماها، زیر سپر جلوی سایپا کوئیک هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده است.

طراحی جانبی سایپا کوییک

در نمای جانبی سایپا کوئیک هم باز مشابه کراس هاچ‌بک‌ها و طبق رویه و مُد جهانی، پوشش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیر‌ها اضافه شده (بچه گلگیر)، رکاب‌ها به رنگ مشکی درآمده‌اند و ریل‌هایی هم روی سقف قرار گرفته است. همچنین در این بخش رینگ‌ها هم تغییر کرده و فرمی بسیار زیباتر از ساینا پیدا کرده‌اند که البته امیدواریم در نمونه‌های تولیدی هم باقی بمانند! این در حالی است که دستگیرهٔ در‌ها نیز به نمونه‌های موسوم به آسان‌بازشو تغییر یافته‌اند. بدین ترتیب در این قسمت جانبی سایپا کوئیک غیرازاین موارد تغییر دیگری نسبت به ساینا سدان یا تیبا هاچ‌بک دیده نمی‌شود.

 
مقایسه کوییک در برابر ام وی ام ۳۱۵

طراحی عقب سایپا کوییک

در طراحی عقب کوئیک برخلاف تیبا ۲، محل نصب پلاک از روی سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده و فرم چراغ‌ها هم تغییر پیدا کرده است به‌گونه‌ای که علاوه بر تغییر قسمت اصلی چراغ‌ها، قطعه‌ای هم روی درِ صندوق اضافه شده است. البته به جهت جلوگیری از تغییر قالب قسمت گلگیر‌های جانبی، بخشی از چراغ‌های عقب که روی گلگیر‌ها کشیده شده‌اند نسبت به تیبا هاچ‌بک بدون تغییر باقیمانده‌اند، اما در آن‌ها نئون بکار رفته که موجب ایجاد نمایی زیباتر شده است. همانند جلو، در زیر سپر عقب سایپا کوئیک هم محافظ نقره‌ای بکار رفته درحالی‌که روی سپر نیز پوشش پلاستیکی قرار گرفته و پروژکتور تکی عقب تیبا ۲ هم جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده است. همچنین در اینجا هم مثل ساینا نام خودرو به‌صورت فارسی روی درِ صندوق چسبنده شده است. بااین‌حال نمای عقبی کوییک بهتر از تیبا ۲ از آب درآمده و به نظر می‌رسد تا حدودی از نمای عقبی ب‌ام‌و X۱ نسل قبل الهام گرفته باشد. در کل هرچند در طراحی سایپا کوئیک هنوز هم ناهماهنگی به چشم می‌خورد، اما برای شرکتی، چون سایپا قابل‌قبول بوده و پیشرفت مناسبی نسبت به ساینا و همین‌طور تیبا ۲ داشته است.
 
مقایسه کوییک در برابر ام وی ام ۳۱۵
 
طراحی کابین سایپا کوییکدر کابین سایپا کوئیک همچنان همان داشبورد دورنگ ساینا به چشم می‌خورد که فقط یک صفحه‌نمایش به قسمت بالایی آن اضافه شده و غربیلک فرمان هم تغییر پیدا کرده است. کیفیت متریال استفاده شده در کابین سایپا کوییک همانند دیگر محصولات سایپا از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نیست
 
مقایسه کوییک در برابر ام وی ام ۳۱۵

سایپا کوییک را می‌توان حداکثر تلاش شرکت سایپا برای به‌روزرسانی پلتفرم قدیمی X۲۰۰ دانست که شاید در نگاه اول یا در مقایسه با سایر خودرو‌هایی که در این رنج قیمتی قرار دارند، هاچبکی مدرن و پر آپشن به نظر برسد، اما در یک جمع‌بندی کارشناسانه باید گفت که شرکت سایپا با تولید سایپا کوییک با اضافه کردن امکاناتی همچون دکمه استارت، دوربین دید عقب، کروزکنترل یا گیربکس اتوماتیک سعی کرده این خودرو را به رقیبی جدی برای خودرو‌های چینی و تازه‌نفس بازار بدل کند، اما مطمئنا تمامی این امکانات نمی‌تواند باعث پنهان شدن نواقص فراوان پلتفرم قدیمی X۲۰۰ یا افزایش ارزش خرید سایپا کوییک شود؛ بنابراین در بهترین حالت می‌توان کوییک را یک پراید ارتقا‌یافته دانست که امکانات جدید آن باعث شده این خودرو بهترین گزینه برای افرادی باشد که می‌خواهند با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان یک هاچبک کوچک دنده اتوماتیک، برای رانندگی در فضای شهری داشته باشند؛ حال‌آنکه اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دکمه استارت، کروزکنترل یا گیربکس اتوماتیک جز اولویت‌های اصلی شما برای خرید یک خودرو محسوب نمی‌شود، در این رنج قیمتی گزینه‌هایی همچون نمونه‌های صفرکیلومتر سمند LX، پژو ۴۰۵ SLX یا حتی نمونه کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ وجود دارند که علاوه بر توان فنی بالاتر، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند.

مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک چیست؟
 
مقایسه کوییک در برابر ام وی ام ۳۱۵
 
با ورود ام وی ام ۳۱۵ به لیست خودرو‌های ارزان قیمت موجود در بازار ایران، محصولات کهنسال این بخش از بازار با یک رقیب جدید و نونوار مواجه شدند که در آن زمان می‌توانست در حکم سقلمه‌ای نه چندان محکم بر پیکر خواب‌آلود ایشان باشد و آن‌ها را از خواب غفلت چندین ساله که در آن فرو رفته بودند (و کماکان نیز رفته‌اند)، برهاند.  جدا از اینکه ام وی ام ۳۱۵ چه مقدار توانست بازار محصولات رده ارزان‌قیمت را تحت تاثیر خود قرار دهد، به طور کلی بایست حضور خودرو‌های ارزان قیمت چینی را در بازار به فال نیک گرفت چرا که حداقل در این محدوده کم تنوع بازار خودروی ایران که اکثر محصولات سنتی دو خودروساز بزرگ کشور  را در خود جای داده، حضور چینی‌ها می‌تواند اندکی بر انعطاف پذیرتر شدن این بخش مهم از بازار بیفزاید.


ام وی ام ۳۱۵ در ابتدا به عنوان رقیبی برای میهمانان همیشگی بازار ایران همچون: تندر ۹۰،  پژو پارس، ۲۰۶، دنا و… مطرح بود، اما مدتی بعد با چسباندن پسوند‌هایی نظیر اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت به انتهای نام این چینی ریزنقش و افزایش قیمت ناشی از آن، خود را از کاروان محصولات سنتی بازار ایران جدا نمود و سعی کرد وارد بخش محصولات نسبتا لوکس بازار شود.
ام وی ام ۳۱۵ طی این سال‌ها با یک فیس لیفت کلی و چندین تغییر ریز و درشت ظاهری دیگر مواجه شد که باعث شده تا نسخه‌های تقریبا مختلفی تحت عناوین: ۳۱۵ ساده، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت از این محصول در بازار موجود باشد.

این خودرو نیروی محرکه خود را مدیون یک پیشرانه تنفس طبیعی ۴ سیلندر به حجم ۱.۵لیتر است. حداکثر توان خروجی پیشرانه مذکور معادل ۱۰۷ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل نیز به رقم ۱۴۰ نیوتن متر می‌رسد.


از جمله مهمترین امکانات و تجهیزات فول آپشن‌ترین نسخه ام وی ام ۳۱۵ یعنی مدل اسپرت‌اکسلنت، می‌توان به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، مانیتور ۷ اینچی لمسی، سیستم ناوبری GPS فارسی،  دوربین عقب و سنسور عقب اشاره نمود.
مقایسه کوییک در برابر ام وی ام ۳۱۵


ضمنا نیروی حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود.
وزن خالص این خودرو معادل ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن به طور ترکیبی برابر ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. ظرفیت باک سوخت خودرو نیز برابر ۵۰ لیتر است.



نکات مثبت
طراحی خارجی متقاعد کننده
طراحی داخلی کاربر پسند
نرمی سیستم فنربندی
ایمنی نسبتا مناسب (چهار ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی چین)
مصرف سوخت مناسب
کیفیت فنی قابل قبول

نکات منفی

لذت رانندگی اندک در مقایسه با پژو ۲۰۶
عدم ارائه نسخه اتوماتیک
پایداری نه چندان مطلوب در حین عبور از پیچ‌ها
ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب
کمبود مکانیک و تعمیرکار متخصص در مقایسه با پژو ۲۰۶
قیمت بالای قطعات یدکی در مقایسه با پژو ۲۰۶
 
 

قابلیت های فنی و امکانات هر دو خودرو

خودرو
ام وی ام ۳۱۵ جدید کوییک
کشور سازنده
چین ایران
سال (طراحی)
۲۰۱۳ ۱۳۹۶
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۴۹۷سی سی ۱۵۰۳سی سی
حداکثر قدرت
۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی CVT یا ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر در ساعت – کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۱۰ کیلوگرم ۱۰۶۳ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۱۸۸ طول – ۱۶۸۶ عرض – ۱۴۸۰ ارتفاع ۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۲۷ میلیمتر ۲۴۱۵ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۰ لیتر ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
استاندارد امنیت
CNCAP 4
میزان تولید CO2
۱۶۵ گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ABS – EBD ترمز جلو دیسکی عقب کاسه ای – ABS – EBD – BA – ESC
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
قابلیت پخش MP3 – ورودی USB و AUX – مجهز به ۶ بلندگو نمایشگر ۷ اینچی لمسی – رهیاب – بلوتوث – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات
چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ سوم ترمز – تنظیم صندلی جلو در ۴ جهت – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک – تنظیم برقی آینه های جانبی – شیشه های بالابر برقی برای ۴ درب فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل – رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم هشدار سرقت با بوق VAS – چراغ های مخصوص روز – استارت دکمه ای – سیستم ورود بدون کلید – دوربین عقب – سنسور پارک عقب – کروز کنترل

 

خودرو در سه مدل ارایه می شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است

 
منبع: دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Arman
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
1
با سلام لطفا اول ببینید چه خودرویی رو با چه خودرویی مقایسه میکنید بعد برسی کنید یه خانواده پراید (کوئیک) رو با ۳۱۵ مقایسه میکنید اصلا قابل مقایسه اند ۳۱۵ یک خودرو هاچبک خانوادگی چری با ابعاد و طراحی منحصر به فرد
کوئیک
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
1
1
یقینا کوییک به نسبت شدایط کلی، از ۳۱۵ خیلی بهتره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
سلام من الان ماشین کوییک داریم و یکی از فامیل هامون ماشین ام وی ام داره ماشین مل که کوییک بهتر کیفیت امنیت ماشین اونا بهتره ولی بازم ماشین ما که کوییک بهتره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
0
0
کوییک ماشین خیلی عالیه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->