رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

پاسخ عضو هیئت رئیسه مجلس به گمانه‌زنی‌ها درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

  • کد خبر: ۳۳۵۰۸
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
پاسخ عضو هیئت رئیسه مجلس به گمانه‌زنی‌ها درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی در مورد قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین خواستار نظارت هیأت رئیسه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شفافیت مذاکرات شد. عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به او گفت: هنوز پیش‌نویسی از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین تهیه نشده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی در اخطاری گفت: براساس این اصل عهدنامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. شرایط سخت کشور را می‌دانیم. در این شرایط، اما نباید بُعد نظارتی مجلس فراموش شود. این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر بستن قرارداد ۲۵ ساله با چین مطرح می‌شود که آقای ظریف هم آن را تکذیب نکرده‌اند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس یازدهم ضمن انتقاد از سند برجام گفت: زمانی که می‌خواستند برجام را تصویب کنند می‌گفتند مردم مشکل اقتصادی دارند و ما باید برجام را تصویب کنیم تا مشکل مردم حل شود. هم اکنون به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد اشکالات مذاکره قبلی را جبران کند، یعنی می‌خواهد بگوید با بستن قرارداد جدید مشکلات را حل می‌کند.

صباغیان خواستار نظارت مجلس بر مذاکرات بین ایران و چین شد و گفت: نباید این مذاکرات به گونه‌ای باشد که آقای ظریف جام را حاضر کنند و ما آن را در ۲۰ دقیقه سر بکشیم. خواهش من از هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این است که به این موضوع ورود کنند. مبادا برجام دیگری به ما تحمیل شود. موضوع این قرارداد‌ها باید شفاف باشد.

صباغیان در پایان تذکر خود گفت: مجلس این روز‌ها هر کاری انجام می‌دهد به جز پرداختن به معیشت و اقتصاد مردم. تنها چیزی که فراموش شده است همین نکته است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به تذکر محمدرضا صباغیان در خصوص گمانه‌زنی‌هایی در مورد قرارداد بین ایران و چین گفت: دوستانی که مثل شما در مجلس دهم بودند می‌دانند که یک پای ارتباط جدید ما با کشور چین، ریاست مجلس وقت بود. ایشان به نمایندگی از نظام این موضوع را پیگیری می‌کردند. بحث قرارداد ۲۵ ساله هنوز جای کار دارد به این معنا که به جمع‌بندی نرسیده و هنوز پیش‌نویس آن تهیه نشده تا در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با بیان اینکه مقامات عالی نظام در حال رصد مذاکرات هستند، گفت: زمانی که این قرارداد یا گفتگو‌ها به نقطه اطمینان بخشی برسد حتما در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. دوستان ما از کمیسیون اقتصادی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این جلسات حضور داشته‌اند.

قاضی‌زاده در خصوص پرداختن مجلس به کار‌های اقتصادی و تذکر صباغیان بافقی در این مورد گفت: حرف شما در این زمینه دقیق است، اما جلساتی که ما با وزرای مختلف داشته‌ایم در راستای اقتصاد و معیشت مردم بوده است. کمیسیون‌های اقتصادی ما هم اکنون به شدت فعال هستند و جلساتی با مسئولان ذیربط داشته‌اند. از طرف کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش‌هایی تهیه شده که به زودی در صحن قرائت می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->