پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهترین‌های سینمای کره

  • کد خبر: ۳۳۵۹۸
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
بهترین‌های سینمای کره
چند پیشنهاد ساده، ولی درجه‌یک از سینمای کره‌جنوبی برای شما که شاید دلتان بخواهد وارد این دنیای جدید شوید.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز – زمینه‌سازی برای موج نوی سینمای کره‌جنوبی از میانه دهه ۹۰میلادی کلید خورد. وزارت فرهنگ کره سرمایهگذاری عظیمی را در عرصه سینما و تلویزیون با هدف جهانیشدن آغاز کرد. این زمینه‌چینی‌ها درنهایت در سال ۱۹۹۹ جواب داد و فیلم‌هایی مثل «شیری»، «سیلمیدو» و «منطقه امنیتی مشترک» توانستند در کره‌جنوبی بیش از «تایتانیک»، «هری پاتر» و «ماتریکس» مخاطب جذب کنند. ساخت فیلم «پیرپسر» در سال ۲۰۰۳ درهای بازارهای جهانی را برای سینمای کره باز کرد. این فیلم برنده جایزه ویژه هیئت‌داوران کن شد و نامزد نخل طلا هم بود. از این پس با وجود اینکه قانون اکران ۱۴۶روزه در سینمای کره لغو شد و به ۷۳روز کاهش یافت، مخاطب سینمای این کشور هر روز در حال افزایش است و در سال۲۰۱۸ گردش مالی داخلی سینمای کره به رقم ۲۱۶میلیون دلار در سال رسید. در ادامه به معرفی برخی از موفقترین آثار سینمای کره‌جنوبی می پردازیم.
 

پیرپسر (Old boy)

بهترین‌های سینمای کره

 
پیرپسر به کارگردانی پارک چان ووک داستان یک انتقام سخت و تصورنشدنی است. مردی در شب تولد دخترش ربوده می‌شود و بدون آنکه علتش را بداند ۱۵سال در حبس آدم‌ربایان می‌ماند. در این مدت همسرش به قتل میرسد و او به‌عنوان مظنون اصلی مطرح می‌شود. بعد از گذشت ۱۵سال، ناگهان آدم‌ربایان او را بالای ساختمانی با پول زیاد و لباس‌های شیک رها می‌کنند. حالا او مانده و ۱۵سال عمر تلف‌شده که نمی‌داند چرا از او دریغ شده است. تنها سرنخی که دارد، طعم غذایی است که ۱۵سال به خوردش داده‌اند. از اینجا نبرد او برای انتقام گرفتن آغاز می‌شود. پارک چان ووک ۲ فیلم دیگر هم به نامهای «هم‌دردی با بانوی انتقام» و «هم‌دردی با آقای انتقام» دارد که در کنار «پیرپسر» به عنوان سه‌گانه انتقام شناخته می‌شوند. فیلم «تشنگی» به کارگردانی او نگاهی نو به خون‌آشامها دارد و فیلم «خدمتکار» هم از آثار موفق اوست.
 
 

انگل (Parasite)

بهترین‌های سینمای کره
 
انگل فیلمی در ژانر کمدی سیاه به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون هو است که در سال۲۰۱۹ منتشر شد و توانست ۴جایزه اسکار را در رشتههای بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه ارجینال، بهترین طراحی تولید و بهترین فیلم خارجی‌زبان از آن خود کند. به این اعتبار شاید انگل که ۲۵۵جایزه بین‌المللی گرفته است، پرافتخارترین فیلم کره‌جنوبی باشد. انگل که تاکنون ۲۵۴میلیون دلار فروخته است، داستان یک خانواده شیاد را روایت می‌کند که سعی دارند یک خانواده پولدار را تلکه کنند. فیلم تصویر جذابی از زندگی انگلوار این طبقه فرودست ارائه می‌دهد. از دیگر فیلم‌های موفق بونگ جون هو میتوان به «خاطرات قتل» محصول۲۰۰۳ اشاره کرد که درباره نخستین قاتل سریالی تاریخ کره ساخته شده است. فیلم‌های «مادر»، «اوکجا» و «توکیو» از دیگر فیلم‌های مطرح اوست.
 
 

من شیطان را دیدم (I saw The Devil)

بهترین‌های سینمای کره
 
این فیلم که در سال۲۰۱۰ توسط کیم جی وون ساخته شده، درباره کیم سو هیون، افسر امنیتی جوانی است که همسر باردارش توسط یک قاتل روانی به نام کیونگ چول بهطرز فجیعی به قتل میرسد و تکهتکه میشود. او تصمیم میگیرد خودش وارد عمل شود و به بدترین شکل ممکن از قاتل انتقام بگیرد. بازسازی فیلم ترسناک مشهور «دو خواهر» هم از آثار شاخص اوست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->