تمرکز شانزدهمین دوره جشنواره عمار بر روایت تمدنی ایران و غرب انصراف عرفان طهماسبی از سریال «بامداد خمار» | نرگس آبیار به فکر خواننده جدیدی باشد! تئاتر پرتماشاگر مثلث، مهمان شیرازی‌ها شد نگاه تلویزیون به ژانر تاریخ و امنیت | آیا مخاطب هم همراهی می‌کند؟ وقتی بازیگران، کارگردان هم می‌شوند! ژرفای نگاه | نگاهی به نخستین نمایشگاه انفرادی تکتم اکبری در مشهد پیش تولید سریال «کابوس سفید» آغاز شد علّت بستری شدن سعید پیردوست در ICU چیست؟ آخرین خبر‌ها از سریال «پایتخت ۸» اکران فیلم «مجنون» با بازی «بهزاد خلج» عطر ساندرا، روی روسری آبی درخشش سینماگران ایرانی در جشنواره بوسان بیماری مرموز «سلمان خان» بازیگر سینمای هند، چیست؟ فاصله دور سینما از قهرمانان جنگ | درباره ضرورت بازنمایی پرتره شهدای مشهد در قاب سینما مرور تاریخچه صنعت چاپ و نشر در ایران در «جمعه های پردیس کتاب» فیلم سینمایی «بازی را بکش» در راه روسیه نگاهی به نمایشگاه «تهمتنان» در حوزه هنری مشهد درگذشت «سیف‌الله فولادوند» نوازنده موسیقی مقامی لرستان + علت فوت آناهیتا درگاهی با «حراج پایان فصل» به سینما برمی‌گردد
سرخط خبرها

فیلم ترسناک فرار در جدول پربازدید‌های پلتفرم هولو

  • کد خبر: ۳۳۴۵۶۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۴
فیلم ترسناک فرار در جدول پربازدید‌های پلتفرم هولو
فیلم «فرار» با بازی درخشان سارا پالسون در رتبه پنجم جدول پربازدیدترین فیلم‌های هولو قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم «فرار» با بازی درخشان سارا پالسون، بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته و با قرار گرفتن در رتبه پنجم جدول پربازدیدترین فیلم‌های هولو، ثابت کرده است که وحشت ناشی از روابط خانوادگی ناسالم همچنان می‌تواند نفس مخاطب را بند بیاورد.

در حالی که پلتفرم هولول در ماه‌های اخیر تمایل بیشتری به نمایش آثار تاریک و ژانر‌های علمی‌تخیلی و ترسناک نشان داده، فیلم «فرار» به کارگردانی آنیش چاگانتی موفق شده است با استقبال دوباره مخاطبان، به رتبه پنجم جدول ۱۰ فیلم برتر این پلتفرم در ایالات متحده برسد.

چاگانتی که با فیلم موفق و نوآورانه «Searching» در ژانر تریلر شناخته شد، در «Run» روایتی نفس‌گیر و روانشناختی از رابطه پیچیده مادر و دختر ارائه می‌دهد. هرچند «Run» از نظر ساختاری به اندازه «Searching» نوآورانه نیست، اما با ترس‌های روانی عمیق و فضای خفقان‌آور خود، مخاطب را تا پایان میخکوب می‌کند.

روایتی تاریک از مادری کنترل‌گر

در «Run»، سارا پالسون نقش دایان را بازی می‌کند؛ مادری مجرد که دخترش، کلویی (با بازی کیرا آلن)، را پس از تولدی نارس و همراه با مشکلات پزشکی بزرگ می‌کند. کلویی که حالا به سن دانشگاه رسیده، در تلاش برای مستقل شدن با موانعی عجیب و پاسخ‌ندادن دانشگاه‌ها روبه‌رو می‌شود. کشف یک بطری دارو توسط کلویی، زنجیره‌ای از افشاگری‌ها را آغاز می‌کند که به تدریج چهره واقعی دایان را نمایان می‌سازد.

در ابتدا، رفتار‌های کنترل‌گرایانه دایان به ظاهر نوعی مراقبت دلسوزانه از فرزند بیمار به نظر می‌رسد: پرورش سبزیجات در خانه، آموزش در منزل، و مراقبت‌های پزشکی منظم. اما به‌مرور، این رابطه به شکلی ترسناک و بیمارگونه تغییر مسیر می‌دهد و کلویی مجبور می‌شود برای نجات خود، با شرایطی نفس‌گیر و تهدیدآمیز دست‌وپنجه نرم کند.

اجرا‌های درخشان و فضاسازی نفس‌گیر

با وجود آن‌که روند داستان تا حدی قابل پیش‌بینی می‌شود، «Run» به لطف بازی‌های قوی، به‌ویژه از سوی پالسون و آلن، و همچنین جزئیات دقیق و نگاه روان‌شناختی، موفق به خلق تجربه‌ای تاثیرگذار شده است. تنش میان دو شخصیت اصلی تا لحظه‌ای از رهایی و آرامش ادامه دارد و فیلم با جزئیات بصری و بیان‌های چهره‌ای، موفق به ساخت فضایی وهم‌آلود و هشداردهنده درباره سوءاستفاده والدین می‌شود.

فیلم «Run» نمونه‌ای موفق از یک تریلر روانشناختی است که ضمن پرداختن به مسئله‌ای اجتماعی و خانوادگی، تماشاگر را با ضرب‌آهنگی تند و تعلیقی بالا درگیر خود نگه می‌دارد. این فیلم اکنون یکی از پربحث‌ترین آثار Hulu است و موفقیت مجدد آن نشان می‌دهد که داستان‌های تاریک، همچنان جایگاه پررنگی در سلیقه مخاطبان دارند.

منبع: سلام سینما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->