کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

اعتبارنامه غلامرضا تاجگرون رد شد

  • کد خبر: ۳۳۴۱۶
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
اعتبارنامه غلامرضا تاجگرون رد شد
اعتبارنامه غلامرضا تاجگرون، نماینده منتخب گچساران در مجلس یازدهم با رای ۱۲۸ نماینده رد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در دستور جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت که نمایندگان با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ رای ماخذه به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید.
 

روز چهارشنبه ۱۸ تیر، رییس مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه غیرعلنی اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران مورد بررسی قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی در توضیح جلسه غیرعلنی اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی امروز از ساعت ۸:۱۰ آغاز شد بحث ما درباره‌ی اعتبارنامه آقای تاجگردون بود.

وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان معترض به اعتبارنامه مباحث خود را در ۱۵ دقیقه بیان کردند و آقای تاجگردون هم در فرصت ۳۰ دقیقه خود بیانات‌شان را عنوان کردند تا نمایندگان در جریان باشند. اکنون مجلس شورای اسلامی وارد بررسی گزارش کمیسیون تحقیق در این باره می‌شود.
 
قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در این باره می‌گوید:

«ماده ۳۲- چنانچه کمیسیون تحقیق، اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تأیید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد گزارش آن حداکثر به مدت پانزده دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می‌شود. نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش توسط کمیسیون رد شده است حداکثر به مدت سی دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند، ضمن اینکه می‌تواند بخشی از وقت خود را حداکثر به دو نفر از نمایندگان واگذار کند، سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می‌شود، چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.»

کمیسیون تحقیق پیش از این اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرده بود.
 

اعتبارنامه منتخب گچساران دقایقی پیش به رای نمایندگان گذاشته شد و گزارش کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در دستور کار جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در همین رابطه حجت‌الله فیروزی سخن‌گوی کمیسیون تحقیق ضمن ارائه‌ی گزارش کمیسیون تحقیق اظهار کرد: در اجرای ماده ۳۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی جهت رسیدگی به کمیسیون تحقیق ارجاع شده بود و در  دستور کار رسیدگی کمیسیون قرار گرفت و طی جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط موارد ارائه شده از سوی معترضین مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ مفاد چند نامه شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موارد مطروحه در این شورا اعتبارنامه ایشان در جلسه سوم تیرماه سال ۱۳۹۹ کمیسیون تحقیق با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه گزارش کمیسیون تحقیق در مورد این اعتبارنامه به رای گذاشته شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: براساس آیین‌نامه رای‌گیری با برگه مخفی انجام می‌شود.

امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: ورقه مخصوص رای‌گیری بین نمایندگان توزیع می‌شود این رای در واقع درباره گزارش کمیسیون تحقیق در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون است که موافقت با گزارش به معنی تایید اعتبارنامه و مخالفت با گزارش به معنی رد اعتبارنامه است و در غیر این دو حالت رای ممتنع نیز پیش‌بینی شده است.

براین اساس پس از جمع‌آوری برگه‌های رای نمایندگان و شمارش آراء، اعتبارنامه تاجگردون بار دیگر رد شد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->