کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

جلسه غیرعلنی مجلس برای نحوه بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران؛ آیا تاجگردون ماندنی می‌شود!؟

  • کد خبر: ۳۳۴۱۳
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
  • ۱
جلسه غیرعلنی مجلس برای نحوه بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران؛ آیا تاجگردون ماندنی می‌شود!؟
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای نحوه بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، جلسه غیرعلنی مجلس دقایقی پیش برای بررسی نحوه اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران آغاز شد و در حال برگزاری است.
 
ماجرای تاجگردون پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی داغ شد. زمانی‌که در شبکه‌های اجتماعی او را متهم به رانت‌خواری، باند بازی و فامیل بازی کردند. ادعا‌های زیادی علیه این نماینده مجلس مطرح شد. بسیاری تصور می‌کردند او از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شود. اتفاقی که ابتدا رخ داد، اما با اعتراض تاجگردون شورای نگهبان رای خود را تغییر داد و او را تائید صلاحیت کرد.

به نوشته فرارو، تاجگردون در زمان تبلیغات انتخاباتی با تشکیل کمپینی بزرگ و ریخت و پاش‌های عجیب و غریب خبرساز و موج منفی گسترده‌ای علیه او ایجاد شد، اما همه این‌ها باعث نشد که مردم گچساران به او رای ندهند. او نزدیک به ۴۰ هزار رای کسب کرد که البته رای زیادی نبود، اما برای سومین پیروزی تاجگردون در انتخابات مجلس کافی بود.

آغاز حاشیه‌ها بر سر اعتبارنامه ۳نماینده

اماواگر‌ها درباره اعتبارنامه‌ها از چند هفته قبل از افتتاح مجلس شروع شد. حسین محمدصالحی‌دارانی، کاظم دلخوش و غلامرضا تاج‌گردون، نمایندگانی بودند که اعتبارنامه‌هایشان از صافی شعب پانزده‌گانه رد نشد و برای بررسی بیشتر به کمیته تحقیق رفت. محمدصالحی، نماینده فریدن و فریدون‌شهر است که زهره الهیان، نماینده تهران، به اعتبارنامه او به‌دلیل داشتن حکم قضایی اعتراض کرد. البته چند روز بعد، اعتبارنامه نماینده فریدون‌شهر تایید شد و محمدصالحی هم نماینده تهران را به قیامت واگذار کرد.
 
کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا، هم که اعتبارنامه‌اش با اعتراض روح‌ا. نجابت و زاکانی با استدلال زمین‌خواری روبه‌رو شده بود، درنهایت بعد از استعلام از سازمان آب و محیط‌زیست تایید شد. در میان سه پرونده مطرح‌شده، موضوع اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون از آن پرونده‌های جنجالی بود که هرچند آخر و عاقبتش مانند پرونده‌های دیگر به صلح و صفا ختم شد، تا رسیدن به این نقطه، تقریبا یک فیلم‌نامه کامل درباره آن به نمایش گذاشته شد.

جدال آیین‌نامه‌ای

بمب خبری مجلس یازدهم روز دوشنبه بعد از آخرین جلسه شعبه۱۲ منفجر شد و آن، تایید اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون بود. اما با این حال کلاف اعتبارنامه نماینده گچساران پیچیده‌تر شد و به نظر می‌رسد مجلس یازدهم، عزمش را جزم کرده است تا تاج‌گردون در مجلس نباشد.
 
تاجگردون در گفت‌وگو با شرق گفته است: ریشه گزارش‌های محلی مطرح شده بیشتر از یک سال و شاید به اندازه عمر من باشد. اگر نگاه کنید در این گزارش‌ها از پدربزرگ من شروع کردند تا امروز. چند روز پیش پاسخ مجددم را که خواندم، دیدم در گزارش دوم از پدربزرگ پدرم نیز نام برده شده است.

من تعجب می‌کنم از نمایندگان معترض که اصلا چرا چنین مطالبی را امضا می‌کنند و ارائه می‌دهند. مطالبی که بسیار عجیب است. پدربزرگ من ۱۲۹۰ فوت کرده است و پدرم متولد حدود ۱۲۸۰ است. وقتی در جلسه درباره پدربزرگم صحبت کردند، گفتم ایشان بیش از صد سال پیش فوت کرده است. یک داستانی تعریف کردند و من به آن‌ها پاسخ دادم. بار دیگر رفتند بررسی کردند و کسی که به آن‌ها اطلاعات می‌دهد و ریشه محلی نیز دارد، درباره پدربزرگ پدرم داستانی را گفته است. گفته پدربزرگ پدرش احتمالا در حدود سال ۱۲۴۰ کسی را می‌کشد و پس از آن اتفاقاتی رخ می‌دهد. خلاصه داستان به حدود ۱۵۰ سال پیش بازگشته و من تعجب می‌کنم از افراد تیزهوش سیاسی که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند و در گزارش رسمی که علیه من به کمیسیون تحقیق دادند، پای این مطالب را امضا می‌کنند.

او اضافه کرده است: در کلیپ آقای زاکانی نوشته شده بود ارتباط با ساواک. هر‌کس این را می‌دید، فکر می‌کرد مقصود من هستم. در‌حالی‌که درباره پدرم این حرف را زدند که البته صحت ندارد. من ۱۲ سالم بود که انقلاب شد. ۱۵ سالم بود که جبهه رفتم. ۱۶ سالم نبود که جانباز شدم و تا امروز به فعالیت ادامه دادم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
آقای کاظم خاوازي وزیر جهاد کشاورزی امروز و معاون سابق محمود حجتی اتاقی در مرکز آموزش کشاورزی استان تهران در چهار راه استانبول و نزدیک به مجلس شورای اسلامی توسط آقای عباس صلاحی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران و همشهری و دوست آقای غلامرضا تاجگردون مخصوص پذیرایی و تطمیع نمایندگان مجلس نهم و دهم تدارک ديده بودند که با کنار رفتن تاج گردون آن اتاق نیز از سکه افتاد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->