ساخت نوعی رنگ ضدعفونی‌ کننده برای بیمارستان‌ها تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم
سرخط خبرها

صفر تا صد راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک

  • کد خبر: ۳۴۶۷۶
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
صفر تا صد راه‌اندازی کسب‌وکار‌های کوچک
کسب‌وکار کوچک، کسب‌وکاری مستقل است و هر شرکتی با کمتر از ۵۰۰ کارمند در این حیطه قرار می‌گیرد. این اندازه مرسوم‌ترین استاندارد تعریف شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، کسب‌وکار کوچک به شرکت‌ها، بازرگانی‌ها و مشاغل آزاد خصوصی گفته می‌شود که دارای کارمندان و درآمد کمتری نسبت به شرکت‌های متوسط هستند. در بسیاری از کشورها بسته به نظام اقتصادی، کسب‌وکارهای کوچک مختلفی رایج هستند. نمونه‌های نوعی عبارت‌اند از: خواربارفروشی، نانوایی، آرایشگاه، دفتر وکالت، دفتر حسابداری، غذاخوری، راهسرا، آتلیه عکاسی و کسب‌وکارهای آنلاین مستقل.
در آمریکا حدود ۵/۲۲ میلیون کسب‌وکار مستقل از کشاورزی و زراعت وجود دارد که ۹۹درصد آن کسب‌وکار کوچک (Small Business) به حساب می‌آیند.
اگر دنبال راهنمایی برای شروع یک کسب‌وکار کوچک هستید، این گزارش مختصر به همین منظور تدوین شده است تا بتواند با بیان همه نکات و در عین حال حفظ سادگی و مفهموم‌بودن، به شما در راه ایجاد یک کسب‌وکار موفق کمک کند.


گام اول: ارزیابی

آیا کارآفرینی برای شما ساخته شده است؟
بدیهی است که شروع یک کسب‌وکار جدید ریسک‌های زیادی را به همراه دارد که البته با برنامه‌ریزی می‌توان شانس موفقیت در آن را بالا برد. بنابراین بهترین نقطه شروع آن است که نقاط قوت و ضعف خود را به‌عنوان دارنده یک کسب‌وکار بشناسید.

آیا شخصیتی مستقل و خودجوش دارید؟
این را همیشه در نظر داشته باشید که در صورت شروع یک کسب‌وکار کوچک، این خود شما هستید و نه شخص دیگر که باید تصمیم بگیرید که چگونه پروژه‌ها، برنامه‌ها و زمان خود را مدیریت کنید.

تا چه حد با شخصیت‌های متفاوت و افراد گوناگون می‌توانید ارتباط برقرار کنید؟
صاحبان کسب‌وکار ناگزیرند که با افراد و اقشار مختلفی سروکار داشته باشند. آیا شما می‌توانید با مشتریان، تأمین‌کنندگان، کارکنان و... برای منافع کسب‌وکار خود ارتباط برقرار کنید؟

تا چه حد قدرت تصمیم‌گیری دارید؟
صاحبان کسب‌وکار کوچک باید به‌طور متداوم، به سرعت و در شرایط بحرانی بتوانند مستقل تصمیم‌گیری کنند.

آیا شما استقامت فیزیکی و احساسی لازم برای اداره یک کسب‌وکار را دارید؟
مالکیت یک کسب‌وکار علاوه بر چالش و هیجان، مستلزم فشار کاری زیاد و ساعت‌های کاری زیاد است. آیا شما می‌توانید ۱۲ساعت در روز و ۷ روز در هفته را کار کنید؟

تا چه حد می‌توانید برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کنید؟
تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از شکست‌ها در صورت برنامه‌ریزی صحیح، به وجود نمی‌آمد.

آیا انگیزه لازم برای تحمل سختی را دارید؟‌
ممکن است شما در حین اداره یک کسب‌وکار احساس کنید که در برخی مواقع توانایی تحمل تمام سختی و زحمات را به‌تنهایی ندارید و فقط داشتن انگیزه قوی است که می‌تواند شما را در مواقع سختی، دل‌گرم و امیدوار کند.

این کسب‌وکار چگونه خانواده شما را متأثر می‌کند؟
سال‌های اولیه شروع یک کسب‌وکار می‌تواند سختی‌هایی را برای خانواده و زندگی شخصی شما ایجاد کند. در عین حال ممکن است خانواده شما تا به سوددهی رسیدن کسب‌وکار ، دچار مشکلات و فشارهای مالی شود. بنابراین حمایت کردن یا نکردن خانواده نقش مهمی در شروع و ایجاد یک کسب‌وکار دارد.
این حقیقت دارد که دلایل زیادی برای شروع نکردن یک کسب‌وکار کوچک و مستقل وجود دارد، اما برای افرادی که واجد این شرایط هستند، مزایای زیادی وجود دارد که بدون شک از ریسک‌های آن بیشتر است. از جمله مزایای راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل این است که شما خادم و مخدوم خود می‌شوید، زحمت و تلاش و ساعت‌های کاری زیاد، مستقیم به نفع شماست و نه شخص دیگر. امکان کسب درآمد و رشد، محدودیت کمتری دارد، چالش و هیجان کار برای شما افزایش می‌یابد و در نهایت، اداره یک کسب‌وکار مستقل امکان فراگیری زیادی را برای شما فراهم می‌آورد.


گام دوم: برنامه‌ریزی کسب‌وکار


شروع یک کسب‌وکار نیاز به انگیزه، علاقه و استعداد دارد. همچنین نیاز به تحقیقات وسیع و برنامه‌ریزی صحیح دارد. اطلاعات زیر برای تهیه طرح کسب‌وکار (Business Plan) می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود:
1. قبل از شروع، فهرستی از تمام دلایلی را که می‌خواهید برای آن‌ها وارد دنیای تجارت شوید، تهیه کنید. مثلا:
شما می‌خواهید رئیس خود باشید.
شما می‌خواهید استقلال مالی داشته باشید.
شما می‌خواهید آزاد باشید.
شما می‌خواهید آزادانه تمام توانایی‌ها و دانسته‌های خود را به کار ببرید.

2. سپس باید تعیین کنید که اصولا چه کسب‌وکاری برای شما مناسب است و این سؤالات را از خود بپرسید:
من دوست دارم با وقت خود چه کاری انجام دهم؟
چه مهارت‌های تکنیکی‌‌ای تا به حال آموخته‌ام؟
به نظر دیگران من در چه کارهایی مهارت دارم؟
من چقدر وقت آزاد برای اداره یک کسب‌وکار موفق دارم؟
آیا من سرگرمی یا علاقه‌ای را که قابل تبدیل شدن به کسب‌وکار باشد، دارم؟

3. پس از تعیین کسب‌وکار مناسب، تحقیقات لازم را برای پاسخ به سؤالات زیر انجام دهید:
آیا ایده من کاربردی است و نیازی را برآورده خواهد کرد؟
رقیبان من چه کسانی خواهند بود؟
مزیت رقابتی شرکت من نسبت به شرکت‌های موجود چیست؟
آیا من می‌توانم خدمت بهتری ارائه دهم؟‌
آیا من می‌توانم برای کسب‌وکار جدید خود تقاضا ایجاد کنم؟

4. آخرین مرحله قبل از تهیه طرح کسب‌وکار این است که چک لیست زیر را تهیه کنید و پاسخ دهید:
من علاقه به شروع چه کسب‌وکاری دارم؟
چه خدمتی یا کالایی قرار است ارائه دهم؟ در کجا قرار است این کار را انجام دهم؟
چه مهارت و تجربه‌ای برای این کار دارم؟
ساختار قانونی شرکت من چگونه خواهد بود؟ (سهامی عام، خاص و...)
اسم کسب‌وکار چه چیزی باشد؟
چه امکانات و تجهیزاتی نیاز خواهم داشت؟
به چه تسهیلات و امکانات بیمه‌ای نیاز خواهم داشت؟
پاسخ شما به تمام سؤالات بالا شما را در طراحی یک کسب‌وکار کامل جامع یاری می‌کند.


گام سوم: تأمین منابع مالی


یکی از کلیدهای اساسی موفقیت و پیشرفت در شروع کار، جذب و تأمین منابع مالی کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک است. اطلاعات زیر بر روش‌های جمع‌آوری پول برای شرکت‌های کوچک تکیه دارد. همچنین شما را در تهیه درخواست وام یاری می‌دهد. منابع زیادی برای جمع‌آوری سرمایه وجود دارد. باید توجه داشته باشیم که قبل از تصمیم‌گیری، تمام منابع ممکن را جست‌وجو کنیم:

پس‌اندازهای شخصی
دوستان و افراد خانواده
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری
شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->