سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۸ شهرستان خراسان رضوی سوله بحران ندارند

  • کد خبر: ۳۴۷۰۶
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
۱۸ شهرستان خراسان رضوی سوله بحران ندارند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده، تاکنون در شهرستان‌هایی از جمله بردسکن، نیشابور، سبزوار، فریمان، تربت‌حیدریه و همچنین مشهد بارندگی، سیلاب و روان‌آب را داشته‌ایم اما خوشبختانه تا این لحظه خسارتی اعلام نشده است.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌علی شایان‌فر عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی هواشناسی استان طی دیروز و امروز احتمال وقوع بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در اکثر شهر‌های استان اعلام شده بود.

وی ادامه داد: روز گذشته ۱۴ میلی‌متر در جغتای و ۱۲ میلی‌متر در قوچان بارندگی گزارش شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: براساس اعلام سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه که از روز گذشته آغاز شده تا امشب نیز ادامه دارد. در حال حاضر هیچ‌کدام از راه‌های اصلی و فصلی مسدود نیست و تردد در آن برقرار است.

وی گفت: تا پایان سال گذشته ۲۵۴ کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های مهم استان توسط شرکت آب منطقه‌ای لایروبی شده و از اعتبارات مدیریت بحران سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان به این منظور تخصیص یافت که البته، چون هنوز فرصت جذب اعتبار را داریم، به همین دلیل لایروبی مسیل‌ها ادامه دارد. در واقع اگر چه امسال سیل بیشتری داشتیم، اما به دلیل همین لایروبی‌ها با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

شایان فر اظهار کرد: در حال حاضر در مشهد ۱۵ سوله بحران و از ۲۹ شهرستان در ۱۱ شهرستان از جمله سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و تعدادی دیگر سوله بحران داریم. البته تا کنون فقط سوله بحران ۵ شهرستان تکمیل شده و ۶ شهرستان دیگر نیمه‌تمام و ۱۸ شهرستان هم فاقد سوله بحران است که پیشنهاد تخصیص اعتبار برای تکمیل شدن سوله‌های نیمه‌تمام به سازمان مدیریت بحران داده شده است.

وی هشدار داد: با توجه به اینکه این سامانه‌ها، بارش‌ها و سیلاب‌ها ناگهانی است و از بالا دست می‌آید، از شهروندان تقاضا داریم در این روز‌ها اگر به تفرجگاه‌ها می‌روند، بسیار مراقب باشند و ضمن پرهیز از بردن خودرو به کنار رودخانه، از چادر زدن در این مسیر‌ها به جد خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق چندین دستگاه آب‌نما ایجاد شده، اگر در مسیری آب از روی جاده رد می‌شد، به هیچ وجه وارد آب نشوند. اگر آب از نصف لاستیک بالا برود، سیل قدرت شناورسازی ماشین را دارد.

وی گفت: بسیاری از عزیزانی که طی سال‌های گذشته جان خود را از دست دادند، بر اثر همین بی‌احتیاطی‌ها و عبور از مسیل سیلاب و یا بردن خودرو به کنار رودخانه بوده است. با توجه به اینکه بسیاری مواقع در تابستان سیلاب داشتیم، همانند سیلاب مرداد ماه سال ۹۶ در کلات که مشکلات جدی ایجاد شد، از شهروندان تقاضا داریم هشدار‌هایی را که از سوی سازمان هواشناسی و کارشناسان مربوطه صادر می‌شود را جدی بگیرند.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->