کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگران سلامت به مشهد

  • کد خبر: ۳۲۵۸۹
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگران سلامت به مشهد
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورود گردشگران سلامت به مشهد با شیوع کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون ۹۵ درصد کاهش یافته است.
به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل خیامی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا ورود گردشگران سلامت به مشهد را تا ۹۵ درصد کاهش داد، گفت: بیماران معدود مراجعه کننده در این مدت، بیشتر کسانی بودند که به علت بسته شدن مرز‌ها امکان خروج از کشور را نداشته و نیاز به انجام اقدامات پیگیری در خصوص درمان‌های انجام شده قبلی داشته یا بیماران اورژانسی بوده‌اند.

او افزود: آمار گردشگر سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به ایجاد محدودیت‌های اعمال شده از طرف کشور‌های مختلف از جمله ایران، به میزان بسیار زیاد کاهش یافته است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این در حالی است که به دلیل شرایط خاص در زمان شیوع کرونا پذیرش جدید بیماران خارجی غیر اورژانسی نیز در مراکز درمانی مشهد انجام نمی‌شد.

خیامی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ بیمارستان و ۳ مرکز جراحی محدود در مشهد دارای مجوز پذیرش گردشگران سلامت هستند.

او تصریح کرد: مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تاکنون گردشگران سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر مشهد از ۵۵ ملیت مختلف پذیرش شده‌اند که افزون بر ۶۰ درصد آنان از کشور عراق بوده‌اند و بقیه بیشتر از کشور‌های افغاستان، بحرین، ترکمنستان، کویت، پاکستان، عربستان، عمان، تاجیکستان و قطر مراجعه کرده‌اند.

خیامی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۹ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کردند که این رقم غیر از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی بوده است.

او با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بخش خدمات ویزیت، سرپایی و پاراکلینیک در مشهد خدمات دریافت کرده‌اند، افزود: گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->