معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ساخت دستگاه بومی هواساز با قابلیت از بین‌ بردن ویروس کرونا

  • کد خبر: ۳۲۴۸۵
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
ساخت دستگاه بومی هواساز با قابلیت از بین‌ بردن ویروس کرونا
یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته است با استفاده از توان متخصصان داخلی، دستگاه هواساز با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا را طراحی، تولید و به بازار عرضه کند.
به گزارش شهرآرانیوز، با گسترش ویروس کرونا هر یک از فعالان بخش علمی، دانشگاهی و صنعتی کشور بر اساس توان خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وارد عمل شدند و در این بین شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش در این زمینه فعال و نیاز کشور را به طرق مختلف برطرف کردند.

شرکت دانش بنیان صنایع الکترونیک سامع یکی از این شرکت‌ها است که توانست با تولید چند محصول دانش بنیان در ردیف شرکت‌های تولیدکننده در زمینه اقلام مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار بگیرد.

مهدی قلی زاده، مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان در خصوص تولید دستگاه هواساز بومی گفت: این دستگاه با استفاده از لامپ "یو وی سی"، خاصیت از بین بردن ویروس کرونا را دارد.

وی بیان کرد: ما در طراحی و تولید این دستگاه از فیلتر‌های نانو، هپا و کربن برای گرفتن ذرات معلق و بوی نامطبوع در هوا استفاده می‌کنیم. استفاده از فیلتر‌های موجود، موجب می‌شود که یون‌های منفی که باید تولید شود، به یون‌های مثبت فضا متصل شده و هوا را از ذرات معلق پاک کند.

قلی زاده ادامه داد: در این دستگاه علاوه بر فیلتر‌های معمول از دو لامپ" یو وی سی" نیز استفاده کرده ایم و یک فضایی طراحی شده که وقتی هوا به داخل دستگاه مکش می‌شود، هوا در اطراف این لامپ‌ها گردانیده (سیرکوله) و این امر موجب می‌شود که ویروس کرونای داخل هوا تحت تاثیر لامپ یو وی از بین برود و شکست ساختار سلولی و ژنتیکی پیدا کنند.

قلی زاده بیان کرد: در این فرآیند این شکست سلولی و ژنتیکی که ایجاد شد، مجددا هوا از طریق دمنده‌ای که بالای دستگاه طراحی شده به سمت فیلتر هپا و بعد فیلتر کربن برای بوزدایی مکش شده و سپس هوای داخل به فضا دمیده می‌شود.

مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان گفت: این فرآیند، چون به صورت دایم وجود دارد، موجب می‌شود در فضا‌های عمومی مثل بانک ها، مطب ها، داروخانه‌ها و اماکنی که امکان ورود فرد آلوده است، هوا به صورت مستمر پایش شود و به صورت مستمر نیز آلودگی باکتری و ویروسی فضا از بین برود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط‌های سر بسته و عمومی می‌توان از آن استفاده کرد، گفت: طراحی این دستگاه کاملا داخلی است، با استفاده از خاصیت لامپ یو وی محاسبات مربوط به زمان لازم برای از بین رفتن ویروس موجود در هوا بر اساس گردش هوا در اطراف لامپ و نیز سرعت انتقال هوا به داخل دمنده محاسبه و طراحی شده است.

قلی زاده اظهار داشت: با گسترش ویروس کرونا در کشور این دستگاه تولید و در بازار داخلی عرضه شده است. عملکرد دستگاه توسط آزمایشگاه همراه سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو تایید و تست‌های باکتری و ویروسی آن نیز انجام شده است.

وی یادآور شد:، اما در ایران به دلیل اینکه کشت ویروس کرونا انجام شده است، برای دریافت تاییدیه اثربخشی دستگاه از کشت ویروس‌های دیگری از قبیل ویروس‌های مشابه شامل ویروس سارس و آنفلوآنزا‌های مقاوم استفاده و تاییدیه مربوطه را اخذ کرده است.

این دستگاه در خرداد ماه در نمایشگاه جهش تولید و دستاورد‌های فناورانه مقابله با کرونا در محل نمایشگاه بین المللی تهران در پاویون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه شد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->