جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

آشتی با سینما در کوه‌پارک

  • کد خبر: ۳۵۸۳۱
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
آشتی با سینما در کوه‌پارک
در مشهد از همان ابتدا ایده برگزاری سینماماشین در چندین نقطه شهر مطرح شد، اما درنهایت راه به جایی نبرد و طرح ‌هایی هم که گروه‌های دیگر برای اجرای سینما ماشین اجرایی کردند، نتوانست مخاطبان را همراه کند. حالا، اما انگار یک موقعیت مکانی در کوه پارک شرایط را برای سینما ماشین مشهدی‌ها تغییر داده است.
گروه فرهنگ | شهرآرانیوز- کرونا که آمد، همه‌چیز را به هم ریخت و خراب کرد. از وقتی کرونا آمده است، دیگر سالن‌های سینما پر نمی‌شوند و مردم برای فیلم دیدن رغبت چندانی به خرج نمی‌دهند. معلوم نیست کی حال و روز سینما‌های شهرمان مثل قبل می‌شود و دوباره دومین شهر سینمایی کشور به روز‌های اوج فروش خود بازمی‌گردد. از همان ماه‌های نخستین ورود ویروس به ایران، ایده برگزاری سینماماشین در کشور مطرح و حتی در بسیاری از شهر‌ها نیز اجرا شد. البته به دلیل استقبال نکردن مردم از این طرح بسیاری از سینماماشین‌ها در کشور تعطیل شدند، اما بد نیست بدانیم که تاریخچه راه‌اندازی سینما‌ماشین در دنیا به سال ۱۹۳۳ میلادی برمی‌گردد.
 
در این نوع از سینما مردم در فضای باز ماشین‌هایشان را پارک می‌کنند و از داخل خودرو به تماشای فیلم روی پرده که جلو آن‌ها تعبیه شده می‌نشینند. این نوع از سینما که اوایل راه‌اندازی‌اش با استقبال همراه شده بود، در ادامه کم‌کم از رونق افتاد و مردم ترجیح دادند در همان فضای سینما و با صدا و تصویر بهتر فیلم‌های دلخواهشان را ببینند. در مشهد هم از همان ابتدا ایده برگزاری سینماماشین در چندین نقطه شهر مطرح شد، اما درنهایت راه به جایی نبرد و طرح‌هایی هم که گروه‌های دیگر برای اجرای سینما ماشین اجرایی کردند، نتوانست مخاطبان را همراه کند. حالا، اما انگار یک موقعیت مکانی متفاوت شرایط را برای سینماماشین مشهدی‌ها تغییر داده است.


پلان اول

کوه‌پارک مشهد یک هفته‌ای می‌شود که برای استفاده مردم بازگشایی شده است. مکانی منحصربه‌فرد که در همین مدت کوتاه هم توانسته است در یک فضای باز خانواده‌ها را دور هم جمع کند. انتهای دلاوران حالا کم‌کم دارد به پاتوق بزرگ مشهدی‌ها تبدیل می‌شود تا خیلی راحت دست از مسافت‌های طولانی‌تر برای رفتن به طرقبه و شاندیز بردارند و به یک تفرجگاه جدید رهسپار شوند. این کوه‌پارک علاوه بر موقعیت خاصش، با برنامه‌های جانبی می‌تواند شرایط جدیدی را برای یک تفریح خانوادگی رقم بزند. هنوز کووید ۱۹ روزگارمان را عادی نساخته است، اما می‌توان از همین فرصت کوتاه هم برای تفریح در کنار خانواده با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی استفاده کرد.


پلان دوم

سرانجام سینماماشین در موقعیت متفاوتی بر فراز کوه‌های مشهد راه‌اندازی شد. آن‌طور که محمد‌محسن مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، خبر داده، از روز پنجشنبه سینماماشین در این منطقه آغاز به کار کرده است. پروژه‌ای که احتمالا بر خلاف موقعیت‌های قبلی، با استقبال مردم رو‌به‌رو خواهد شد. سینماماشینی که بر اساس آنچه در سایت سینماتیکت اعلام شده، در ۳ موقعیت تهران و دیگرشهر‌هایی همچون کرج و قزوین در حال فروش بلیت است و حالا مشهد بعد از منطقه سپاد که انگار دستاورد چندانی نداشته، قرار است به چرخه رقابت با دیگر سینماماشین‌ها بپردازد.


پلان سوم

سینماماشین‌های کشور حالا فیلم‌های متعددی را برای سلیقه‌های گوناگون به‌روی پرده برده‌اند. طبق آنچه اعلام شده است، در ساعت‌های ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳ فیلم «خروج» حاتمی‌کیا و فیلم خارجی «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندس اکران می‌شود. علاوه بر این‌ها، سریال «آقازاده» هم به نمایش درخواهد آمد تا علاقه‌مندان به سینمای خانگی نیز بتوانند به تماشای سریال‌ها و فیلم‌های دلخواهشان در مکانی متفاوت بنشینند. بر اساس آنچه اعلام شده است، قیمت ورود برای هر وسیله نقلیه به تناسب فیلم‌ها تغییر می‌کند و بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است؛ هرچند که در روز‌های گذشته تماشای فیلم برای علاقه‌مندان در این محیط رایگان بود.


پلان آخر

کوه‌پارک مشهد با آن همه حرف‌وحدیث به فضایی نو برای ایده‌های ناب تبدیل شده است و هر از چندگاهی می‌توان به برگزاری پرنشاط برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی در آن منطقه امیدوار بود. حالا تنها باید چشم‌انتظار بود تا این ویروس رخت برگیرد و همه ما خیلی راحت‌تر از قبل بتوانیم تجربه‌های ناب دیگری از این دست را در شهرمان داشته باشیم.
 
 
سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب سبسشبسشب
عکس‌های سینما ماشین «کوه‌پارک»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->