پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ با چانگان CS۳۵

  • کد خبر: ۳۳۰۷۴
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ با چانگان CS۳۵
در این مطلب قصد داریم به بررسی دو خودرو چینی نسبتا محبوب در بازار یعنی چانگان CS۳۵ و ام وی ام X۲۲ بپردازیم. برای اطلاع از مشخصات فنی، مزایا، معایب، تجهیزات و شرایط بازار این دو کراس‌اوور محبوب در ادامه با ما همراه باشید.
به گزارش شهرآرانیوز، پس‌ازآنکه پای محصولات کراس اوور‌ها به داخل کشورمان باز شد، این کلاس‌بندی تازه به دوران رسیده موفق شد نظرات مثبت عده زیادی از مشتریان را همانند سایر نقاط دنیا به‌طرف خود جلب کرد.
مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ با چانگان CS۳۵


طرحی داخلی و ظاهری
ظاهر X۲۲ باوجود استفاده گسترده از انواع پلاستیک، دل‌چسب و کیفی به نظر می‌رسد و آن‌گونه که تا پیش‌ازاین در برخی محصولات چینی دیده بودیم نمایی شلوغ و بی‌هدف ندارد. خطوط محکم و قدرتمند در بدنه چنین خودرویی درست همان چیزی هستند که این کلاس به علت ابعاد نسبتاً کوچک برای اینکه یک شاسی‌بلند به نظر برسد نیازمند آن است و ام وی ام ایکس ۲۲ به‌خوبی با ورود به بازی خشونت و القای قدرت خود را یک شاسی‌بلند نشان می‌دهد.

از دیگر پارامتر‌های ظاهری X۲۲ می‌توان به باربند مشابه خودرو‌های کراس‌اوور، زه دور گلگیر‌ها و فاصله محوری بیش‌تر و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به ام‌وی‌ام ۳۱۵ اشاره کرد.

همه این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا X۲۲ ظاهری با حال‌وهوای یک خودرو شاسی‌بلند را تداعی کند. البته از نقش پلت‌فرم جدید چری در این مورد نباید گذشت که این خودرو را کاملاً نسبت به سایر هاچ‌بک‌های کراس بازار ایران متمایز کرده است.

طراحی CS۳۵ به دست یک مرکز وابسته به چانگان در ایتالیا انجام‌شده و شاید به این دلیل، شباهت‌های زیادی به خودرو‌های اروپایی نظیر اوپل دارد.

از جزییات جذاب بدنه می‌توان به باربند آلومینیومی و آنتن شبیه بال کوسه اشاره کرد که در کنار رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپرت جلوه اسپرت نمای ظاهری را افزایش داده‌اند. در کل باید گفت ظاهر CS۳۵ بیش از ام‌وی‌ام فرم یک خودرو کراس‌اوور را تداعی می‌کند.

چراغ‌های جلو با انحنایی زیاد به سمت گل گیر‌ها کشیده شده‌اند. بزرگ بودن چراغ‌ها نسبت به ابعاد بدنه، طراحی چینی خودرو را فریاد می‌زند.

اما از سویی، جلوپنجره نیز با دو خط کرومی و نشان برجسته چانگان با ابعاد چراغ‌ها هماهنگی دارد. فلاپ مشکی‌رنگ سرتاسر بدنه دیده می‌شود و در قسمت سپر جلو با یک دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ همراه شده است.

بالای پروژکتور‌های جلو، یک ابرویی همرنگ با تزیینات نقره‌ای بدنه وجود دارد که وجود آن دلیل خاصی ندارد. در نسخه‌های مونتاژی CS۳۵، یک جفت چراغ روشنایی روز هم به سپر جلو اضافه‌شده است.

در نمای کناری بدنه، خطوط روی در و حجم پردازی گل گیر‌ها زیبا و منطقی هستند. نقطه تمایز شخصیت CS۳۵ با رقیبش ام وی ام ایکس ۲۲، ادامه یافتن پروفیل پلاستیکی دور پنجره‌ها تا ستون C است که به نشان آبی‌رنگ چانگان مزین شده است.

 

مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ با چانگان CS۳۵

 

داخل کابین، ام وی ام X۲۲ شباهت زیادی به برادر بزرگ‌ترش، X۳۳ S دارد. به‌طورکلی با یک طراحی زیبا و مدرن روبه‌رو هستیم که در اولین نگاه، صفحه‌نمایش لمسی بزرگ روی داشبورد و صفحه کیلومتر و آمپر‌های خاص خودرو به چشم می‌زنند. البته این خاص بودن صفحه کیلومتر و آمپر‌ها خیلی خوب نیست و به دلیل طراحی متفاوتی که دارد، ممکن است راننده را کمی گیج کند. صفحه سرعت‌سنج و دورسنج به‌صورت قرینه قرارگرفته‌اند و در شرایطی که عقربه سرعت‌سنج به‌صورت ساعت‌گرد می‌چرخد، عقربه دورسنج حرکتی پادساعت‌گرد دارد و این موضوع تا زمانی که به آن عادت کنید برای شما کمی عجیب خواهد بود. روی‌هم‌رفته طراحی بخش‌های مختلف کابین زیبا بوده و هماهنگی خوبی با هم دارند.

کیفیت مواد اولیه داخل کابین گرچه خوب نیست و از پلاستیک خشک استفاده‌شده، ولی در مقایسه با خودرویی مانند ساندرو استپ‌وی اوضاع بسیار بهتری دارد. فضای سرنشین برای ۴ نفر مناسب و کافی به نظر می‌رسد، ولی ردیف عقب خیلی راحت نیست و البته به‌عنوان یک کراس‌اوور جمع‌وجور، نمی‌توان ایراد بزرگی به آن گرفت.
 
در داخل کابین چانگان CS35 که وارد می‌شویم کیفیت کلی تجهیزات و سطح امکانات آن مناسب است و در رنج قیمت خودش ماشین مناسبی است اما متریال مورداستفاده درون چانگان cs35 خیلی هم باکیفیت نیست. چانگان دارای طراحی نسبتاً مدرن در مقایسه با ام وی ام ایکس ۲۲ است. فضای سرنشینان جلو و عقب قابل‌قبول است؛ ارگونومی مناسب و دید عقب نسبتاً محدود و آیینه‌های جانبی بزرگ است. نباید از فضای بار این خودرو توقع زیاد داشت.
 
مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ با چانگان CS۳۵


امکانات رفاهی
از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS35 می‌توان به کیسه‌های هوای راننده، سرنشین و کناری، سانروف برقی، کروز کنترل، سیستم ضد سرقت، تنظیم شش‌جهتی دستی صندلی راننده، سنسور پارک عقب، چراغ‌های هالوژن جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، مه شکن جلو و عقب، چراغ روز و سنسور نور، زیر آرنجی سرنشینان جلو، تهویه مطبوع دستی، کامپیوتر سفر، آینه‌های تاشوی برقی، شش بلندگو و کمربندهای ایمنی مجهز به ‌پیش کشنده اشاره کرد. امکانات رفاهی چانگان CS35 در حد نیاز است، تنها نقطه‌ضعف فهرست آپشن‌های این خودرو در برابر رقیب‌ها، فقدان سیستم چندرسانه‌ای با نمایش گر لمسی و دوربین عقب است.

مدیران خودرو ام وی ام X22 را در دو مدل sport و ساده به بازار عرضه می‌کند که تفاوت این دو نسخه، تنها در کیت اسپرت بدنه خودرو است. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، حالات رانندگی eco و sport، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم الکترونیکی دریچه‌ها و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی و ورودی‌های USB و AUX است.

مشخصات فنی در مقایسه چانگان CS35 با ام وی ام X22
چانگان از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور، مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۵ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و وزن ۱۲۹۰ کیلوگرمی استفاده کرده است اما رقیب او با یک موتور ضعیف‌تر با پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتون متر گشتاور، مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۵.۵ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و وزن ۱۲۱۵ کیلوگرم است، استفاده کرده است.

منبع:پیشرانه
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->