تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

«سینما ماشین» در مشهد چه زمانی اجرا می‌شود؟

  • کد خبر: ۳۳۹۸۹
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
«سینما ماشین» در مشهد چه زمانی اجرا می‌شود؟
درحالی امروز، ۲۲ تیرماه، مدیر اجرایی طرح «سینما ماشین» تهران در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌ها بیان کرد، مصمم است با وجود بازگشایی سالن‌های سینما، طرح «سینما ماشین» را به‌عنوان تجربه‌ای متفاوت از مواجهه مخاطب با فیلم ادامه دهد که اولین تجربه مشهد از اجرای طرح «سینما ماشین» همچنان ناکام مانده است.
امیری-به گزارش شهرآرانیوز، پیش از این قرار بود طرح «سینما ماشین» مشهد ۲۲ خردادماه در میدان سپاد (بهارستان) و با فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا اجرا شود. این خبر در فضای مجازی منتشر شد و تعداد زیادی از همشهریان برای خرید بلیت اقدام کردند، اما موفق نشدند بلیت تهیه کنند. بعد متوجه شدیم این طرح اصلا در مشهد به مرحله اجرا نرسیده است. این درحالی بود که در پایتخت از «سینما ماشین» استقبال نسبی شده است و مردم آن را به‌عنوان تجربه‌ای نو از تماشای فیلم پذیرفته‌اند.
 

اجرانشدن طرح «سینما ماشین» مشهد درحالی رخ داده است که سینما‌های مشهد در شرایط کنونی بسیار کم مخاطب هستند و با اوج گرفتن دوباره کرونا، مردم از بازگشایی سینما‌ها استقبال نکرده‌اند. مردم با اینکه دل‌تنگ نشستن مقابل پرده سینما هستند، به‌دلیل نگرانی از سلامت خود ترجیح می‌دهند در خانه بمانند. انتشار فیلم‌ها و خبر‌ها از ضدعفونی‌کردن سینما‌ها و حتی دعوای بین سینماداران و شورای اکران برای اکران فیلم‌های پرمخاطب هم نتوانست تعداد شایان توجهی از مردم را به سینما‌ها بکشاند. این وضعیت سبب شده بود مردم از انتشار خبر اجرای طرح «سینما ماشین» در مشهد خوش‌حال شوند، زیرا می‌توانستند در محیط اختصاصی خودرو خود به تماشای فیلم بنشینند.

در حقیقت تماشای فیلم در «سینما ماشین» تجربه‌ای بسیار متفاوت در مواجهه مخاطب با فیلم است. تماشاگر در حالی که داخل خودرو خود نشسته است، با صدایی که از ماشین دریافت می‌کند و نه آن صدای دالبی که در سینما به آن عادت کرده بود، فیلم را تماشا می‌کند. این تجربه بسیار متفاوت با آن چیزی است که در سینما با آن روبه‌رو هستیم و می‌دانیم «سینما ماشین» جایگزین کاملی برای سینما نیست، با این حال می‌تواند در شرایط کنونی جایگزین مناسبی باشد برای حفظ رابطه مخاطب با سینما.
 
 

چرا «سینما ماشین» در مشهد اجرا نشد؟

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره علت اجرانشدن طرح «سینما ماشین» در مشهد توضیح می‌دهد: این طرح قرار بود در محدوده سپاد مشهد اجرا شود، اما از آنجا که زیرساخت‌هایش مهیا نبود، مدیر طرح موفق نشد مجوز‌های لازم برای اجرا را دریافت کند.

به گفته محمدرضا محمدی، قرار شده است مؤسسه مجری طرح مدارک خود را تکمیل و سپس طرح را اجرا کند.
 
 

۵ تقاضا برای اجرای «سینما ماشین» در مشهد و طرقبه و شاندیز

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از ۵ درخواست برای اجرای طرح «سینما ماشین» در مشهد، طرقبه و شاندیز خبر می‌دهد. به گفته محمدی یکی از این طرح‌ها، پروژه‌ای مشترک بین شهرداری و یکی از نهادهاست و تعدادی هم در طرقبه و شاندیز برای احداث «سینما ماشین» تقاضا داده‌اند.

محمدی با بیان اینکه اجرای طرح «سینما ماشین» در شرایط کنونی از نظر رعایت مسائل ایمنی چیزی شبیه به تأسیس سینماست، می‌گوید: درخواست‌کنندگان باید تمام شرایط ایمنی را که در کمیسیون ۵ آمده است، رعایت کنند. ما مدارکی از جمله موافقت پلیس راهور و نظر آتش‌نشانی را از درخواست‌کنندگان می‌خواهیم.

به گفته محمدی درخواست‌کنندگان پس از ارائه این مدارک و دریافت مجوز با مالک فیلم ارتباط برقرار می‌کنند و می‌تواند طرح را اجرا کنند.
 

از اجرای «سینما ماشین» در مشهد استقبال می‌کنیم

 

«ما از اجرای طرح «سینما ماشین» در مشهد و شهرستان‌های اطراف استقبال می‌کنیم، زیرا، چون این طرح در فضای باز اجرا می‌شود، می‌توان بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.»

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی با بیان این مطلب اضافه می‌کند: بنابراین پیگیر اجرای این طرح هستیم، به‌شرطی که زیرساخت‌ها مهیا باشد و در شرایط کنونی برای مردم مشکل‌ساز نشود.

به گفته محمدی این طرح نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین سینما در شرایط کنونی باشد، زیرا در نهایت ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر در هر اکران می‌توانند فیلم را تماشا کنند. از نظر صدا و تصویر هم کیفیت قابل مقایسه با سینما نیست. با این حال در شرایط کنونی می‌تواند تجربه خوبی برای مخاطبان باشد.
 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->