کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

چطور بازی The last of us 2 را ارزان‌تر بخریم؟

  • کد خبر: ۳۲۶۶۷
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
چطور بازی The last of us 2 را ارزان‌تر بخریم؟
خرید بازی last of us 2 با قیمت‌های میلیونی در این وضعیت اقتصادی برای خیلی‌ها واقعا کار سختی است. پس اگر می‌خواهید راه‌های ارزان‌تر خریدن این باری و دیگر بازی‌های موردعلاقه‌تان را بدانید این متن برای شماست.
شهرآرانیوز؛ اگر می خواهید بازی تازه کمپانی ناتی داگ را تجربه کنید، منطقی ترین راه از نظر قیمت، تهیه نسخه دیجیتال است. اما اگر از علاقه‌مندان به خرید نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها هستید، بهتر است بدانید الان اصلا وقت مناسبی برای خرید این بازی نیست. نسخه فیزیکی بازی به تازگی عرضه شده و با توجه به اینکه الان در مرکز توجه تمام گیمر‌های دنیا قرار گرفته است، فروشندگانی که دیسک‌های بازی را دارند، قیمت‌های عجیبی برای فروش آن اعلام می‌کنند. اگر بخواهید دیسک نسخه استاندارد بازی را بخرید، باید مبلغی بین یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اوضاع درباره نسخه کالکتور (کلکسیونی) بازی وحشتناک‌تر است. در وضعیت فعلی، قیمت این مدل از نسخه بازی گاهی تا حدود ٧ میلیون ۵٠٠ هزار تومان هم می‌رسد، رقمی که از قیمت فعلی پلی استیشن ۴ هم گران‌تر است. با توجه به قیمت ۱۷۰ دلاری این نسخه، انتظار می‌رود در صورت ورود انبوه آن به ایران بتوانید آن را با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان خریداری کنید. قیمت نسخه استاندارد بازی هم با توجه به برچسب ۶۰ دلاری، نباید از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشتر شود.
 

با این‌حال برخی‌ها طبق عادت، بازی‌ها را به صورت فیزیکی خریداری می‌کنند و حس بهتری نسبت به انجام این کار دارند. اما با توجه به شرایط فعلی، خرید نسخه‌های فیزیکی هر ویدیو گیمی آنقدر ارزش ندارد که بخواهید بابتش یک میلیون تومان (بیشتر یا کمتر) هزینه کنید. چون نسخه‌های فیزیکی نه‌تنها هیچ فرقی با نسخه‌های دیجیتالی ندارند، بلکه عملا پول بیشتری را از جیبتان بیرون می‌کشند. پس اگر بخواهید بازی‌های فیزیکی را ارزان‌تر تهیه کنید، چاره‌ای ندارید جز شریکی‌خریدنشان با یک نفر دیگر.

 

خب شاید با شریکی‌خرید کردن مشکلی نداشته باشید، اما قطعا دوست هم ندارید بازی محبوبتان را که کلی هم پایش پول داده‌اید اول دوستتان بازی کند و بعد از چند روز یا چند هفته در اختیارتان قرار دهد. طبیعتا طرف مقابل هم دوست ندارد برایش چنین اتفاقی بیفتد؛ خصوصا اگر پای اثری مثل The Last of Us 2 در میان باشد.

 

بنابراین، الان موقعیتی نیست که بخواهیم سر خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی با هم بحث کنیم. البته اگر مشکلی با گران خرید کردن ندارید. 

 

طبیعتا باید در مورد اکانت‌های ظرفیتی پلی استیشن شنیده باشید. اسم این اکانت‌ها من‌درآوردی است و عملا در سایر نقاط جهان چیزی به اسم اکانت ظرفیتی وجود ندارد. اصولا فروشندگان بازی‌های ویدیویی در ایران، برای اینکه بتوانند بازی‌ها را با قیمت پایین‌تری بفروشند، از قابلیت اشتراک‌گذاری اکانت‌های پلی‌استیشن یا همان سیستم Family Sharing استفاده می‌کنند و با خُرد کردن اکانت‌ها، سه گزینه برای تجربه ارزان‌تر بازی‌ها جلوی خریدار می‌گذارند.

 

اولین گزینه، اکانت‌های ظرفیت ۱ است که در اصل می‌توان آن‌ها را روی پلی استیشن 4 پرایمری و بازی‌هایشان را روی پروفایل‌های موجود در کنسول اجرا کرد. این یعنی می‌توانید با استفاده از این ظرفیت‌، تروفی و سیو باز‌ی‌ها را روی پروفایل خودتان دریافت کنید. با این حال، استفاده از ظرفیت اول بازی‌های پلی استیشن، تنها در صورتی ممکن است که دسترسی‌تان به اینترنت کاملا قطع باشد. چراکه اگر کنسول به اینترنت متصل شود، بازی خریداری شده قفل خواهد شد و دیگر قابل استفاده نیست. برای همین ظرفیت اول بازی‌های پلی استیشن، همیشه قیمت پایین‌تری دارند. برای مثال، ظرفیت اول The Last of Us 2 را می‌توانید با قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنید. طبیعتا از آنجایی هم که بازی یک تجربه تک نفره و آفلاین است و هنوز بخش چند نفره به آن اضافه نشده، خریداری ظرفیت اول The Last of Us 2 می‌تواند انتخاب منطقی و درستی برای کسانی باشد که نمی‌خواهند بازی را نگه دارند.

 

با این حال، اگر دوست دارید بازی را حتما نگه دارید و بعدا بخش چندنفره آن را هم تجربه کنید، پیشنهادمان خرید ظرفیت دوم یا سوم است. ظرفیت دوم بازی، به شما اجازه پرایمری کردن اکانت روی دستگاه و اجرای بازی‌های به صورت آفلاین و آنلاین را می‌دهد و عملا هیچ تفاوتی با نسخه فیزیکی ندارد. با این حال، به خاطر همین ویژگی‌ها، قیمت ظرفیت دوم همیشه بالاتر است و اگر بخواهید The Last of Us 2 را اینگونه تهیه کنید، باید چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان وجه رایج کشور را به فروشندگان بپردازید. البته اگر تروفی‌ها برایتان اهمیت ندارد و دسترسی کامل به اینترنت دارید، خرید ظرفیت سوم The Last of Us 2 می‌تواند برایتان انتخاب خوبی باشد. با خرید این ظرفیت، نمی‌توانید اکانت را روی کنسول پرایمری کنید و مجبورید روی همان اکانتی که بازی از طریقش خریداری شده، به اجرای The Last of Us 2 بپردازید.

 

بنابراین، تروفی‌ها نیز روی همان اکانت باز خواهند شد و شما نمی‌توانید آن‌ها را به لیست تروفی‌های پروفایل خود اضافه کنید. از طرفی چون ظرفیت سوم روی دستگاه پرایمری نشده، چاره‌ای ندارید جز آنلاین نگه داشتن دائم کنسول به اینترنت. این یعنی اگر اینترنت قطع شود، بازی به صورت موقتی قفل خواهد شد و پلی استیشن از شما می‌خواهد پس از اتصال مجدد، پای بازی بنشینید. به دلیل همین محدودیت‌ها، قیمت ظرفیت سوم کمی پایین‌تر است و می‌توانید با بیخیال شدن تروفی‌ها، The Last of Us 2 را با قیمتی در حدود ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزار تومان خریداری کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

 

تقریبا مشکل خاصی پیش رویتان نیست. مگر اینکه از جای نامطمئن خرید کنید که آن وقت احتمال بسته شدن دسترسیتان به اکانت بازی وجود دارد. برای همین سعی کنید تا حد امکان به سراغ فروشگاه‌های معتبری بروید که دیگران هم تجربه خرید از آن‌ها را دارند. در ضمن نگذارید که ارزانی بی‌علت هم شما را فریب دهد. برخی از سایت‌ها، قیمت‌های به شدت پایینی روی اکانت‌های خود می‌گذارند که در اصل، این یک تله بزرگ برای خریدارانی است که از قیمت‌ها بی‌خبرند. قیمت‌ها را هم که برایتان گفتم. پس حتما موقع خرید دقت کنید.

 

با این حال، خرید اکانت‌های ظرفیتی یک مشکل دیگر هم دارد که ممکن است خریداران ظرفیت دوم بیشتر آن را احساس کنند. عموما اکانت‌های ظرفیت ۳ زیاد خرید و فروش می‌شوند و طبیعی است که فروشندگان برای فروختن بازی به یک نفر دیگر، مجبور شوند رمز حساب را تغییر دهند یا برای مدت کوتاهی دسترسی ظرفیت‌های دوم را ببندند. برای همین اگر دوست ندارید حین تجربه The Last of Us 2، بازیتان قطع شود و موقع تماشای یک سکانس مهم به مشکل بخورید، پیشنهاد من این است که یک اکانت تمام ظرفیت را با دوستان خود بخرید. در چنین شرایطی کنترل کامل تمام ظرفیت‌ها در اختیارتان خواهد بود و می‌توانید بدون دردسر آن‌ها را با هم به اشتراک بگذارید.

 

ویژگی اکانت‌های ظرفیت اول
امکان بازی به صورت آنلاین دارد (بدون ضمانت)
امکان بازی به صورت آفلاین دارد
امکان استفاده بر روی تمام Userهای کنسول دارد
امکان نصب دوباره ندارد
گارانتی درصورت قفل شدن بازی ندارد
قابلیت فروش بعد از استفاده ندارد

 

ویژگی اکانت‌های ظرفیت دوم
امکان بازی به صورت آنلاین دارد
امکان بازی به صورت آفلاین دارد
امکان استفاده بر روی تمام Userهای کنسول دارد
امکان نصب دوباره دارد
گارانتی درصورت قفل شدن بازی دارد
قابلیت فروش بعد از استفاده دارد

 

 

ویژگی اکانت‌های ظرفیت سوم
امکان بازی به صورت آنلاین دارد
امکان بازی به صورت آفلاین ندارد
امکان استفاده بر روی تمام Userهای کنسول ندارد
امکان نصب دوباره دارد
گارانتی درصورت قفل شدن بازی دارد
قابلیت فروش بعد از استفاده دارد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->