معاون وزیر: اراضی راکد شهرک صنعتی بدون مماشات باز پس‌گیری می‌شود پیش بینی قیمت دلار (پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳) سهم ۵ درصدی اتحادیه اروپا از ۱۴۰ هزار تن پسته صادراتی ایران نحوه خرید ربع سکه ضرب ۱۴۰۳ از حراج مرکز مبادله در روز شنبه (۲۶ آبان ۱۴۰۳) نرخنامه مصوب تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک در مشهد اعلام شد + جزئیات(۲۳ آبان ۱۴۰۳) وزیر نیرو از مردم بابت قطعی برق عذرخواهی کرد کشف ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی قاچاق از یک دستگاه اتوبوس در مشهد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) مپنا بدهی خود را تسویه کرد | سود سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۳، پرداخت می‌شود ویدئو | رئیس بانک مرکزی: نرخ ارز در همین محدوده‌ها حفظ خواهد شد کشف انبار گوشت قرمز و مرغ خارج از شبکه توزیع در نیشابور نظر وزیر نفت در خصوص واردات بنزین سوپر آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافربری آذرماه از فردا (۲۴ آبان ۱۴۰۳) رشد ۶ درصدی هفتگی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۳ آبان ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش از ۱۹ میلیون دام سبک و سنگین در خراسان رضوی پروانه طبابت، پردرخواست‌ترین مجوز کسب‌وکار در خراسان رضوی کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی گوجه‌فرنگی درجه یک در مشهد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) آغاز حراج سکه از ساعت ۱۲ امروز (۲۳ آبان ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در مشهد اوج گرفت (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | رشد ۳ میلیون تومانی سکه پذیرش حدود ۴۰ شرکت مستقر در خراسان رضوی در بورس و فرابورس استارت افزایش قیمت خودرو‌های خارجی زده شد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) وزیر راه: جلسه شورای عالی مسکن به‌زودی برگزار می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | دلار وارد کانال ۶۸ هزار تومان شد رشد ۱ تا ۱۱ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | شاهین، یک‌میلیاردی شد قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۳) | بیت‌کوین قیمت ۹۰ هزار دلاری را تجربه کرد تفاوت قیمت دام زنده در تهران و مشهد چقدر است؟ (۲۳ آبان ۱۴۰۳) قیمت دلار نیما از ۵۱ هزار تومان عبور کرد (۲۳ آبان ۱۴۰۳)  جزئیات واردات آیفون‌های مسافری اعلام شد برداشت محصول زعفران خراسان رضوی، امسال بیشتر از پارسال و کمتر از ظرفیت تولید خواهد بود
سرخط خبرها

باورنكردنی روز؛ پژو ۲۰۷ با سقف پاناروما و فرمان برقی!

  • کد خبر: ۳۲۵۲۹
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
باورنكردنی روز؛ پژو ۲۰۷ با سقف پاناروما و فرمان برقی!
ماجرای پژو ۲۰۷ هم از آن جریانات پیچیده پژویی ایران‌خودرویی است که به نظر حتی خود مدیران پژو و ایران‌خودرو هم در توضیح جزئیات آن دچار سردرگمی می‌شوند.

گزارش آگهی

پژو ۲۰۷ خودرویی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار عرضه شد و پس از آن، از سال ۲۰۰۸ در سایت‌های اسلواکی، اسپانیا و کانادای پژو ساخته و ارائه آن ادامه یافت. پژو این خودرو را بر روی پلتفرم PF1 طراحی و در نسخه‌های استیشن، هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در، کوپه و سدان عرضه کرد. از این خودرو تا سال ۲۰۱۴ تنها یک نسل به بازار معرفی شده اما در سال ۲۰۱۰ تحت فیس‌لیفت قرار گرفت. اما ۲۰۷ عرضه شده در ایران،‌ در واقع خودرویی است که در جهان با عنوان ۲۰۶ پلاس شناخته می‌شود. این خودرو بر پلتفرم ۲۰۶ ساخته شده و در اصل فیس‌لیفتی از ۲۰۶ محسوب می‌شود. البته که ۲۰۶ پلاس در واقع بیشتر به همان ۲۰۷ جهانی شباهت دارد تا ۲۰۶. این خودرو را در ایران با عنوان 207i می‌شناسند. از این خودرو تاکنون نسخه‌های مختلفی عرضه شده و بنابر اخبار رسیده قرار است نسخه صندوقدار آن نیز با نام ۲۰۷صندوقدار تولید شود.

 

محصول متفاوت ایران‌خودرو

 

ورود ۲۰۷ آی به لیست خودروهای ایران‌خودرو در سال ۸۹ شمسی اتفاق افتاد. در این سال ایران‌خودرو تلاش کرد تا بازار هاچ‌بک‌های کوچک کشور را که سال‌ها در دست ۲۰۶ بود و در آستانه اشغال چینی‌های مدرن، برای خود احیا كند. پس ۲۰۶ ارتقا یافته‌ای که در جهان با عنوان ۲۰۶ پلاس عرضه می‌شد را به نام ۲۰۷آی روانه بازار کرد. ۲۰۷ به سرعت مورد توجه قرار گرفت و علاقه دیرینه جوانان ایرانی به ۲۰۶، موجب شد تا برادر کوچکش نیز مورد اقبال قرار گیرد.

 

هرچند ۲۰۷ به دلیل اعمال و تشدید تحریم‌ها از سال ۹۰ با مشکل تولید و تامین قطعات مواجه و در نهایت در سال ۹۱ تولیدش متوقف شد. اما دوران پسا برجام و تنفس موقت صنعت کشور فرصتی شد تا ایران‌خودرو بتواند زمینه تولید مجدد ۲۰۷ را با اعمال تغییراتی مثبت فراهم کند. خودروی جدید که در سال ۹۵ وارد بازار شد به ۲۰۷آی نیوفیس (جدید) معروف شد و این‌بار نیز مورد استقبال فراوان قرار گرفت. این خودرو با 2 گیربکس ۵سرعته دستی و ۴سرعته اتوماتیک عرضه شد و امکانات پایه‌ای کم‌نظیری از ایران‌خودرو مانند کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی، صفحه ‌نمایش لمسی مجهز به دوربین و نویگیشن با خود همراه داشت. گرچه کروز کنترل و رینگ‌ها در پاییز ۹۷ از این امکانات حذف و به امکانات سفارشی اضافه شدند.

 

ایران‌خودرو همچنین وعده داده که ۲۰۷های ثبت‌نامی برای تابستان ۹۹ را با سقف پاناروما و فرمان برقی ارائه می‌کند. باید نشست و دید با بازار آشفته صنعت کشور این وعده تا چه حد تحقق می‌یابد. 

 

اشتراکات ۲۰۷ و ۲۰۶

 

ایران خودرو ۲۰۷ را با موتور TU5 موجود در ۲۰۶ تیپ 5 تولید کرده است. این موتور که نام‌آشنای ایرانیان است، ۱.۶ لیتر حجم دارد و ۴سیلندر است با سقف توان ۱۰۵ اسب‌بخار. بنابراین مزیت مصرف سوخت کم ۲۰۶ را برای ۲۰۷ هم می‌توان برشمرد.

 

از دیگر مشترکات این ۲ خودرو، ضعف عملکرد گیربکس در مدل‌های اتوماتیک است. ضرایب دنده در این خودرو نیز مانند ۲۰۶ خوب انتخاب نشده و جعبه دنده نوعی گیجی در عملکردش دارد. به این نقص‌های مشترک باید فضای کم کابین را هم اضافه کرد که با توجه به پلتفرم مشترک قابل پیش‌بینی بود. اما گیربکس مدل‌های دستی ۲۰۷ عملکرد بهتری نسبت به برادرش ۲۰۶ از خود نشان می‌دهند.

 

از مزایای ۲۰۷ می‌توان به کیفیت ساخت و مونتاژش در برابر دیگر محصولات ایران‌خودرو اشاره کرد. این خودرو به وضوح از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است. اما مشکل دیگری که در کنار این مزیت دارد بالا بودن قیمت قطعات یدکی آن است که بر قیمت و نرخ ۲۰۷ کارکرده تاثیر بسزایی دارد. گرچه این موضوع که در حال حاضر ۲۰۷ از خودروهای لوکس تولید داخل محسوب می‌شود، به خودی خود باعث شده تا قیمت آن در مدل‌های صفر بسیار غیر معقول و غیر قابل باور باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->