گلرنگ، سلطان وام گرفتن‌های میلیاردی برقراری پرواز‌های فوق‌العاده اربعین از شرق کشور به استان‌های غربی قیمت بلیت اتوبوس اربعین از مشهد به غرب کشور اعلام شد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) معاون رئیس جمهور: مصوبه بازگشت قیمت‌ها به قبل از آغاز جنگ ۱۲ روزه لازم‌الاجرا است خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتن رسید فریز ۷۰۰ میلیون دلار تتر ایرانیان، نشانه‌ای از تحریم‌های جدید آمریکا؟ جزئیات برگزاری حراج شمش طلا (سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۴) پنل خورشیدی پای خانواده عروسه یا داماد؟ نرخ نان‌های سنتی در تهران فردا (۲۳ تیر ۱۴۰۴) تعیین می‌شود بررسی قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۲۲ تیر ۱۴۰۴) + جدول سهامتان در بورس را بیمه کنید خاموشی‌های دوساعته در بخش خانگی و عمومی اجتناب‌ناپذیر است | تلاش برای به‌حداقل‌رساندن خاموشی‌ها قیمت دینار عراق رشد کرد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ در مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | افزایش قیمت گوشت مرغ خروج سنگین پول حقیقی در روز مثبت بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ تیر ۱۴۰۴) ثبت‌نام خودرو دیگر مشتری ندارد | کاهش ۶۰۰ هزار نفری متقاضیان لاتاری خودرو نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | دلار در کانال ۸۷ هزار تومان دوبرابرشدن بار مصرف برق روزانه در مشهد طی تابستان آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | کاهش نسبی در بازار رمزارز‌ها قیمت امروز بلیت پرواز مشهد به نجف چقدر است؟ (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | بررسی جنجال ۸۰ درصدی قیمت بلیت اربعین گمرک دوغارون با حداکثر ظرفیت درحال انجام فعالیت‌های اقتصادی است نهاد‌های سرمایه‌داری دست از تضعیف حقوق کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور بردارند هشدار خروج تدریجی لبنیات از سفره مردم | دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی و تأثیر آن بر مصرف‌کنندگان استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان برای راه‌اندازی ناحیه بین‌المللی نوآوری شرط جدید برای پرداخت بیمه بیکاری (۲۲ تیر ۱۴۰۴) ورود مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو | یک نماینده مجلس: قیمت خودرو‌ها باید به نرخ قبلی خود برگردد طلا بخریم یا سکه؟ | بهترین روش سرمایه گذاری در بازار طلا چیست؟ قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد (۲۲ تیرماه ۱۴۰۴) + جدول عرضه اوراق اختیار فروش تبعی ۲۷ نماد بورسی از فردا (۲۳ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

پژو ۲۰۷ صندوقدار، اصرار ایران‌خودرو برای نوآوری!

  • کد خبر: ۳۲۸۶۰
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
پژو ۲۰۷ صندوقدار، اصرار ایران‌خودرو برای نوآوری!
پژو ۲۰۷ صندوقدار همان موتور معروف TU۵ را دارد. موتوری نسبتاً خوب که با صدای کم، مصرف سوخت مناسب، و استاندارد آلایندگی بالا، شاید بتواند بزرگترین نقطه قوت این خودرو باشد.
گزارش آگهی
پژو ۲۰۶ از معدود خودرو‌های خارجی بود که با استقبال بی نظیری در طول سال‌ها روبه‌رو شد و همین امر ایران‌خودرو را ترغیب کرد که خط تولید این خودرو را راه‌اندازی کند. پژو ۲۰۶ از همان تیپ یک تا تیپ ۶ اتومات، بازار را در اختیار خودش گرفت. خوب کار می‌کرد و همانند پول نقد در بازار بود. استقبال از پژو ۲۰۶، ایران‌خودرو را به فکر تولید سدان این خودرو انداخت. فکری که علی‌رغم انتقادات زیاد به این خودرو، با استقبال نسبتاًخوبی هم مواجه شد. بعد از شکست فروش پژو ۲۰۶ نسل ۶ که به دلیل معایب بسیار مورد توجه قرار نگرفت، ایران‌خودرو در اقدامی جالب فیس‌لیفت این خودرو را با نام پژو ۲۰۷ وارد بازار کرد. ۲۰۷ هم نسبتاً خوب فروخت، اما مشکل از جایی آغاز شد که ایران‌خودرو باز هم سدان این خودرو را معرفی کرد. پژو ۲۰۷ صندوقدار از بسیاری جهات اصلاً تولید خوبی نبود.
 

مشکلات ریز و درشت پژو ۲۰۷ صندوقدار

 
اولین چیزی که در یک خودرو به چشم می‌آید، طراحی آن است. موردی که مهندسان و طراحان ایران‌خودرو خیلی به آن توجهی نمی‌کنند. در بازار امروز که در دست خودرو‌های رنگارنگ چینی است و با طراحی‌های خاص‌شان خودنمایی می‌کنند، این کم‌کاری ایران‌خودرو واقعاً قابل توجه است!

طراحان پژو ۲۰۷ صندوقدار هیچ زحمتی به خودشان نداده‌اند. انگار که روی کاغذ یک صندوق به انتهای ۲۰۷ هاچ بک چسبانده‌اند و فرستاده‌اندروی خط تولید! در قسمت جلو و عقب و حتی در فرم چراغ‌های این خودرو هم کوچکترین تفاوت و تغییر طراحی نسبت به ۲۰۷ هاچ بک دیده نمی‌شود. نکته جالب توجه در قسمت جانبی است که فرم و جای ستون پژو ۲۰۷ هاچ بک هیچ تغییری نکرده و فقط در ادامه نگاه‌مان به جای چراغ عقب، یک صندوق عقب می‌بینیم! ایران‌خودرو در ادامه کم‌کاری و صرفه‌جویی‌هایش از متریال نامرغوبی برای داخل کابین استفاده کرده است.
 
مونتاژ ضعیف هم که امضای این کمپانی است و گویا نمی‌شود بیش از این از آن‌ها انتظار داشت. در قسمت فنی همان مشکل پژو ۲۰۶ تیپ ۶ گریبان ۲۰۷ صندوقدار را گرفته است. این خودرو مجهز به یک گیربکس ۴ سرعته به نام AL۴ است که قبلاً در پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و رنو ساندرو هم استفاده شده بود. این گیربکس اتومات، پیش از این در بسیاری از خودرو‌های فرانسوی که عملکرد اقتصادی داشته‌اند، استفاده می‌شد. اما این روز‌ها با وجود گیربکس‌های مدرن، این مدل قدیمی جوابگوی خودرو‌ها نیست. در پژو ۲۰۷ صندوقدار که مجهز به تیپ ترونیک است، این گیربکس بسیار کند عمل کرده و به مرور زمان مشکلات مختلف در تعویض دنده پیش می‌آید.
 

بررسی بازار خودروها در www.divar.ir و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که این نقطه ضعف‌های پژو ۲۰۷ صندوقدار باعث شده که در برابر رقبایی مانند برلیانس H۳۳۰، بسترن B۳۰ یا رنو تندر اتومات، از اقبال خوبی برخوردار نبوده و بازار فروش خوبی را نداشته باشد.

 

پژو ۲۰۷ صندوقدار چه نکته مثبتی دارد؟

 
پژو ۲۰۷ صندوقدار همان موتور معروف TU۵ را دارد. موتوری نسبتاً خوب که با صدای کم، مصرف سوخت مناسب، و استاندارد آلایندگی بالا، شاید بتواند بزرگترین نقطه قوت این خودرو باشد. ورود خودرو‌های چینی با آپشن‌های زیاد، خودروسازان وطنی را به این فکر انداخت که اگر بخواهند در بازار رقابت باقی بمانند، باید کمی در استفاده از آپشن‌ها دست و دل بازی کنند. ایران‌خودرو برای پژو ۲۰۷ صندوقدار فرمان برقی با کلید‌های کنترل بر روی آن، مه‌شکن، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و بسیاری امکانات متنوع دیگر را برای ترغیب مشتریان در نظر گرفته است.
 
سیستم ترمز قوی پژو ۲۰۷ صندوقدار هم از جمله نکات خوب این خودروست. سیستم ترمز ABS در کنار سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی مواردی است که در دیگر خودرو‌های داخلی در این کلاس دیده نمی‌شود. دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا نشان دهنده ایمنی خوب این خودرو است. مطلبی که در بسیاری خودرو‌های ایرانی متأسفانه لحاظ نمی‌شود. قیمت اعلام شده ایران‌خودرو برای 207 صندوقدار نسبتا بالاست. و با توجه به نقاط ضعف این خودرو و زیاد بودن تعداد خودروهای آپشن‌دار در این کلاس، شاید نتوان بازار خیلی خوبی را برای آن پیش‌بینی کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->