سرخط خبرها

بررسی طرح جانمایی موتورجت در کانال فاضلاب

  • کد خبر: ۳۲۸۰
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
بررسی طرح جانمایی موتورجت در کانال فاضلاب
راهکاری که در نشست شورای بهداشت برای بوی نامطبوع پنجتن ارائه شد

 فاطمه سیرجانی
خبرنگار شهرآرا محله

چهارمین جلسه شورای بهداشت منطقه هفته گذشته با حضور نمایندگانی از شبکه دام‌پزشکی استان، شرکت آب‌ منطقه‌ای،‌ کارشناسان‌ مراکز بهداشت و بهداشت‌محیط و سازمان ترافیک در شهرداری منطقه ما در حالی برگزار شد که مهدی رحیم‌نیا، دبیر جلسه با اشاره به مصوبات سومین جلسه شورای‌ بهداشت منطقه از حاضران‌ خواست تا گزارش پیگیری‌های صورت‌گرفته را ارائه‌ دهند.‌

 

گندزدایی آب‌سردکن‌ها
 سامان‌دهی و گندزدایی‌ آب‌سردکن‌های منطقه نخستین موضوعی بود که به آن اشاره شد. نماینده مرکز بهداشت با اشاره به شست‌وشوی 21آب‌سردکن‌ منطقه، گفت: خوشبختانه آب‌سردکن‌ها مشکل یا آلودگی خاصی نداشته‌اند، اما از آنجا که در فصول سرد سال برای مدتی از مدار استفاده خارج‌ می‌شوند، برای‌ اطمینان از سلامت آب، این عملیات انجام شد.‌ علی فتحی با بیان اینکه معمولا گرفتگی لوله‌ها به‌دلیل وجود حشره یا شی‌ء خارجی است، ادامه داد: فرایند شست‌وشو با کلر غلیظ، در 3مرحله با حضور بازرسان مرکز بهداشت شماره2 و تلاش نیروهای شهرداری به سرانجام رسید.


کارگذاری موتورجت در مسیر کانال
ارائه راهکار درباره انتشار بوی نامطبوع کانال‌ محله پنجتن، دیگر مصوبه‌ جلسه گذشته شورا بود. احمد پوریایی، رئیس اداره خدمات‌شهری منطقه با اشاره به این موضوع تخصصی، پیشنهاد کارگذاری موتورجت‌هایی در مسیر کانال فاضلاب را مطرح کرد و گفت: با توجه به‌ زمان‌بر بودن این جریان، بعید می‌دانم این پیشنهاد‌ در تابستان امسال عملیاتی شود، اما اگر طرح پیشنهادی در جایی اجرایی و موفق بوده‌ باشد‌، ان‌شاءا... سال آینده برای محله پنجتن نیز اجرایی خواهد شد.

 

جابه‌جایی دامداری
جا‌به‌جایی یکی از دامداری‌های منطقه، مصوبه بعدی جلسه گذشته شورا بود که نماینده مرکز بهداشت در این رابطه گفت: علاوه بر حشرات،‌ فاضلاب خروجی و گنداب دامداری‌ها می‌تواند به لحاظ زیست‌محیطی مشکل‌ساز باشد. از همین رو تذکراتی به مالک آن‌ها داده شده است.
 نماینده دام‌پزشکی‌ هم که در این نشست حضور داشت، با بیان اینکه روند انتقال دامداری در حال بررسی است، گفت: تا سپری شدن این فرایند، به لحاظ بهداشتی باید وضعیت آن رصد شود.
محمدرضا منعمی با یادآوری اینکه تاریخ پروانه بهداشتی دامداری به پایان رسیده است، ادامه داد: نامه‌نگاری‌هایی در این رابطه با فرمانداری مشهد انجام شده است، اما از آنجا که دامداری، ملک خصوصی نیست و در زمره اصناف به‌شمار‌ می‌رود، نمایندگان بهداشت، دامداری، جهاد کشاورزی و‌... می‌توانند به لحاظ نظارت بر بهداشت‌ محیط و بهداشت فراورده‌های دامی به محل‌ ورود پیدا کنند و در صورت مشاهده تخلف، اخطار لازم داده شود. 

 

احداث تصفیه‌خانه
اولویت‌ اگوی شهری مصوبه دیگری بود که در جلسه گذشته شورای بهداشت منطقه4 مطرح شد. فتحی‌ با بیان اینکه در جلسه کارگروه تخصصی فاضلاب شهرستان مشهد، اولویت بر آماده‌‌سازی و بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه‌ها همچنین احداث تصفیه‌خانه‌های جدید است، گفت:70درصد فاضلاب شهر‌ از طریق اگو جمع‌آوری می‌شود، اما به سبب نبود تصفیه‌خانه فقط دوسوم آن‌ تصفیه‌ می‌شود؛ از همین‌رو کارگروه تخصصی فاضلاب مشهد اولویت را بر تکمیل و احداث تصفیه‌خانه‌های‌ جدید قرار داده‌ است.

 

بررسی ترافیک ایستگاه‌های صلواتی
 در ادامه این نشست‌‌ دبیر جلسه دستور چهارمین جلسه شورای‌ بهداشت باتوجه به در پیش‌ رو بودن ماه‌‌های محرم و صفر‌، جانمایی ایستگاه‌های صلواتی و نظارت بر مواد غذایی و توزیعی را یادآور شد.
  رئیس اداره خدمات‌شهری با اشاره به اینکه ایستگاه‌های عزاداری تا حدودی مشخص‌شده هستند، گفت: هر سال مجوز هیئت‌هایی که قصد انجام این کار را دارند، کنترل می‌شود.
پوریایی در ادامه با اشاره به گره‌‌ ترافیکی که ممکن است در مسیر برپایی برخی ایستگاه‌های صلواتی شکل بگیرد، افزود‌‌: علاوه بر این، مجوز برپایی ایستگا‌ه‌ها‌ با نظر کارشناسانی از سازمان ترافیک، آتش‌نشانی، بهداشت‌ و... صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه سال‌های گذشته در این رابطه گزارشی مبنی بر تخلف‌ دریافت نشده‌ است، افزود: در بازه زمانی استقرار ایستگاه‌های صلواتی در منطقه بازرسان بهداشت، نیروی انتظامی و... در محل حاضر شده و بر فعالیت‌ها نظارت دارند.
در ادامه این نشست جمشیدی، کارشناس سازمان ترافیک، ارائه فهرستی از محل‌ استقرار ایستگاه‌های صلواتی را پیشنهاد داد تا با حضور کارشناس ترافیک موقعیت آن‌ها بررسی شود.
فتحی، نماینده مرکز بهداشت نیز با بیان اینکه مشکلات بهداشتی ایستگاه‌های صلواتی به 2دسته بحرانی و غیربحرانی دسته‌بندی می‌شود، گفت: در بحث مواد‌غذایی باید به‌صورت جدی برخورد شود. در واقع مراکز بهداشت باید تخلف‌‌های بهداشتی‌ را به‌صورت مکتوب به شهرداری اعلام نمایند تا در سال‌های آینده درصورت تقاضای مجدد،‌‌ این موارد لحاظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->