ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

ایده‌هایی پول‌ساز برای راه‌اندازی کسب‌وکار

  • کد خبر: ۳۴۵۵۶
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
ایده‌هایی پول‌ساز برای راه‌اندازی کسب‌وکار
اگر به‌دنبال راه‌اندازی شغل دوم یا کارآفرینی با سرمایه اندک هستید، با ایده‌هایی پول‌ساز می‌توانید به آرزویتان برسید.
به گزارش شهرآرانیوز، ۷۰ ایده کسب‌وکار با سرمایه کم که شامل ۲۰ ایده کسب‌وکار اینترنتی با سرمایه کم و ۵۰ ایده پول‌ساز کسب‌وکار در دنیای واقعی است را در اینجا معرفی می‌کنیم.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی فرصت‌های کارآفرینی زیادی فراهم شده است که برای شروع کار به هزینه کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه‌ای نیاز نداشته باشند! بله درست شنیدید! ولی درعوض باید زمان و تلاش بسیار زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از این فرصت‌های کسب‌وکار بر مجموعه مهارت‌های شما از جمله مهارت‌های رایانه‌ای استوار است.
اما کسانی که مهارت‌های خاصی در زمینه رایانه ندارند هم می‌توانند در بخش دیگری به نام کسب‌وکار‌های دنیای واقعی فعالیت کنند.


بخش اول؛ ایده کسب‌وکار اینترنتی با سرمایه کم

ایده‌هایی پول‌ساز برای راه‌اندازی کسب‌وکار


۱. طراحی سایت
طراحی سایت از ایده‌های فوق‌العاده است. با طراحی سایت می‌توانید پول‌ساز شوید. البته باید مهارت طراحی سایت را کسب کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقالاتی در زمینه طراحی سایت و راز‌های فروش بخوانید.

۲. تولید محتوا
از ایده‌های عالی کار در منزل می‌تواند تولید محتوا باشد. فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید به‌وسیله فردی نوشته شود. از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، بخش شبکه‌های اجتماعی است.
تولید محتوا یک فرایند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید رایانه است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا و همچنین برنامه خاص گرافیکی (یا دیگر نیاز‌های نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه راه‌اندازی داشته باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید، زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی‌محتوا برای جاافتادن در بازار و ایجاد حلقه مشتریان خود استفاده کنید.

۳. مشاوره اینترنتی
کسب درآمد از اینترنت با مشاوره. در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس می‌توانید از این ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت‌نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند، نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.

۴. اختراع
پیش‌ترها، مخترع‌بودن هدفی دست‌نیافتنی بود و گاهی افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌هایی مانند مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران، تأمین سرمایه مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است. مزیت این شیوه این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح از لحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده موفیقت شما در یافتن بازار است. اگر از ایده شما استقبال نشود، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.

۵. سازنده طلا و جواهر
کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه روزافزون به زیورآلات دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه موفقیت در دستان شماست. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۶. فروش اجناس دست‌دوم
عموما در بازار‌های محلی مانند جمعه‌بازار‌ها و سمساری‌ها و هرجای دیگری، می‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید. شما ارزش واقعی آن‌ها را درمی‌یابید و آن‌ها را در فهرست اقلام فروشی قرار می‌دهید. سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور بازار خوبی برای ارائه کالا‌ها هستند. این ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار با سرمایه کم عالی است.

۷. موسیقی‌
این ایده به آنچه در ذهن شماست شباهتی ندارد. ما درباره این صحبت نمی‌کنیم که ستاره موسیقی بشوید، بلکه فقط قرار است چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب‌وکارها. اگر این مهارت را داشته‌باشید، مطمئن باشید می‌توانید از این طریق امرارمعاش کنید. با نرم‌افزار‌هایی مانند (Reaper که بسیار ارزان است) می‌توانید درست روی رایانه‌تان، استودیو تولید موسیقی خودتان را داشته باشید.

۸. مدیریت شبکه‌های اجتماعی
ارتباط برقرارکردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی...! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرارکردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب‌وکار‌ها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که باوجود اینکه وقت ارتباط با مشتریان را ندارند، به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب‌وکارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به‌روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و... بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

۹. آموزش/ مربیگری
قابل توجه مربیان مشتاق آموزش: این کسب‌وکار به هزینه بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی یا محیط آموزشی نیاز دارد. در آغاز فرایند مربوط به استارتاپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع هزینه استارتاپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش یادگیری مجازی، هزینه بسیار کمی دارد. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۱۰. مشاور فنی
یادگرفتن امور مرتبط با رایانه همیشه تقاضا دارد. در نتیجه یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های رایانه‌ای خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب‌رجوع بدهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارتاپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را تا بتوانید دستورالعمل یا ویدئوی «چگونه می‌توانم» درست کنید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید وب‌سایتی به این کار اختصاص دهید که تمام فعالیت‌ها در آن دردسترس باشد و امکان پیگیری داشته باشند، پس باید هزینه راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه استارتاپتان لحاظ کنید. در نهایت، در این راستا خدمات‌رسانی اینترنتی/تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.

۱۱. پیاده‌سازی فایل‌های صوتی
پیاده‌ساز کسی است که یک فایل صوتی را به نوشتار تبدیل می‌کند. این کار به‌نظر روبه‌زوال می‌آید، ولی حقیقت این است که به‌علت افزایش ویدئو‌های اینترنتی این شغل نیز روبه‌گسترش است. حقیقت این است که رایانه‌ها هنوز هم در شناسایی کلام با مشکل مواجه هستند. صاحبان کسب‌وکار و کارآفرینان نیاز دارند فایل‌های ویدئویی‌شان به نوشتار تبدیل شوند تا هم کسانی که مشکل شنوایی دارند از آن‌ها بهره بگیرند و هم موتور‌های جست‌وجو متوجه محتوای این ویدئو شوند.
به‌علاوه، شما سفارشتان را از کسانی می‌گیرید که صرفا می‌خواهند فایل‌های آن‌ها پیاده شود تا بهتر مطالعه و درک شود. برای شروع می‌توانید از پارسکدرز سفارش کار بگیرید. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۱۲. مترجم
مانند تولیدکننده محتوا، خدمات ترجمه (دست‌کم در این بخش) مستلزم متنی است که می‌خواهند از یک زبان به زبانی کاملا متفاوت برگردانده شود. درحالی که این مهارت از اساس مستلزم این است که فرد در چند زبان مهارت داشته باشد، هزینه اولیه استارتاپ شامل هزینه اینترنت و تلفن و نیز مخارج مربوط به سفر است. به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می‌تواند در هزینه‌های استارتاپ اعمال شود. فقط این نکته را به‌خاطر داشته باشید که اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ‌وجه سراغ این کار نروید. فکر نکنید با ابزاری مانند «مترجم گوگل» می‌توانید این کار را به‌درستی انجام دهید. با وجود اینکه مترجم گوگل بی‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی‌دهد.

۱۳. ستاره یوتیوب
لازم نیست که یک ستاره باشید! ولی با استفاده از دوربین گوشی هوشمند و موضوعی خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب‌وکاری راه بیندازید. شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد، ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ مناسبی به‌واسطه شهرت تازه به‌دست‌آمده تان به دست آورید.

۱۴. خدمات کاریابی‌
می‌توانید شرکت خودتان را تأسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید. فقط به اطلاعات خوبی درباره جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به شرکتی ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۱۵. خدمات رسانه‌های اجتماعی
امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب‌وکار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال متخصص و تهیه‌کننده خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. می‌توانید شرکت خودتان را تأسیس کنید که برای کسب‌وکارها، سایه‌نویسی انجام دهد و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیسبوک و حساب‌های توئیتر محتوا بارگذاری کند.

۱۶. دستیار انجام امور مجازی
استفاده از سرویسی مانند دستیار مجازی پونیشا به شما اجازه می‌دهد تا دستیار دیگران باشید. پروفایل شخصی‌تان را در این سایت همراه با وظایفی که به‌خوبی می‌توانید انجام دهید، می‌فرستید و افراد می‌توانند برای انجام آن وظایف مشخص‌شده، شما را در اختیار بگیرند.

۱۷. مشاور سئو
با افزایش تب اینترنت، نیاز به یک مشاور سئو افزایش یافته است. هر صاحب وب‌سایتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتور جست‌وجو به‌دنبال یک مشاور سئوی خوب است.

۱۸. ایده کسب‌وکار ساخت تبلیغات
اگر ذهنتان خلاق است، می‌توانید به یک غول تبلیغات تبدیل شوید. شرکت‌ها بیشتر دنبال کسی هستند که خلاق باشد و به تبلیغاتشان ارزش بدهد.

۱۹. انیمیشن‌ساز
امروزه کسب‌وکار انیمیشن و بازی به سرعت جت درحال رشد است. اگر دانش ساخت کارتون و انیمیشن‌سازی را دارید، می‌توانید در این دنیا موفق شوید.

۲۰. بازاریابی اینترنتی
امروزه بازاریابی اینترنتی، مهارتی پول‌ساز است. اگر در بازاریابی و فروش خبره هستید، می‌توانید این کسب‌وکار را با هزینه بسیار اندک شروع کنید.
 

بخش دوم، ایده‌هایی برای کسب‌وکار با سرمایه کم در دنیای واقعی
 
ایده‌هایی پول‌ساز برای راه‌اندازی کسب‌وکار

۱. تمیزکردن و نگهداری آکواریوم
آدم‌ها از وجود آکواریوم در منزل و محل کارشان لذت می‌برند، ولی زمان کمی در اختیار دارند. اگر در زمینه نحوه نگهداری از انواع آکواریوم مهارت دارید، پس می‌توانید یک مدل کسب‌وکاری عالی را راه‌انداری کنید.

۲. نگهداری از کودکان
بسیاری از آدم‌ها چندشغلی هستند یا پدر و مادر هر ۲ کار می‌کنند. این امر حقیقت زندگی امروز در جهان است. حتی اگر بحث کارکردن والدین هم درمیان نباشد، باز هم ممکن است والدین بخواهند یک‌شب را ۲ نفری به رستوران یا گردش بروند. در این‌جاست که پرستار کودک وارد صحنه می‌شود. شما می‌توانید گواهی عدم سوء‌پیشینه هم بگیرید و معتمد بودنتان را به آن‌ها اثبات کنید و تصمیم‌گیری را به والدین بسپارید. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۳. ایده کسب‌وکار تعمیر رایانه
تعمیرکار رایانه در محل همچنان یک نیاز قطعی است. بسیاری از افراد به کسی نیاز دارند که فایل‌های به‌اشتباه حذف شده‌شان را بازیابی کند یا قطعه‌ای را در رایانه‌شان تعویض کند. حاضرشدن در محل، از جمله تسهیلاتی است که می‌توانید برای آن هزینه دریافت کنید. یک راه دیگر برای متمایزکردن خدمات‌رسانی‌تان این است که خدمات امنیت داده‌ها نیز برای پشتیبانی از مشتریانتان فراهم کنید، از جمله رمزنگاری هارددیسک و امنیت شبکه‌های بی‌سیم.

۴. دستیار انجام امور فردی
برای کسانی که آن‌قدر سرشان شلوغ است که برای برخی کار‌ها وقت ندارند، این سرویس یک ایده بسیار خوب است. از طرف دیگر این ایده برای کسانی که مشتاق کمک کردن به دیگران هستند نیز عالی است. هرچند تنها هزینه اولیه استارتاپ، بازاریابی از طریق کارت ویزیت و دیگر قالب‌های تبلیغات را شامل می‌شود، تنها هزینه تکرارشونده در این مسیر عبارت است از پر نگهداشتن باک بنزین ماشینتان. نیازی به گفتن ندارد که این کار هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد و برای پس‌اندازکردن پول برای روز مبادا عالی است.

۵. خدمات جابه‌جایی
اگر راهی برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل سراغ دارید، پس می‌توانید یک نامه‌رسان باشید. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۶. نگهداری از حیوانات خانگی
هیچ جای انکاری وجود ندارد که باور مردم درباره نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به ۶۰سال پیش تغییر کرده است. امروزه افراد حیوانات خانگی‌شان را عضوی از خانواده می‌دانند و همان رفتاری که با اعضای خانواده دارند، با آن‌ها نیز انجام می‌دهند. برخی افرادی که حیوان خانگی دارند و بسیار پرکار هستند و مشغله زیادی دارند، تمایل دارند که کسی از عزیزانشان مواظبت کند.

۷. برنامه‌ریز مراسمات
برنامه‌ریزی مراسمات نیز کسب‌وکاری کم‌هزینه‌است که هم پردرآمد است و هم بسیار جذاب. به‌طور کلی تنها چیزی که برای انجام این کار لازم است (به‌غیر از هزینه اینترنت)، نظم است و توجه به جزئیات. علاوه بر هزینه‌های مرتبط با اینترنت که در هزینه استارتاپ اعمال می‌شوند، ممکن است نیاز باشد تا برنامه‌ریز مراسمات خرید‌های اضافی مربوط به برنامه‌ریزی مراسم را انجام دهد. یکی از این خرید‌ها عبارت است از خرید خط تلفن اختصاصی.

۸. تعمیرکار
اگر بلدید چطور لوازم منزل را تعمیر کنید، پس می‌توانید از این راه امرارمعاش کنید. نصب پنکه سقفی و تعمیر سوراخ‌های دیوار، شاید همان راه‌حلی است که برای پرداخت صورت‌حساب‌هایتان دنبالش بودید. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۹. ایده کسب‌وکار سخنران انگیزشی
داستان جالبی برای تعریف‌کردن دارید؟ یا چیزی هست که حسابی به وجدتان می‌آورد؟ در پیغام‌رساندن به سخت‌ترین آدم‌ها مهارت دارید؟ اگر در برابر جمعی از مردم قرارگرفتن شما را نمی‌ترساند، پس این کار مختص شماست. برای اینکه سخنرانی انگیزشی باشید، داشتن دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی و فرستادن ویدئو از خودتان، روش فوق‌العاده‌ای است تا بتوانید خودتان را پیش از طی‌کردن مسیر سخنرانی به مردم بشناسانید.

۱۰. شرکت حمل‌ونقل
اگر توانایی و اشتیاق لازم برای انجام کار‌های سخت را دارید، تأسیس یک شرکت حمل‌ونقل گزینه خوبی است. می‌توانید برای اجتناب از پرداخت هزینه‌ای گزاف برای خرید کامیون، یک کامیون اجاره کنید تا زمانی‌که سرمایه کافی را برای خرید کامیون داشته باشید. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۱۱. آشپز شخصی
آیا مهارت آشپزی خاصی دارید و به‌دنبال راهی هستید تا این مهارت و علاقه‌تان به آشپزی را به یک کسب‌وکار تبدیل کنید؟ اگر این‌چنین است، شما باید این مسیر را انتخاب کنید و به آشپزی شخصی تبدیل شوید. قطعا می‌دانید این شغل یعنی اینکه وعده‌های غذایی هفتگی و روزانه‌ای را با رعایت ارزش‌های غذایی طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها به مشتری‌تان ارائه کنید. درباره هزینه استارتاپ باید گفت که هزینه‌ها صرفا شامل هزینه رفت‌وآمد بین محل کار، منزل، سوپرمارکت و تره‌بار است. دیگر مخارج را مشتری‌تان پرداخت می‌کند.

۱۲. مربی شخصی
با چند گواهی‌نامه و کمی زمان، می‌توانید علاقه‌تان به خوش‌تیپ‌بودن را به زندگی روزانه‌تان گره بزنید. به دیگران در رسیدن به اهداف فیزیکی‌شان کمک کنید و چند فن مناسب به آن‌ها بیاموزید که باعث آسیب‌زدن به خودشان نشوند. وقتی به دیگران کمک کنید، از این کار احساس رضایت خواهید کرد. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۱۳. تعمیرکار تلفن همراه و تبلت
معمولا این‌گونه کار‌ها در یک مغازه انجام می‌شود، ولی شما می‌توانید به‌صورت سیار این کار را انجام دهید، به‌ویژه اگر از سرویس‌هایی مانند دیجی‌دکی استفاده کنید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که اگر هزینه تعمیر یک گوشی تلفن از هزینه جایگزین‌کردن آن با یک گوشی دیگر بیشتر باشد، مردم گوشی‌هایشان را عوض می‌کنند، ولی باید بدانند که سخت در اشتباه هستند. گوشی‌ها اطلاعات واقعا مهمی را در خود جای داده‌اند، از این رو مردم مایل هستند پول بیشتری برای بازگردانی اطلاعاتشان بپردازند. امروزه گوشی‌ها داده‌هایی مانند عکس در خود دارند که هر کسی از فضای ابری برای ذخیره آن‌ها استفاده نمی‌کند.

۱۴. عکاس
با وجود اینکه گوشی‌های تلفن همراه، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، هیچ‌گاه جای مهارت و یک دوربین DSLR خوب را نمی‌گیرند. مردم این موضوع را می‌دانند و برای عکاسان ماهری که لحظات زندگی آن‌ها را به زیبایی ثبت می‌کنند، ارزش بسیاری قائل هستند.

۱۵. کاهنده هزینه کسب‌وکار
بسیاری از ایده‌هایی که در اینجا وجود دارند، همچنان هزینه‌بر هستند. نرم‌افزار یک هزینه متداول و اجتناب‌ناپذیر است. ولی نباید معامله را به‌دلیل خرید یک نرم‌افزار به‌هم زد. نرم‌افزار‌های رایگان بسیاری وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ازجمله این نرم‌افزار‌ها به شرح زیر است:
نرم‌افزار‌های واژه‌پرداز و صفحه گسترده Open Office
– حسابداری GNUCash یا Wave Accounting
– طراحی گرافیکی GIMP
– ایمیل Gmail
– ذخیره ابری Google Drive یا Dropbox
– ردیابی زمانی Toggl
 
این مقاله به شما نشان می‌دهد که فرصت‌های کسب‌وکار متعددی وجود دارند که پول زیادی برای شروع نمی‌خواهند. بسیاری از نمونه‌های بالا تنها به هزینه رفت‌وآمد و خدمات اینترنت و تلفن نیاز دارند. بسیاری از کسب‌وکار‌ها نیز هیچ هزینه‌ای ندارند و هر شکل بازاریابی‌ای می‌تواند یک ویژگی مثبت برای آن‌ها تلقی شود. این ایده را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با سرمایه کم امتحان کنید.

۱۶. ایده کسب‌وکار خدمات مشاوره تغذیه
امروزه بیشتر افراد درباره خوراکی‌هایی که می‌خورند نگران هستند و بیشتر به‌دنبال راهنمایی درباره عادات غذایی و برنامه رژیمی هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید، می‌توانید یک شرکت خدمات مشاوره تغذیه تأسیس کنید. توصیه من آن است که برای این کسب‌وکار، یک متخصص تغذیه خوب استخدام کنید.

۱۷. خدمات تعمیرگاه سیار
راه‌اندازی یک تعمیرگاه سیار با داشتن تعمیرکاران، ایده خوبی برای کسب‌وکار است، زیرا خودرو‌ها معمولا در مناطقی خراب می‌شوند که تعمیرگاهی در دسترس نیست. برای شروع این کسب‌وکار، فقط به مکانیک‌هایی خوب و یک موتورسیکلت نیاز دارید.

۱۸. خدمات تزیین خودرو
امروزه همه افراد قادر نیستند از پس خرید خودرو‌های خارجی بربیایند و بیشتر برای طراحی و ظاهر خوب به‌دنبال اصلاح خودرو خود هستند. این امر موجب تولد یک کسب‌وکار خوب به‌نام خدمات تزیین خودرو شده است.

۱۹. نگهداری از کودکان
امروزه و در کلان‌شهر‌ها می‌توانیم زنان شاغل زیادی ببینیم که در بیشتر مواقع هماهنگ‌کردن کار با بچه‌ها برای آن‌ها دشوار است. اگر در یک کلان‌شهر، خدمات نگهداری از کودکان را آغاز کنید، قطعا موفق خواهید شد.

۲۰. خدمات هم‌سفری
هم‌سفری به معنی سوارشدن چند نفر در یک خودرو برای حرکت به‌سوی مقصدی مشابه است. با این کار هزینه سوخت تقسیم می‌شود و به این ترتیب در مخارج افراد صرفه‌جویی می‌شود. درحالی که کارمندان و بچه‌های مدرسه‌ای به‌صورت غیررسمی همین کار را می‌کنند، لازم است این کار به‌صورت رسمی هم انجام شود. می‌توانید با شناسایی مشتریان بالقوه، ارتباط‌دادن آن‌ها با یکدیگر و گرفتن مبلغی برای راحتی این سرویس، کار را شروع کنید.

۲۱. مشاوره سبز
آینده به فناوری‌های سبز وابسته است و هر روز کسب‌وکار‌های بیشتری به‌سوی سبزشدن می‌روند. اگر مهارت و دانش ذخیره انرژی را دارید، می‌توانید این کسب‌وکار را شروع کنید.

۲۲. دکوراسیون داخلی
این یک ایده کسب‌وکار قدیمی و همیشه سبز است. این کسب‌وکار نیازمند مهارت ویژه و خلاقیت و نیرویی متقاعدکننده است.

۲۳. آژانس مسافرتی
راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی ایده کسب‌وکار بسیار خوبی است. آدم‌ها می‌خواهند آرامش کسب کنند و آزادانه از تعطیلاتشان لذت ببرند. دلشان نمی‌خواهد نگران بلیت، رزرو هتل و چیز‌های دیگر باشند. آن‌ها حاضرند پول خوبی به یک آژانس مسافرتی بدهند که این کار‌ها را برایشان انجام دهد.

۲۴. مشاوره مرکز داده
این ایده کسب‌وکار به فناوری اطلاعات مربوط است و نیازمند دانش و مهارت ویژه‌ای در ساخت یک مرکز داده است. اگر در این حوزه مهارت دارید، می‌توانید یک کسب‌وکار مشاوره مرکز داده را راه‌اندازی کنید.

۲۵. راهنمای شغلی
به‌دلیل وجود گزینه‌های متعدد شغلی، بیشتر والدین یا دانش‌آموزان سردرگم می‌شوند و به‌دنبال مشاوره حرفه‌ای هستند. می‌توانید با دریافت مبلغی به آن‌ها کمک کنید.

۲۶. رزومه‌نویسی
رزومه سند مهمی برای به دست آوردن یک شغل است. بیشتر افراد به‌دنبال رزومه‌نویس حرفه‌ای هستند. اگر در رزومه‌نویسی مهارت دارید، می‌توانید این کسب‌وکار را شروع کنید.

۲۷. کلوپ سلامتی
بسیاری از افراد معتقدند «سلامتی ثروت است» و به همین دلیل از سلامتی‌شان به‌خوبی استفاده می‌کنند و برای ورزش روزانه ترجیح می‌دهند به باشگاه ورزشی یا کلوپ سلامتی بروند. راه‌اندازی یک کلوپ سلامتی در منطقه پول‌دارنشین می‌تواند شما را موفق کند.

۲۸. خدمات برنامه‌ریزی مالی
در کسب‌وکار برنامه‌ریزی مالی، باید درباره سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی به مشتری مشاوره بدهید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع این کسب‌وکار، گواهی برنامه‌ریزی مالی بگیرید.

۲۹. صنعت آکواریوم
نگهداری یک مخزن یا آکواریوم ماهی در خانه بسیار خوب است. آکواریوم تجربه‌ای آرامش‌بخش و خوشایند است. حتی برای سبک معماری واستو هم خوب است. می‌توانید با بازکردن فروشگاه آکواریوم، کسب‌وکار خود را شروع کنید.

۳۰. ایده کسب‌وکار درمان زیبایی و اسپا
اگر می‌خواهید کار جدیدی انجام دهید، می‌توانید به راه‌اندازی درمان زیبایی و اسپا فکر کنید. افراد سطح بالا همیشه به‌دنبال خدمات درمان زیبایی و اسپای خوب هستند.

۳۱. سالن بازی
بچه‌ها معمولا به‌دنبال یک محل بازی یا ایستگاه بازی هستند. می‌توانید سالن بازی خود را باز کنید که فقط به چند ایستگاه بازی و ایکس‌باکس نیاز دارید.

۳۲. فروشگاه مواد لبنی یا شیر
را‌ه‌اندازی لبنیاتی، ایده‌ای قدیمی، اما مؤثر برای کسب‌وکار است. پیش از شروع این کار باید مطمئن شوید در منطقه شما فروشگاه مواد لبنی دیگری وجود ندارد.

۳۳. ایده کسب‌وکار کارواش
یک خودرو تمیز بهتر به‌نظر می‌رسد و مایه فخر و مباهات است. آدم‌ها دوست دارند یک خودرو تمیز سوار شوند و حاضرند برای شست‌وشوی آن هزینه کنند و به همین علت تعداد کارواش‌ها روبه‌رشد است.

۳۴. فروش لوازم عتیقه
افراد ثروتمند پول زیادی را صرف خرید اشیا و لوازم عتیقه می‌کنند. راه انداختن عتیقه‌فروشی ایده خوب دیگری است. این ایده به مقدار زیادی سرمایه نیاز دارد.

۳۵. ایده کسب‌وکار خدمات خیاطی
راه‌اندازی یک خیاطی کوچک ایده خوبی برای یک زن خانه‌دار است. این ایده حتی به سرمایه زیادی هم نیاز ندارد.

۳۶. فروشگاه ابزارآلات ماشینی و الکتریکی‌
می‌توانید به راه‌اندازی یک فروشگاه ابزارآلات ماشینی و الکتریکی فکر کنید. این محصولات همواره مورد نیاز هستند.

۳۷. فروشگاه ظروف و وسایل آشپزخانه استیل
ظروف و وسایل آشپزخانه استیل در هر خانه‌ای مورد نیاز است، بنابراین راه‌اندازی فروشگاه وسایل استیل در جایی کوچک می‌تواند ایده خوبی باشد.

۳۸. فروشگاه کتاب‌های دست‌دوم
اگر فروشگاه کوچکی دارید و می‌خواهید یک کسب‌وکار با سرمایه اندک را آغاز کنید، می‌توانید به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه کتاب‌های دست دوم باشید.

۳۹. فروشگاه عینک‌
می‌توانید کسب‌وکار کوچکی برای بینایی‌سنجی و قاب عینک راه‌انداز کنید. همچنین می‌توانید در کنار آن اقلامی، چون ساعت هم بفروشید.

۴۰. ایده کسب‌وکار فروشگاه الکترونیکی
اگر می‌توانید سرمایه خوبی جمع کنید، می‌توانید با فروش وسایل الکترونیکی، چون تلویزیون، ال‌سی‌دی، ام‌پی‌تری‌پلیر و… کسب‌وکاری راه بیندازید.

۴۱. بی‌پی‌او (برون‌سپاری فرایند کسب‌وکار)
اگر فضا دارید و مایلید مقداری پول سرمایه‌گذاری کنید، برون‌سپارری فرایند کسب‌وکار می‌تواند فرصت خوبی باشد.

۴۲. ایده کسب‌وکار غذای خانگی
اگر در پختن غذا مهارت دارید، می‌توانید کسب‌وکار غذای خانگی را شروع کنید.

۴۳. خدمات خریدوفروش بازار سهام
یک مؤسسه خریدوفروش بازار سهام باز کنید و از کاربر نهایی حق دلالی بگیرید. این یک ایده کاملا رقابتی است، زیرا شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول‌به‌کار هستند.

۴۴. کلوپ کمدی و خنده
ویدئو‌های کمدی به‌سرعت پخش می‌شوند. چند استندآپ کمدین مانند میثم درویشان‌پور و مجید افشاری وجود دارند که به‌تازگی به لطف رامبد جوان و برنامه خندوانه به سلبریتی تبدیل شده‌اند. دیگران نیز منتظر این هستند که نوبتشان فرا برسد. صد‌ها کمدین وجود دارند که به‌دنبال راهی برای نشان‌دادن استعدادشان هستند. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک کلوپ کمدی و خنده آنلاین به آن‌ها کمک کنید.
ویدئو‌های بامزه از کودکان، سگ‌های پشمالوی کوچک و گربه‌ها، یوتیوب و فیسبوک را پر کرده‌اند. آیا می‌توانید مجموعه‌ای گردآوری کنید که افراد بتوانند ویدئوی مناسب با نیاز‌های بازاریابی محتوایشان را بیابند؟

۴۵. اظهارنامه مالیاتی آماده کنید
افراد زیادی وجود ندارند که خودشان بتوانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که این گزینه نیز یک فرصت کسب‌وکاری به حساب می‌آید.

۴۶. محتوای مبتنی بر ثبت‌نام بفروشید
محتوایی که اکنون در اینترنت به رایگان وجود دارد، ممکن است به‌خوبی در جست‌وجو یافت نشود. برای حل این مورد، برخی نویسندگان تحقیقات دقیقی انجام می‌دهند و در ازای مبلغ اندکی آن را می‌فروشند.

۴۷. بررسی صادقانه عملکرد پزشکان
شما می‌توانید فهرستی از موفقیت‌ها و شکست‌های پزشکان آماده کنید تا بیماران بتوانند تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای انجام دهند.

۴۸. بلاگ سلامت زنان
مانند بلاگ سلامت مردان، ظرفیت اولیه برای عملی‌کردن این ایده وجود دارد. این ۲ موضوع را در هم نیامیزید. سعی کنید در یک زمینه متمرکز بمانید.

۴۹. کمک‌کردن در امور حسابداری
الزاما نباید عضو جامعه حسابداران نخبه یا یک مشاور مالی رسمی باشید تا بتوانید در امور حسابداری به افراد کمک کنید. یک مدرک در امور مالی یا تجاری کفایت می‌کند. راه‌های چندگانه‌ای برای کمک به افراد در مدیریت حساب‌هایشان وجود دارد. شما می‌توانید به استارتاپ‌ها کمک کنید تا حساب‌هایشان را مدیریت کنند.

۵۰. فروشگاه کتاب آموزشی
دانش‌آموزان و عاشقان کتاب همیشه به‌دنبال کتاب هستند. این می‌تواند نقطه شروع یک کتاب‌فروشی باشد. این کسب‌وکار همیشه پررونق است، زیرا آموزش هیچ‌وقت کساد نمی‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->