آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

توقف اولین اجرای عمومی تئاتر به‌دلیل اوج‌گرفتن دوباره کرونا

  • کد خبر: ۳۴۴۹۶
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
توقف اولین اجرای عمومی تئاتر به‌دلیل اوج‌گرفتن دوباره کرونا
اجرای عموم نمایش «جمعه سیزدهم» که پس از ۴ ماه تعطیلی تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش، برای اولین بار روی صحنه رفته و قرار بود ۳ هفته در پردیس تئاتر مستقل مشهد اجرا شود، پس از ۲ هفته، متوقف شد.

قاسمی | شهرآرانیوز، اولین تئاتر در مشهد در دوران کرونا، پس از ۴ ماه که از تعطیلی تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش گذشته بود، ۹تیر۹۹ با نمایش «جمعه سیزدهم» نوشته «ژان پیر مارتیز» و به‌کارگردانی امیر هاشمی‌مهر اجرا شد.
نمایش «جمعه سیزدهم» قرار بود ۳ هفته در پردیس تئاتر مستقل مشهد اجرا شود. در آن زمان استقبال خوبی از اجرای این نمایش کمدی شد، به‌گونه‌ای که شب اول نمایش همه بلیت‌ها فروخته شد و هیچ صندلی خالی‌ای در سالن باقی نماند. عوامل نمایش نیز که پس از ۴ ماه وقفه، فقط چند روز تمرین کرده بودند و درست قبل از اولین اجرای عمومی‌شان متوجه توقف همه اجراها در کشور شده بودند، هیجان زیادی برای اجرای نمایش داشتند.

امیر هاشمی‌مهر، کارگردان نمایش، در آن زمان در مصاحبه‌ای با شهرآرانیوز گفته بود: افرادی که از اجرای ما باخبر شده بودند، از اینکه قرار است بعد از چند ماه اضطراب و نگرانی یک نمایش کمدی تماشا کنند، بسیار خوش‌حال هستند و با پیام‌هایشان به ما انرژی می‌دهند.

خودمان اجرای عموم را متوقف کردیم

درحالی که مخاطبان از اجرای نمایش «جمعه سیزدهم» استقبال خوبی کردند، این نمایش فقط ۲ هفته اجرا شد و عوامل این نمایش، جمعه گذشته پس از آخرین اجرا اعلام کردند اجرای نمایش را متوقف کرده‌اند.
هاشمی‌مهر، کارگردان نمایش، با بیان اینکه هفته اول اجرای نمایش بسیار پربار بود و در طول اجرا مخاطبان استقبال خوبی از نمایش کردند، می‌گوید: ما زمانی برای اجرا قراداد بستیم که تا حدی مسئله کرونا کمتر شده بود و مراکز هنری و فرهنگی هم بازگشایی شده بود. بنابراین یک قرارداد ۳ هفته‌ای با پردیس مستقل تئاتر بستیم، اما بعد از مدتی دوباره شاهد اوج گرفتن کرونا بودیم. به گفته هاشمی‌مهر از آنجا که هیچ‌کس به‌طور رسمی توقف نمایش را اعلام نکرده بود، همچنان می‌توانستند اجرای خود را ادامه بدهند، اما شرایط کرونا به‌قدری نگران‌کننده شد که خود اعضای گروه تصمیم گرفتند اجراها را متوقف کنند.
کارگردان نمایش جمعه سیزدهم ادامه می‌دهد: می‌دیدیم که در بین اطرافیانمان هم افرادی مبتلا به کرونا شده‌اند و این نگرانی برای ما پیش آمد که با ادامه اجرا سبب چنین اتفاقی نشویم. از همین رو اجرا را متوقف کردیم، زیرا نمی‌خواستیم با اجرای خود سلامت دیگران را به خطر بیندازیم.

ادامه اجرا پس از آرام شدن فضا

باتوجه‌به قرارداد ۳هفته‌ای که میان گروه نمایشی «جمعه سیزدهم» و پردیس تئاتر مستقل بسته شده بود، تکلیف هفته آخر اجرا نیز با توافق بین 2 طرف روشن شد. به گفته هاشمی‌مهر بر اساس این توافق، هفته دیگر اجرا به بعد از آرام‌شدن فضای جامعه و کم‌شدن کرونا موکول شده است. هاشمی‌مهر می‌گوید: درست است که اجرای تئاتر برای کمک فکری به جامعه است و می‌تواند این اضطرا‌ب‌ها را کاهش دهد و روح جامعه را زنده کند، اما وقتی سلامت فیزیکی مردم در خطر است، وظیفه خودمان می‌دانیم در ابتدا سلامت مردم و گروهمان را در نظر بگیریم.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->