به گزارش شهرآرانیوز؛ نیل دراکمن، بازیساز ارشد و نائب رئیس استودیو بازیسازی ناتی داگ، که بهتازگی به کمک سونی بازی The Last of Us Part II را روانه بازار کرد، در مصاحبههای گوناگون به روند ساخت بازی میپردازد. در برخی از این مصاحبهها او درکنار هالی گروس، سرپرست تیم نویسندگی بازی، به شرح بیشتر دنباله بازی The Last of Us برای مخاطب پرداخت و در بعضی مصاحبههای دیگر نیز نویسنده و کارگردان شناختهشده دنیای هنر هشتم، از آینده احتمالی این مجموعه خبر داد.
هیچ قطعیتی راجع به ساخت و عرضه قسمت سوم The Last of Us وجود ندارد. چرا؟ زیرا خالق اصلی اثر همانگونه که گزارشهای مرتبط با پشت صحنه ساخت بازیهایی مانند «آنچارتد ۴» میگفتند، از ایدهآلگرایی دست نمیکشد. بر کسی هم پوشیده نیست که براساس گفتههای اشلی جانسون و تروی بیکر، یعنی بازیگرهای اِلی و جول، دراکمن اگر یک صحنه به شکل ایدهآل جواب نمیداد سریعا حاضر به بازنویسی چند صفحه از بازینامه میشد.
حالا در مصاحبهای مفصل با ایندیوایر، نیل دراکمن چرایی سختتر بودن ساخت بازی The Last of Us Part ۳ درمقایسه با بازی The Last of Us Part ۲ را شرح میدهد:
طبیعتا الآن تنها میتوانم راجع به دنباله بازی با دستهای بسته و کلمات کنترلشده صحبت کنم. اما واقعیت این است که بازی The Last of Us Part III تنها در صورتی ساخته میشود که قصهای همزمان جدید و متعلق به این دنیا را بیابم. همانگونه که در زمان ساخت بازی The Last of Us Part II نیز تنها وقتی وارد پروسه اصلی طراحی بازی شدیم که فهمیدیم داستانی تازه، پراهمیت و بیرونآمده از دل دنیای بازی The Last of Us وجود دارد که باید روایت شود.
وقتی بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی را میساختیم، نباید به هیچگونه انتظاراتی پاسخ میدادیم و میتوانستیم هر کاری انجام بدهیم. ولی وقتی نوبت به خلق یک دنباله داستانگو میرسد، شما همزمان باید وفادار به اثر اصلی و پرشده از تازگی باشید. شما نه میتوانید یک بازی کاملا قابل هضم و کمریسک برای طرفدراهای قسمت اول بسازید و نه میتوانید هستهی احساسی این جهان را فراموش کنید.
پس ساخت بازی سوم حتی از بازی دوم هم ترسناکتر خواهد بود. چون اکنون هم وفاداری به این جهانِ گسترشیافته با بازی دوم سختتر و چالشبرانگیزتر است و هم برای عدم انجام کار تکراری خلاقیت بیشتری به خرج داده میشود. پس از تمام کردن بازی The Last of Us Part II گیمرها این جهان را به مراتب بیشتر از قبل میشناسند. پس اگر روزی بخواهیم بازی The Last of Us Part III را بسازیم، باید به قصهای کامل برسیم که تمام اهداف یک دنباله برای دو بازی را پوشش میدهد. هنوز یک ایدهی داستانی اینگونه برای قسمت سوم در ذهن من شکل نگرفته است.
بازی The Last of Us Part II اینروزها فروش قدرتمندی را تجربه میکند. سومین بازی ویدیویی نیل دراکمن که تا این لحظه با ۱۰۱ بررسی به میانگین امتیازات منتقدان ۹۵ از ۱۰۰ در متاکریتیک دست یافته است.
منبع: زومجی