قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو بلاتکلیف ماند گل تازه زعفران در خراسان رضوی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۱۶ مهر ۱۴۰۴)‌ پیش‌بینی بانک آمریکایی از قیمت عجیب طلا در سال آینده میلادی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران: مشترکان پرمصرف منتظر قبض‌های میلیونی باشند تغییر جهت بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ مهر ۱۴۰۴) راهنمای جامع خرید انواع تسمه نقاله شکاف عرضه‌وتقاضای نقره ۵ساله شد | اصلاح قیمت نقره در راه است؟ علت گران‌شدن قیمت میوه چیست؟ | رئیس اتحادیه: مقصر میوه‌فروش نیست سهمیه سوخت وسایل نقلیه فرسوده تغییر می‌کند فروش فوری سایپا از روز (یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + بخشنامه دلار در یک‌قدمی ۱۱۴ هزار تومانی شدن (۱۶ مهر ۱۴۰۴) حذف ۴ صفر تأثیری بر تورم یا رشد اقتصادی ندارد بازی مافیا - شهروند در بازار کالا‌های اساسی نرخ جدید بنگاه‌های املاک مشخص شد | تعرفه ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول چقدر است؟ قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز (چهارشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) + لینک پخش زنده واریز بیش از ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی دینار عراق در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ارز ترجیحی؛ زمینه ساز  رانت و  فساد  مخارج مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی | از درآمد پایدار شهرداری تا سلامت و ترمیم حقوق بازنشستگان قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | اختلاف ۲۰ هزار تومانی قیمت سیب‌زمینی در تره‌بار و سطح شهر طلا در مشهد دوباره در مدار صعود قرار گرفت | ورود دوباره طلا به کانال ۱۱ میلیونی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ مقصد اصلی زعفران صادراتی ایران کدام‌اند؟ | زعفران‌های صادرشده به چین تقلبی بودند؟ سکه پیش‌فروشی ۱۲ میلیون ارزان‌تر از بازار آزاد فروش رفت طلای ۴ هزار دلاری | قیمت جهانی طلا امروز (۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد انتقال ریسک به بازار سهام؛ بورس در یک قدمی ۳ میلیون واحدی تولید صنایع افزایش یافت | زارعی سخنگوی وزارت صمت شد طلای جهانی در آستانه رکورد ۴ هزار دلاری پیش‌بینی بورس در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

گلایه کامیون‌داران، از افزایش تورم در برابر درآمد ثابت تا نبود حمایت‌های اجتماعی و بازنشستگی

  • کد خبر: ۳۳۵۹۸۷
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۸
گلایه کامیون‌داران، از افزایش تورم در برابر درآمد ثابت تا نبود حمایت‌های اجتماعی و بازنشستگی
قیمت تجهیزات و وسایل نقلیه مانند لاستیک و روغن، به طور مداوم در حال افزایش است. این افزایش قیمت‌ها در حالی است که درآمد رانندگان ثابت مانده است و بسیاری از کامیون‌داران به دلیل این مشکلات تحت فشار مالی قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، از اوایل خرداد ماه کامیون‌داران کشور دست به اعتراض در برخی از شهر‌های کشور زده‌اند. اعتراضات آنها سروصدای بسیاری به پا کرده و بسیاری از مسئولان به آن واکنش نشان دادند. سخنگوی دولت نیز به تازگی اعلام کرد که دولت خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات صنفی کامیون‌داران می‌داند.

سه نرخی شدن گازوییل، افزایش قیمت بیمه تأمین اجتماعی، نبود نظارت بر هزینه‌های تعمیر کامیون و قطعات یدکی، گرانی لاستیک و روغن، ناامنی، گرانی قطعات کامیون، هزینه سنگین بیمه، کرایه‌های پایین و فشار‌های سنگین معیشتی و در کل افزایش هزینه‌های کامیون‌داران از جمله مهم‌ترین دلایل این اعتراضات است.

تعدادی از کامیون‌داران در رابطه با مشکلات کار خود توضیح دادند: یکی از مشکلات اصلی، سختی کار و دشواریِ شرایطِ کار و زندگی است. رانندگی به عنوان یک شغل خطرناک شناخته می‌شود و کامیون‌داران به طور مداوم در معرض خطرات جاده‌ای و شرایط جوی قرار دارند. در کشور‌های پیشرفته، قوانین و حمایت‌های بیشتری برای رانندگان وجود دارد، اما در کشور ما این قوانین به درستی اجرا نمی‌شود و امکانات لازم برای استراحت و ایمنی رانندگان فراهم نیست.

پذیرش سختی کار و امکان بازنشستگیِ پیش از موعد از دیگر خواسته‌های رانندگان کامیون است. آنها می‌گویند: این درخواست بار‌ها در مجلس مطرح، اما هر بار با آن مخالفت شده است.

کامیون‌داران می‌گویند: بخش قابل توجهی از درآمد ما صرف پرداختِ حق بیمه می‌شود، اما نه از خدمات درمان بیمه اجتماعی به اندازه‌ای که باید بهره می‌بریم و نه در زمان بازنشستگی، مستمری راضی کننده است و کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد. بسیاری از بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی به خوبی تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد و این موضوع باعث افزایش فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها می‌شود.

این رانندگان می‌گویند: قیمت تجهیزات و وسایل نقلیه مانند لاستیک و روغن، به طور مداوم در حال افزایش است. این افزایش قیمت‌ها در حالی است که درآمد رانندگان ثابت مانده است و بسیاری از کامیون‌داران به دلیل این مشکلات تحت فشار مالی قرار دارند. به عنوان مثال، هزینه لاستیک خودرو از ۱۵ میلیون تومان در سال گذشته به ۳۰ میلیون تومان در حال حاضر افزایش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد. این افزایش هزینه‌ها در کنار عدم تغییر درآمد، وضعیت معیشتی کامیون‌داران را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. این در حالی است که بسیاری از راننده‌ها به دلیل خرید قسطی خودرو تحت فشار مالی هستند. بسیاری از خودرو‌ها خارجی هستند و با افزایش نرخ دلار، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

یکی از چالش‌های اصلی کامیون‌داران، هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیر خودروهاست. خودرو‌های قدیمی و کهنه به دلیل استهلاک و خرابی‌های بیشتر، هزینه‌های بیشتری را به رانندگان تحمیل می‌کنند. همچنین، خرید خودرو‌های جدید نیز نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است، به طوری که قیمت خودرو‌های نو به بیش از ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار می‌رسد. یعنی یک کامیون‌دار بین ۸ تا ۱۲ میلیارد سرمایه خود را وارد جاده‌های ناایمن می‌کند و با آن کارِ سخت، درآمد ناچیزی نصیبش می‌شود.

آنها به وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات خود اشاره می‌کنند و می‌گویند: هر چند سال یک بار شاهد اعتراض و مطالبه‌گری کامیون‌داران هستیم، اما تا امروز اقدامات مؤثری برای حل این معضلات صورت نگرفته است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->