«بامداد خمار» این هفته (۵ آبان ۱۴۰۴) دوقسمتی منتشر می‌شود تابلوی ناپدیدشده پیکاسو پیدا شد پوریا پورسرخ، هوادار ویژه رئال در جدال با بارسلونا + عکس واکنش متفاوت نوید محمدزاده به ماجرای اخیر وحید هاشمیان + عکس ساعد سهیلی و هستی مهدوی‌فر با «خانم یامامورا» می‌آیند آیا محمدرضا شایع خواننده رپ، مجوز گرفت؟ (۴ آبان ۱۴۰۴) شکست‌های بزرگ دیزنی در گیشه ۲۰۲۵ جزئیات زمان و مکان جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد اشعار شفیعی‌کدکنی به دنیای کودکان رسید سرقت موزه لوور، ایده‌ای برای فیلم جدید جورج کلونی «بچه مردم» رکورد افتتاحیه فیلم‌های نوجوانانه ایران را شکست «راپونزل» به دنیای واقعی می‌آید | نسخه لایو اکشن «گیسوکمند» در راه است «آوای عشق»، صدای وحدت و امید از دل سرود‌های ایرانی برگزاری یادبودی برای زنده‌یاد «ناصر تقوایی» هنرمند باید الهام پذیر باشد | گفت وگو با سروش دستمالچیان، هنرمند نقاش، طراح، کاریکاتوریست و عکاس آغاز مرحله نهایی «قندپهلو» از شبکه نسیم آموزش داستان نویسی | چشم‌های دکمه‌ای من (بخش نهم) مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (دوشنبه، ۵ آبان ۱۴۰۴) «ناتوردشت» راهی بلاروس می‌شود
سرخط خبرها

واکنش رسانه‌های اسپانیایی به سریال «در انتهای شب» آیدا پناهنده

  • کد خبر: ۳۴۳۹۴۰
  • ۱۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۸
واکنش رسانه‌های اسپانیایی به سریال «در انتهای شب» آیدا پناهنده
رسانه‌های اسپانیایی پس از درخشش سریال «در انتهای شب» آیدا پناهنده در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما جوو والنسیا واکنش های مثبتی نسبت به این اثر داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما جوو والنسیا که از ۱۹ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۵ برگزار شد، شاهد درخشش سریال ایرانی «در انتهای شب» محصول فیلم نت به کارگردانی آیدا پناهنده بود؛ اثری که با بازی‌های درخشان پارسا پیروزفر و هدی زین‌العابدین موفق شد جایزه ویژه هیات داوران را برای بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را در بخش سریال‌های این رویداد اروپایی از آن خود کند.

سریال «در انتهای شب» با روایتی ملموس و واقع‌گرایانه از زندگی عاطفی یک خانواده طبقه متوسط، توانست در رقابت با آثار مطرح کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین، نگاه تحسین‌آمیزی از سوی هیأت داوران جشنواره‌ سینماجوو که تمرکز مضمونی آن بر بحران‌های اجتماعی و فرهنگی است، دریافت کند.

حضور موفق سریال «در انتهای شب» در جشنواره «سینما جوو» والنسیا و دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن برای پارسا پیروزفر و هدی زین‌العابدین، گامی مهم در مسیر تثبیت جایگاه سریال های نمایش خانگی ایران در صحنه بین‌المللی است. رسانه‌های اسپانیایی با نگاهی مثبت، این اثر را نمونه‌ای از سینمای آرام، صادقانه و متعهد دانستند که قادر است بدون هیاهو، حرف خود را بزند و شنیده شود.

این سریال که پیش‌تر نیز موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره سریز مانیا فرانسه شده بود، اکنون با دومین حضور بین‌المللی خود، بار دیگر نشان داد که سریال های ایرانی در صورت بهره‌گیری از روایت‌های عمیق و صادقانه، توانایی حضور شایسته در عرصه جهانی را دارند.

رسانه‌ها و برگزارکنندگان جشنواره، انتخاب این سریال را به عنوان بخشی از گفتمان فرهنگی و اجتماعی جشنواره دانسته و آن را در زمره آثاری با رویکرد انتقادی و اجتماعی به جهان امروز معرفی کرده‌اند.

تعدادی از رسانه‌های اسپانیایی در مطالبی به سریال ایرانی «در انتهای شب» محصول فیلم نت پرداخته‌اند.

والنسیا پلازا (Valencia Plaza)

والنسیا پلازا در نقد تحلیلی خود این سریال را به دلیل عمق روانشناختی و اجرای بازیگرانش برجسته دانست:

هیأت داوران، بازی‌های عمیق پارسا پیروزفر و هدی زین‌العابدین را تحسین کردند؛ بازی‌هایی که توانسته‌اند بحران‌های درونی و عواطف سرکوب‌شده یک زوج ایرانی را با بیانی ساده اما قدرتمند منتقل کنند. زبان بصری سریال به حدی تأثیرگذار است که بدون نیاز به ترجمه و شرح اضافی، می‌تواند به راحتی با مخاطبان اروپایی ارتباط برقرار کند.

اروپا پرس (Europa Press)

این رسانه معتبر نیز در گزارشی درباره آثار حاضر در بخش سریال‌های رسمی جشنواره سینما جوو نوشت:

سریال ایرانی «در انتهای شب» با نگاهی دقیق و عمیق به بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه امروز بشری، داستان فروپاشی تدریجی رابطه یک زوج در تهران را روایت می‌کند. این اثر به‌خوبی توانسته در میان مجموعه‌هایی که به معضلات نسل جوان، بحران‌های ارتباطی و هویت می‌پردازند، صدایی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشد.

همچنین مؤسسه فرهنگی والنسیا (Institut Valencià de Cultura - IVC) به عنوان برگزارکننده جشنواره والنسیا در بیانیه رسمی خود آورده است: «جشنواره سینما جوو در چهلمین دوره خود، آثاری را گرد هم آورده که نگاه‌های متفاوت نسل جوان به جهان امروز را منعکس می‌کنند. سریال ایرانی «در انتهای شب» که ماجرای جدایی زوجی در تهران را به تصویر می‌کشد، نماینده این نگاه صادقانه، واقعی و جهانی به چالش‌های انسانی است.

تصویری انسانی از ایران امروز

«در انتهای شب» با پرهیز از اغراق و شعار، به تصویری از ایران امروز دست می‌یابد که هم آشناست و هم جهانی. این سریال بدون نیاز به فضاهای نمایشی پرزرق و برق، از خلال شخصیت‌هایی باورپذیر و موقعیت‌هایی ملموس، پرسشی بنیادین را مطرح می‌کند: «چگونه در جهان پرتنش امروز، می‌توان امید، همدلی و گفت‌وگو را بازسازی کرد؟

در جهانی که بسیاری از رسانه‌ها تصویری کلیشه‌ای یا صرفا سیاسی از جامعه ایران ارائه می‌دهند، این سریال از زاویه‌ای انسانی و هنری به موضوعات مشترک بشری پرداخته و بازتاب رسانه‌ای مثبت آن در اسپانیا، گواهی است بر توانایی هنر ایرانی در عبور از کلیشه‌ها.»

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->