به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر محمدی افزود: این شمار پست موقت در سواحل شمالی استان های گلستان یک پست (ساحل بندر گز)، استان گیلان ۱۰ پست (رضوانشهر، آستانه، آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، رودسر، رشت، لاهیجان، لنگرود)، استان مازندران ۱۰ پست (فرح آباد، چپکرود جویبار، پارکینگ ۳ بابلسر، پارک لاله فریدونکنار، پلاژ دارایی محمود آباد، ایزدشهر نور، طرح شهرداری نور، سی سنگان نوشهر، ولی آباد تنکابن، ساحل طلایی رامسر) و استان های خوزستان یک پست شهرستان شوشتر، سیستان و بلوچستان یک پست (چابهار ساحل تیس)، آذربایجان غربی یک پست (ساحل دریاچه ارومیه) و جزیره کیش یک پست (پلاژ آقایان) به ارائه خدمات امداد و نجات ساحلی و دریایی به مسافران تابستانی خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: علاوه بر این ۲۵ پست موقت، تعداد ۲۰ پایگاه ثابت امداد و نجات ساحلی و دریا نیز در حال فعالیت در سواحل کشور هستند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تقویت منابع موجود پایگاههای ساحلی، فعال سازی پست های موقت ساحلی در محدوده داخل طرح های سالم سازی، پشتیبانی اورژانس در انتقال مصدومان سواحل کشور به نزدیک ترین مرکز درمانی در صورت درخواست دستگاه ذیربط، پشتیبانی امداد هوایی آسیب دیدگان ساحلی در محدوده مجاز انجام پرواز های هوایی با درخواست دستگاه های متولی و استفاده از ظرفیت های موجود ساحلی جمعیت هلال احمر به منظور گشت زنی و پیشگیری از بروز حوادث در محدوده داخل طرح های سالم سازی را از وظایف و اقدامات جمعیت هلال احمر طبق دستورالعمل ساماندهی سواحل وزارت کشور در طرح های ساحلی عنوان کرد.
محمدی توضیح داد: تامین امنیت فکری مسافران برای سهولت دسترسی به خدمات امداد و نجات، برقراری ایمنی در سواحل دریا، ایجاد انگیزه و آمادگیهای لازم در عوامل امدادی برای مقابله با حوادث، کاهش تلفات و صدمات ناشی از نبود نیروهای امدادی در لحظههای اولیه حادثه از دیگر اهداف ایجاد و فعالیت این پست های امداد و نجات ساحلی است.
وی گفت: بر این اساس در هر پست امداد ساحلی سه امدادگر و یک راننده به همراه وسایل و تجهیزات پزشکی و دارویی شامل یک دستگاه آمبولانس، جلیقه و حلقه نجات، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، برانکارد تاشو و ریلی، کپسول اکسیژن، کیف کمک های اولیه و سایر ملزومات مورد نیاز، با توجه به تجربیات گذشته در جهت به حداقل رساندن تعداد غرق شدگان آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران تابستانی هستند.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.
منبع: ایرنا