پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

پژو ۲۰۷ صندوقدار، اصرار ایران‌خودرو برای نوآوری!

  • کد خبر: ۳۲۸۶۰
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
پژو ۲۰۷ صندوقدار، اصرار ایران‌خودرو برای نوآوری!
پژو ۲۰۷ صندوقدار همان موتور معروف TU۵ را دارد. موتوری نسبتاً خوب که با صدای کم، مصرف سوخت مناسب، و استاندارد آلایندگی بالا، شاید بتواند بزرگترین نقطه قوت این خودرو باشد.
گزارش آگهی
پژو ۲۰۶ از معدود خودرو‌های خارجی بود که با استقبال بی نظیری در طول سال‌ها روبه‌رو شد و همین امر ایران‌خودرو را ترغیب کرد که خط تولید این خودرو را راه‌اندازی کند. پژو ۲۰۶ از همان تیپ یک تا تیپ ۶ اتومات، بازار را در اختیار خودش گرفت. خوب کار می‌کرد و همانند پول نقد در بازار بود. استقبال از پژو ۲۰۶، ایران‌خودرو را به فکر تولید سدان این خودرو انداخت. فکری که علی‌رغم انتقادات زیاد به این خودرو، با استقبال نسبتاًخوبی هم مواجه شد. بعد از شکست فروش پژو ۲۰۶ نسل ۶ که به دلیل معایب بسیار مورد توجه قرار نگرفت، ایران‌خودرو در اقدامی جالب فیس‌لیفت این خودرو را با نام پژو ۲۰۷ وارد بازار کرد. ۲۰۷ هم نسبتاً خوب فروخت، اما مشکل از جایی آغاز شد که ایران‌خودرو باز هم سدان این خودرو را معرفی کرد. پژو ۲۰۷ صندوقدار از بسیاری جهات اصلاً تولید خوبی نبود.
 

مشکلات ریز و درشت پژو ۲۰۷ صندوقدار

 
اولین چیزی که در یک خودرو به چشم می‌آید، طراحی آن است. موردی که مهندسان و طراحان ایران‌خودرو خیلی به آن توجهی نمی‌کنند. در بازار امروز که در دست خودرو‌های رنگارنگ چینی است و با طراحی‌های خاص‌شان خودنمایی می‌کنند، این کم‌کاری ایران‌خودرو واقعاً قابل توجه است!

طراحان پژو ۲۰۷ صندوقدار هیچ زحمتی به خودشان نداده‌اند. انگار که روی کاغذ یک صندوق به انتهای ۲۰۷ هاچ بک چسبانده‌اند و فرستاده‌اندروی خط تولید! در قسمت جلو و عقب و حتی در فرم چراغ‌های این خودرو هم کوچکترین تفاوت و تغییر طراحی نسبت به ۲۰۷ هاچ بک دیده نمی‌شود. نکته جالب توجه در قسمت جانبی است که فرم و جای ستون پژو ۲۰۷ هاچ بک هیچ تغییری نکرده و فقط در ادامه نگاه‌مان به جای چراغ عقب، یک صندوق عقب می‌بینیم! ایران‌خودرو در ادامه کم‌کاری و صرفه‌جویی‌هایش از متریال نامرغوبی برای داخل کابین استفاده کرده است.
 
مونتاژ ضعیف هم که امضای این کمپانی است و گویا نمی‌شود بیش از این از آن‌ها انتظار داشت. در قسمت فنی همان مشکل پژو ۲۰۶ تیپ ۶ گریبان ۲۰۷ صندوقدار را گرفته است. این خودرو مجهز به یک گیربکس ۴ سرعته به نام AL۴ است که قبلاً در پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و رنو ساندرو هم استفاده شده بود. این گیربکس اتومات، پیش از این در بسیاری از خودرو‌های فرانسوی که عملکرد اقتصادی داشته‌اند، استفاده می‌شد. اما این روز‌ها با وجود گیربکس‌های مدرن، این مدل قدیمی جوابگوی خودرو‌ها نیست. در پژو ۲۰۷ صندوقدار که مجهز به تیپ ترونیک است، این گیربکس بسیار کند عمل کرده و به مرور زمان مشکلات مختلف در تعویض دنده پیش می‌آید.
 

بررسی بازار خودروها در www.divar.ir و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که این نقطه ضعف‌های پژو ۲۰۷ صندوقدار باعث شده که در برابر رقبایی مانند برلیانس H۳۳۰، بسترن B۳۰ یا رنو تندر اتومات، از اقبال خوبی برخوردار نبوده و بازار فروش خوبی را نداشته باشد.

 

پژو ۲۰۷ صندوقدار چه نکته مثبتی دارد؟

 
پژو ۲۰۷ صندوقدار همان موتور معروف TU۵ را دارد. موتوری نسبتاً خوب که با صدای کم، مصرف سوخت مناسب، و استاندارد آلایندگی بالا، شاید بتواند بزرگترین نقطه قوت این خودرو باشد. ورود خودرو‌های چینی با آپشن‌های زیاد، خودروسازان وطنی را به این فکر انداخت که اگر بخواهند در بازار رقابت باقی بمانند، باید کمی در استفاده از آپشن‌ها دست و دل بازی کنند. ایران‌خودرو برای پژو ۲۰۷ صندوقدار فرمان برقی با کلید‌های کنترل بر روی آن، مه‌شکن، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و بسیاری امکانات متنوع دیگر را برای ترغیب مشتریان در نظر گرفته است.
 
سیستم ترمز قوی پژو ۲۰۷ صندوقدار هم از جمله نکات خوب این خودروست. سیستم ترمز ABS در کنار سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی مواردی است که در دیگر خودرو‌های داخلی در این کلاس دیده نمی‌شود. دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا نشان دهنده ایمنی خوب این خودرو است. مطلبی که در بسیاری خودرو‌های ایرانی متأسفانه لحاظ نمی‌شود. قیمت اعلام شده ایران‌خودرو برای 207 صندوقدار نسبتا بالاست. و با توجه به نقاط ضعف این خودرو و زیاد بودن تعداد خودروهای آپشن‌دار در این کلاس، شاید نتوان بازار خیلی خوبی را برای آن پیش‌بینی کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->