حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نیمار- رئال‌، هرروز نزدیک‌تر از دیروز

  • کد خبر: ۳۳۱۷
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
نیمار- رئال‌، هرروز نزدیک‌تر از دیروز
بمب نقل‌وانتقالات این فصل اروپا در دستان پرز

پیشنهاد نجومی‌رئال به نیمار و توافق دردسترس این باشگاه با پی‌اس‌جی، باعث شده است تا همه‌چیز حکایت از انتقال قریب‌الوقوع ستاره برزیلی به مادرید داشته باشد.
هر روز که سپری می‌شود، نیمار خود را به رئال نزدیک‌تر از بارسا می‌بیند و گزینه انتقال به پایتخت اسپانیا را محقق‌تر ارزیابی می‌کند. اگر تا یک ماه پیش پیشنهاد رئال به پی‌اس‌جی یک توهم و خیال به نظر می‌رسید، حالا خود نیمار هم این خبر را دریافت کرده است که بر اساس ادعای آاس و گلوبواسپورته، سران رئال از چند روز گذشته در حال مذاکره با پی‌اس‌جی هستند.
گفته می‌شود فلورنتینو پرز، رئیس رئال، هرگز بدون هماهنگی با ناصر الخلیفی با نیمار وارد مذاکره نمی‌شود، ولی اخبار موثق حکایت از این دارند که گفت‌وگو‌ها با نیمار هم شروع شده؛ اما ستاره برزیلی هنوز پاسخ روشنی نداده است.
هدف اول نیمار جدایی از پی‌اس‌جی است و هرچند تمایل دارد تا به بارسلونا برگردد، اما هرگز پاسخ مثبت به پیشنهاد رئال را منتفی نمی‌داند. نیمار این‌روزها منتظر تحرکی ازسوی بارسلوناست؛ اما اختلافات شدید بین سران 2 باشگاه باعث شده تا مذاکرات، شروع‌نشده ازسوی پی‌اس‌جی بلوکه شوند و نیمار اطلاع داده است که تا ابد منتظر بارسا نخواهد ماند.
در چنین‌شرایطی اسپورت خبر می‌دهد که پرز به نیمار پیشنهاد قراردادی پنج‌ساله و دستمزد سالانه 40میلیون‌یورویی داده است که 3 میلیون یورو بیشتر از دستمزد دریافتی فعلی او از پی‌اس‌جی است و 16میلیون یورو بیشتر از دستمزد پیشنهادی بارسلونا. پرز حاضر است در 5 سال 200میلیون یورو به نیمار دستمزد بدهد و به‌این‌شکل فقدان حضور رونالدو را جبران کند. با وجود دریافت این پیشنهاد اما نیمار هنوز قراردادی با رئال امضا نکرده و همچنان منتظر بارسلوناست. او دوست دارد یک بار دیگر با مسی و سوارز هم‌تیمی‌شود و بهترین روزهای دوران فوتبالش را تکرار کند؛ ولی همچنین به‌خوبی می‌داند که برای نجات از دست پی‌اس‌جی می‌تواند علاوه بر بارسا روی رئال هم حساب کند. روی کاغذ و درحال‌حاضر نیمار به رئال‌مادرید نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. روابط بسیار خوب رئال و پی‌اس‌جی این اجازه را به کهکشانی‌ها می‌دهد تا دست بالاتر را نسبت به بارسا داشته باشند. رئال می‌تواند در پروسه جذب نیمار بازیکنانی چون کیلور ناواس، خامس، ماریانو و گرت‌بیل را وارد کند؛ درحالی‌که پی‌اس‌جی حتی حاضر به مبادله بازیکن با بارسلونا نیست.
بارسلونا در سوی دیگر به این امید دارد که نیمار علنا از تمایلش برای جدایی از پی‌اس‌جی و بازگشت به نیوکمپ صحبت کند. حتی جرارد پیکه در نشست خبری چند روز پیش خود از نیمار خواست تا خواسته خود را صراحتا بیان کند، اتفاقی که رخ نخواهد داد و نیمار به این خواسته پاسخ منفی داده است؛ چراکه او از این بیم دارد که درنهایت مذاکرات بارسا و پی‌اس‌جی به نتیجه نرسد و دراین‌صورت شانس پیوستن به رئال را هم از دست بدهد. نیمار هرگز دوست ندارد گزینه رئال برای او منتفی شود و اگر صراحتا از تمایلش برای پیوستن به بارسا صحبت کند، رئال قطعا از جذب او انصراف خواهد داد.

در‌حال‌حاضر و طبق ادعای موندودپورتیوو، برای او 4 گزینه موجود است.
ابتدا اینکه در پی‌اس‌جی بماند و یک سال دیگر برای جدایی صبر کند. توماس توخل، سرمربی پی‌اس‌جی، هرگز در نشست‌های خبری خود از جدایی نیمار صحبت نکرده است. او نیمار را همچنان بازیکن خود می‌داند و روی او حساب می‌کند؛ اما ستاره برزیلی که در یک سال گذشته شاهد پیشرفت فوق‌العاده امباپه بوده، خطر ازدست‌دادن جایگاه شماره‌یک خود را بیش از همیشه حس می‌کند. نیمار اگر بماند، باید فصل پیش‌رو برای حفظ جایگاهش بجنگد و رقابتی سخت با امباپه خواهد داشت. اینکه او در تیمی‌که علاقه‌ای به بازی در آن ندارد، بتواند همه توانایی‌هایش را نشان دهد، یکی از تردیدهای موجود است. گزینه دوم برای نیمار، پیوستن به بارسلوناست و همه می‌دانیم که این بازگشت چه دشواری‌هایی دارد. پی‌اس‌جی علاقه ای برای مذاکره به بارسا ندارد و بارسا هم برای جذب نیمار تنها به جا‌به‌جایی بازیکن فکر می‌کند. باشگاه کاتالان حاضر نیست رقمی‌ بیشتر از 170میلیون یورو را پرداخت کند و در صورت معاوضه بازیکن، نمی‌خواهد رقم نهایی از 170 فراتر برود؛ راهبردی که پی‌اس‌جی با آن مخالف است و تمام راه را به روی بارسلونا بسته است.
بارسلونا و اخیرا پیکه در نشستی خبری صراحتا از نیمار خواسته بودند که تمایلش برای جدایی را به‌صورت علنی اعلام کند؛ اما پاسخ ستاره برزیلی به این درخواست منفی بود و بسیار بعید است که او این خواسته را اجابت کند. گزینه سوم رئال‌مادرید است. رئالی‌ها که تابه‌اینجا برای جذب 5 بازیکن 303میلیون یورو هزینه کرده‌اند، پس از شکست در جذب پل پوگبا حالا به یک خرید کهکشانی بزرگ‌تر یعنی نیمار فکر می‌کنند. این البته منافاتی با جذب یک ‌هافبک دیگر نخواهد داشت و فان دبیک و اریکسن همچنان شانس پیوستن به رئال را دارند. رئال از سال2013 به‌دنبال نیمار است و حالا بهترین فرصت را برای جذب ستاره برزیلی می‌بیند. باید توجه داشت که انتقال نیمار به رئال، آینده وینیسیوس را با ابهام مواجه خواهد کرد. همچنین مشخص نیست که پست ادن‌هازارد که فعلا بال چپ است، دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. رئال با جذب نیمار، به‌طور‌قطع ضرب‌شست نقل‌وانتقالاتی بزرگی را نشان خواهد داد؛ حتی در بارسلونا هم احتمال پیوستن نیمار به رئال را کاملا واقعی می‌دانند.
دیگرگزینه نیمار، پیوستن به یوونتوس است. با بسته‌شدن پنجره جذب بازیکن در انگلیس و پس از اینکه بایرن از ارائه پیشنهاد به نیمار خودداری کرد و اگر بارسا و رئال را هم کنار بگذاریم، یوونتوس تنهاتیمی‌ در ایتالیا به نظر می‌رسد که توانایی جذب نیمار را دارد؛ به‌ویژه که با تغییرات در قوانین مالیاتی، حالا سری‌آ به بهشت مالیاتی فوتبالیست‌ها تبدیل شده است. آن‌ها تنها برای 30درصد از حق پخش تصویری و درآمدهای فوتبالی خود مالیات پرداخت می‌کنند. این یکی از دلایل مهم پیوستن رونالدو و دی‌لیخت به یوونتوس بود. به یاد داشته باشیم که اخیرا اداره مالیات اسپانیا از نیمار تقاضای 35میلیون یورو کرده است و پرونده‌ای در همین زمینه باز شده است. بااین‌حال نیمار دوست دارد به فوتبال اسپانیا، جایی که در آن خوش‌حال بود، برگردد.
با ارزیابی همه گزینه‌ها فعلا این‌گونه به نظر می‌رسد که شانس پیوستن نیمار به رئال بیشتر است؛ هرچند او تا آخرین لحظات منتظر بارسلونا خواهد ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->