مراقب کلاهبرداران در ثبت‌نام دریافت شناسنامه فرزندان با مادران ایرانی باشید

  • کد خبر: ۳۴۲۲۴
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
مراقب کلاهبرداران در ثبت‌نام دریافت شناسنامه فرزندان با مادران ایرانی باشید
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور از خانواده‌ها خواست تا در ثبت‌نام برای دریافت شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مراقب کلاه‌برداران باشند.

شهرآرانیوز؛ مهدی محمودی با بیان اینکه هرگونه خبر مربوط به ثبت‌نام و دریافت شناسنامه برای قانون تعیین تکلیف فرزندان دارای مادر ایرانی صرفاً از طریق اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام خواهد شد، ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان مادر ایرانی با هدف حفظ کرامت زن ایرانی واصل، و پس از تهیه شیوه‌نامه مراتب به منظور اجرا به استانداری‌ها ابلاغ و صرفا از آن طریق تشکیل پرونده خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هرگونه ثبت نام جهت ارائه اطلاعات مشمولان قانون مذکور برای دریافت شناسنامه تنها از طریق استانداری‌ها اعلام خواهد شد، بنابراین سایر اقدامات از طریق جایگاه‌های غیر تعریف شده مثل کافی نت‌ها و غیره مورد تایید نبوده و برای مراجعان، ابطال مدارک و عدم رسیدگی پرونده از طریق مراجع ذیربط و برای سو استفاده‌کنندگان پیگیرد قانونی، به همراه خواهد داشت.

محمودی افزود: به همین منظور از همه مشمولان قانون تعیین تکلیف فرزندان با مادران ایرانی خواستاریم پیگیری اخبار موضوع مربوطه را تنها از طریق سایت وزارت کشور پیگیری کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->